Ajattelin ennen, että tykkään lapsista, kunnes sain omia :(
Nykyisin tajuan, että tykkään lapsista niin kauan, kun he ovet jonkun muun. Joku muu hoitelee sen kitinän, epäreiluuden tasaamisen (sisaruksilla), pitää seuraa, elää heidän aikataulujensa mukaan jne. Onhan se lapi silloin ihan kiva. En todellakaan tajunnut aikaisemmin, koska aika monilla on se tyhmä asenne, että inhotaan lapsia, paitsi kun se on oman rakkaan p*rseen hedelmä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Homma on juurikin niin että älykkäiden koulutettujen tulisi tehdä lapsia. Sossuelättien taas ei tulisi tehdä lapsia. Mutta ikävä kyllä yhteiskunta palkitsee heikompaa ainesta lapsenteosta ja rankaisee laadukkaampaa ainesta lapsenteosta, joten pitkässä juoksussa kollektiivinen väestön älykkyyden lasku on ikävä tosiasia.
Lapsenteon kannusteet pitäisi miettiä kokonaan uusiksi.
Se taas ei takaa lasten onnellisuutta millään lailla, mikä on itselleni paljon tärkeämpi arvo elämässä, kuin syyllisenä tai syyllistettynä ja laiminlyötynä henkisesti pelastaa maailmaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ajattelin ennen että en tykkää lapsista, kunnes sain omia. Nyt niitä on VIISI ja aivan ihania! Ei haittaa kitinät ja itkut, pitää ymmärtää että ne kuuluvat kehityskaareen.
Lapsissa on tulevaisuus ja koinnotän erityistä huomiota että kasvatan heidät empaattiseksi, tunteista puhuvaksi, luontoa kunnioittavaksi ja pyrkimyksenä tejdä maailmasta oikeudenmukainen paikka.Tämä ahne vallassa oleva sukupolvi ei tee itsekkäänä mitään maapallon tuholöe. Min lapset tekee.
Ai sun lapset tekee? Lisäävät maapallon tuhoa, kylläkin, anteeksi nyt vain.
ApOlet väärässä. Nimenomaan tulevaisuuden lapset ratkaisevat maapallon ongelmat, ei tämä nykyinen aikuisikäluokka. Ihan paskapuhetta ja lapsellista typeryyttä ajatella että masilma pelastuu jos jää lapsettomaksi. Maailma pelastuu vain jos tulee uusia koulutettuja, innovaatiokykyisiä lapsia.
Toisekseen typerät ihmiset luulee että maspallo tuhoutuu tässä lähisikoina. Se ei tee sitä tuhansiin vuosiin vaikkei ilmastonmuutokselle tehtäis yhtään mitään. Ilmastonmuutos on hyvin korjattavissa kun hiilidioksiidia aletaan POISTAMAAN. Se ei siis riitä että sitä aletaan vähentämään.Av kouluttamattomille urpoille on turha selittää koko juttua kun ei aivot vaan riitä.
T. Biologi, tutkija, joka työskentelee ilmastonmuutokseen liittyvän aiheen parissa
Lisäksi olen aivan varma, ettei yksikään noista viidestä lapsesta te mitään ratkaisuja eli keksintöjä tai innovaatioita maapallon saastumisen kannalta elämässään.
ApKuule, olen se viiden äiti. Olen DI, ympäristötekniikka. Mieheni tekn.toht, energiatekniikka. En olisi sinuna noin varma asiasta. Sinut tuntien tiedän että itselläsi ei ole kummoista koulutusta. Minä sen sijaan huolehdin että lapsilleni tulee poikkeavan hyvä tietotaito ympäristöasioista. Hoidan myös lapseni ihan itse enkä ole niistä ahdistunut kuten joku muu on...
Sinunhan se silloin pitäisi tajuta, että tuon biologin puheet ovat täyttä horinaa. Tietenkin olisi maapallon ja ilmastonmuutoksen kannalta parempi asia, ettet olisi lisääntynyt lainkaan.
ApSiis ainakin olettaen, että ilmastonmuutos johtuu ihmisen maapallon ilmakehään synnyttämästä hiilidioksidista tai muista vastaavista päästöistä.
Ap
Siitä se johtuu, mutta toisin kuin typrät poliitikot luulevat, hiilidioksiidin vähentäminen ei auta. Vain täydellinen hiilidioksidipäästöjen lopettaminen auttaisi (mahdoton toteuttaa) tai se että hiilidioksidia aletaan poistaa. Poistmiseen ei ole vielä teknologiaa. Ja mikään ”istutan tuhat puuta”-piperrys ei nyt auta vaan hiilidioksidia pitää kerätä jotenkin, sitouttaa johonkin, kytkeä johonkin. Olemassa olevat tekniikat ovat aivan liian hitaita/tehottomia/kalliita, siksi pitää keksiä uusia - ja mielellään nopeasti.
T. DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä ajattelin ennen että en tykkää lapsista, kunnes sain omia. Nyt niitä on VIISI ja aivan ihania! Ei haittaa kitinät ja itkut, pitää ymmärtää että ne kuuluvat kehityskaareen.
Lapsissa on tulevaisuus ja koinnotän erityistä huomiota että kasvatan heidät empaattiseksi, tunteista puhuvaksi, luontoa kunnioittavaksi ja pyrkimyksenä tejdä maailmasta oikeudenmukainen paikka.Tämä ahne vallassa oleva sukupolvi ei tee itsekkäänä mitään maapallon tuholöe. Min lapset tekee.
ApOlet väärässä. Nimenomaan tulevaisuuden lapset ratkaisevat maapallon ongelmat, ei tämä nykyinen aikuisikäluokka. Ihan paskapuhetta ja lapsellista typeryyttä ajatella että masilma pelastuu jos jää lapsettomaksi. Maailma pelastuu vain jos tulee uusia koulutettuja, innovaatiokykyisiä lapsia.
Toisekseen typerät ihmiset luulee että maspallo tuhoutuu tässä lähisikoina. Se ei tee sitä tuhansiin vuosiin vaikkei ilmastonmuutokselle tehtäis yhtään mitään. Ilmastonmuutos on hyvin korjattavissa kun hiilidioksiidia aletaan POISTAMAAN. Se ei siis riitä että sitä aletaan vähentämään.Av kouluttamattomille urpoille on turha selittää koko juttua kun ei aivot vaan riitä.
T. Biologi, tutkija, joka työskentelee ilmastonmuutokseen liittyvän aiheen parissa
Lisäksi olen aivan varma, ettei yksikään noista viidestä lapsesta te mitään ratkaisuja eli keksintöjä tai innovaatioita maapallon saastumisen kannalta elämässään.
ApKuule, olen se viiden äiti. Olen DI, ympäristötekniikka. Mieheni tekn.toht, energiatekniikka. En olisi sinuna noin varma asiasta. Sinut tuntien tiedän että itselläsi ei ole kummoista koulutusta. Minä sen sijaan huolehdin että lapsilleni tulee poikkeavan hyvä tietotaito ympäristöasioista. Hoidan myös lapseni ihan itse enkä ole niistä ahdistunut kuten joku muu on...
Sinunhan se silloin pitäisi tajuta, että tuon biologin puheet ovat täyttä horinaa. Tietenkin olisi maapallon ja ilmastonmuutoksen kannalta parempi asia, ettet olisi lisääntynyt lainkaan.
ApSinä et ymmärrä. En jaksa vääntää ratakiskosta. Ole hyvä vaan, pidä kuvitelmasi että ilmastonmuutos korjautuu kun lapset jätetään tekemättä.
Arkiajattelu ja tieteellinen ajattelu on kaksi eri asiaa mutta en jaksa nyt vääntää apn kanssa asiasta, sovintaanpa vaikka että sinä olet oikeassa...
No vähemmän se ainakin etenee, mikäli sen syynä ovat ihmisten kulutuksesta ja elämisestä ilmaan syntyneet hiilidioksiidi, metaani ja mitä näitä on. Eihän tänne voi valikoida synnyttää vain niitä neroja, jotka ehkä innovoivat jotain, joten enhän mä ole sanonut, että kaikki lisääntyminen tulisi lopettaa samantien. En ole edes kuullut aukotonta dataa siitä, mistä meneillään oleva ilmastonmuutos johtuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis ainakin olettaen, että ilmastonmuutos johtuu ihmisen maapallon ilmakehään synnyttämästä hiilidioksidista tai muista vastaavista päästöistä.
ApSiitä se johtuu, mutta toisin kuin typrät poliitikot luulevat, hiilidioksiidin vähentäminen ei auta. Vain täydellinen hiilidioksidipäästöjen lopettaminen auttaisi (mahdoton toteuttaa) tai se että hiilidioksidia aletaan poistaa. Poistmiseen ei ole vielä teknologiaa. Ja mikään ”istutan tuhat puuta”-piperrys ei nyt auta vaan hiilidioksidia pitää kerätä jotenkin, sitouttaa johonkin, kytkeä johonkin. Olemassa olevat tekniikat ovat aivan liian hitaita/tehottomia/kalliita, siksi pitää keksiä uusia - ja mielellään nopeasti.
T. DI
Niin no pitää, mutta vaikka sulla ois sata lasta he sitä tuskin keksisivät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiitä se johtuu, mutta toisin kuin typrät poliitikot luulevat, hiilidioksiidin vähentäminen ei auta. Vain täydellinen hiilidioksidipäästöjen lopettaminen auttaisi (mahdoton toteuttaa) tai se että hiilidioksidia aletaan poistaa. Poistmiseen ei ole vielä teknologiaa. Ja mikään ”istutan tuhat puuta”-piperrys ei nyt auta vaan hiilidioksidia pitää kerätä jotenkin, sitouttaa johonkin, kytkeä johonkin. Olemassa olevat tekniikat ovat aivan liian hitaita/tehottomia/kalliita, siksi pitää keksiä uusia - ja mielellään nopeasti.
T. DI
Ja silläaikaa kun niitä tekniikoita ei ole, sinunkin lapsesi lämmittävät maapalloa.
Ap
Sinä et ymmärrä. En jaksa vääntää ratakiskosta. Ole hyvä vaan, pidä kuvitelmasi että ilmastonmuutos korjautuu kun lapset jätetään tekemättä.
Arkiajattelu ja tieteellinen ajattelu on kaksi eri asiaa mutta en jaksa nyt vääntää apn kanssa asiasta, sovintaanpa vaikka että sinä olet oikeassa...