Raskaana vaikkau useampi nega? NEUVOJA
Kuukautiset oli n 3 vk sitten, sen jälkeen ollut seksiä ilman ehkäisyä
(Vauva on toiveena), nyt rinnat ja varsinkin nännit niin arat ettei pysty koskemaan ollenkaan, menkkamaisia vatsakipuja..
4 testiä näyttänyt negaa, mutta ei mulla ikinä ole tälläisiä oireita menkkojenkaan aikaan/ennen?
Onko varmin että menisi ottamaan verikokeen?
Kommentit (15)
Suorastaan ylihysteeristä touhua monilla testailla jatkuvasti. Eipä mun pussista ole ne eurot pois. Mielestäni sama jos heittäisi rahansa katuojaan.
Kyllä se maha aikanaan kasvaa ja näkee odottaako vai ei.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701141115EH
Kyllä normaali ihminen huomaa ennen neljännen raskauskuukauden päättymistä odottavansa. Etuuksien takia toki kannattaa olla yhteydessä neuvolaan.
Itselläni ei ollu mitään oireita vielä 4vkllakaan, tein testin joka näytti negaa, koska menkat oli myöhässä. Tästä 2vk alkoi kauhea ällötys kaikkiin hajuihin, rinnat tuli tosi aroiksi ja muuten vaan olo oli väsynyt. varasin ajan gynelle, ajattelin että nyt pahasti pielessä joku, mutta olinkin raskaana. Eli vaikka testi näyttää negaa niin voit olla raskaana. Oma gyneni sanoi että alku raskaudesta testi voi näyttää negaa kun sitä raskaushormonia on niin vähän vasta.
Tosiaan ap:n kannattaisi nyt ihan rauhassa odotella pari viikkoa vielä ja tehdä sitten se testi. Ihan kotona tavallinen riittää. Ei se raskaus vielä 3 vkon päästä menkoista yleensä testissä näy... Tällä välin elä niin kuin olettaisit olevasi raskaana, älä käytä alkoholia tai raskauden aikana kiellettyjä ruokia. Kun näin teet, ei haittaa mitään jos oletkin muutaman viikon raskaana tietämättäsi.
Mä en tehnyt missään vaiheessa kahta raskauttani raskaustestiä. Oireista (erityisesti menkkojen poisjäänti) arvelin että niin on varmaan käynyt ja kun vatsa alkoi kasvaa niin varmistui että raskaana ollaan. En oikeastaan näe mitä hyötyä siitä olisi ollut se heti tietää kun kuukautiset on jäänyt pois.
Oma kiertoni on aikakin pidempi kuin 21 päivää. Sellainen 28-33 ja joskus oli muutama pidempikin kierto. Ei todellakaan olisi minulla testit näyttänyt vielä mitään.
Ja anna rintojesi olla!
Mitä jos ihan rauhassa odotat että menkat alkaa/ei ala? MIkä kiertosi normaalisti on? Naisen keho ei ole kone, vaikka et olisi ennen kärsinyt minkäänlaisista oireista ennen kuukautisia, niitä voi joskus silti tulla.
Naisen mieli on kuitenkin niin kiero, että mitä enemmän raskautta toivoo/pelkää, sitä enemmän tarkkailee mahdollisia "oireita" ja kuvittelee vaikka mitä.
Yksinkertaisesti se kuitenkin menee niin, että raskausoireita ilmaantuu vasta kun raksaushormonia erittyy elimistöön, ja siinä kohtaa se raskaushormoni näkyy myös herkässä testissä.
Toki netti on täynnä näitä "testi oli nega vielä rv12"-tarinoita, mutta ne ovat oikeasti harvinaisia.
Älä turhaan mene verikokeeseen. Aikahan sen pian näyttää oletko raskaana vai et.
Ei mitään verikokeita. Siis 3 viikkoa kuukautisten alkamisesta vai loppumisesta? Kannattaa testata vasta kun kuukautiset ovat myöhässä. Jos näyttää negaa, tee testi pari päivää myöhemmin.
Siis milloin kuukautisten olisi pitänyt alkaa? Vaikka olisit raskaana, ja vaikka sinulla olisi jo oireita, niin elimistön istukkahormonitaso ei ole riittävän korkea positiiviseen raskaustestiin, jos hedelmöittymisestä ei ole kulunut riittävän kauan aikaa (eli istukka ei ole kunnolla kehittynyt). Jos menkkojen ei olisi vielä pitänyt alkaa, niin ihan turhaan teet testejä. Eivät ne mittaa sitä, oletko raskaana vai ei, vaan onko virtsassasi istukkahormonia vai ei.
Miten sä olet ehtinyt tehdä jo neljä testiä? Eikös se mene niin että menkkojen oletettuna alkamispäivänä ensimmäinen ja jos menkat ei ala, viikon päästä ensimmäisestä testistä toinen.
Sen verikokeen pitäisi sitten olla sellainen, että siinä näkyy raskaushormonimäärä. Pelkkä plus tai miinusverikoe ei auta tilanteessasi sen enempää.
Mikä hoppu nykynaisilla on tietää heti onko raskaana vai ei. Oletko alkoholisti vai narkkari?
Muuta syytä en keksi miksi se olisi muutamasta viikosta kiinni milloin tietää onko raskaana vai ei.
En ole koskaan itse testannut olenko raskaana, aina olen vienyt näytteen neuvolaan kun kuukautiset olleet poissa pari kuukautta ja epäilllyt olevani raskaana.
Turhaa rahantuhlausta ostella testitikkuja. Testit (ovis/raskaus) ovat bisnestä.
kolmen äiti
Ei kai se testi voi vielä mitään muuta juuri näyttääkään kuin negaa? Jos mietit, että olet ehkä raskaana, oireita ilmaantuu herkästi, siis ihan fyysisiä, tuntuvia oireita. Ja joskus kaikenlaisia oireita voi tulla ilman mitään syytäkin, kokemusta on tosi kovista alavatsakivuista (joita minulla oli kummassakin alkuraskaudessakin), rintojen poikkeuksellisesta kipeytymisestä, pahoinvoinnista jne. ja silti gynen tutkimuksessa ei ilmennyt mitään ihmeellistä. Ja ennen kaikkea jos olet juuri lopettanut hormonaalisen ehkäisyn, en ihmettelisi lainkaan. Mutta onnea matkaan teille :)
Miksi ei voi rauhassa odottaa vähintään neljää viikkoa edellisistä kuukautisista, säästyisi monilta pettymyksiltä? Lisäkso liian aikaisin plussatut ovat herkästi kemiallisia, miniraskauksoa. Odottakaa ainakin viikko, kaksi, jos lapsi on toivottu. Ei se raskaus sieltä häviä vaikka ei heti testiä tekisikään. Itse yritettiin pitkään saada lasta ja tehtiin ovulaatiotestejä ja raskaustestejä. Sitten jätettiin testit pois ja oltiin menossa hoitoihin niin heti nappas :)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 11:43"]
Mikä hoppu nykynaisilla on tietää heti onko raskaana vai ei. Oletko alkoholisti vai narkkari?
Muuta syytä en keksi miksi se olisi muutamasta viikosta kiinni milloin tietää onko raskaana vai ei.
En ole koskaan itse testannut olenko raskaana, aina olen vienyt näytteen neuvolaan kun kuukautiset olleet poissa pari kuukautta ja epäilllyt olevani raskaana.
Turhaa rahantuhlausta ostella testitikkuja. Testit (ovis/raskaus) ovat bisnestä.
kolmen äiti
[/quote]
No kai sitä nyt normaali ihminen on sen verran utelias, että haluaa tietää raskaudestaan mahdollisimman pian..
Suorastaan ylihysteeristä touhua monilla testailla jatkuvasti. Eipä mun pussista ole ne eurot pois. Mielestäni sama jos heittäisi rahansa katuojaan.
Kyllä se maha aikanaan kasvaa ja näkee odottaako vai ei.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120701141115EH
Kyllä normaali ihminen huomaa ennen neljännen raskauskuukauden päättymistä odottavansa. Etuuksien takia toki kannattaa olla yhteydessä neuvolaan.