Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä sairaaloissa laitetaan miehiä ja naisia samaan potilashuoneeseen?

Vierailija
10.04.2013 |

Onko mielestäsi ok?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, kun vuoteet on verhottu ja väljyyttä riittää... pienessä huoneessa voi olla oudompaa, mutta olen ollut isommassa salissa, jossa käytännössä oli myös hoitajien pöytä. Kukaan ei ollut siellä yhtä yötä enempää.

Vierailija
2/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrisissa sairaaloissa on miehiä ja naisia samassa huoneessa. Ainakin siinä sairaalassa, jossa itse olin. On mielestäni ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 19:23"]

Psykiatrisissa sairaaloissa on miehiä ja naisia samassa huoneessa. Ainakin siinä sairaalassa, jossa itse olin. On mielestäni ok.

[/quote]

Aika spookya. ja vielä kummallisempaa, että psykiatrisessa sairaalassa. Sen ymmärtäisin, jos on jotain vanhuksia, jotka eivät tiedä tästä maailmasta mitään.

Vierailija
4/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teholla, valvontaosastoilla, päivystyksessä ja sydänvalvonnassa on ainakin kaikki potilaan samassa tilassa. Myös Meilahdessa ainakin joskus joudutaan vuodeosastoillakin sijoittamaan naisia ja miehiä samaan jos paikkoja vaan ei ole.

Vierailija
5/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä psyk. osastolla todellakaan ole naiset ja miehet samassa.

Teholla, tarkkailussa, sydänvalvonnassa voi olla , ei muualla.

Vierailija
6/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ok että psyk sairaaloissa on samassa huoneessa miehiä ja naisia. Niissä kun usein ollaan pidempään (lukuunottamatta jotain päivystysosastoja) ja huoneessa pitää vaihtaa vaatteet jne. Mä oon ollut psyk. osastolla ja ihan oli naisten huone.

Vierailija
7/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tays kirurginen osasto. Olen naisena kahden miehen kanssa samassa huoneessa. Eipä tuo häirinnyt.

Vierailija
8/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurginen sairaala. Olin viikon kolmen miehen kanssa samassa huoneessa. Enpä usko että nainen huonekaverina olisi jotenkin oloani parantanut. Sairas olin ja nukuin huonosti erilaisten äänien takia. Eikä niistä papoista haittaa ollut. 

Vierailija
9/9 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainakin paljon vanhoja sairaaloita, joissa on salimaisia tiloja ja niissä ovat kaikki potilaat sekaisin, verhot välissä.

Samaten tällainen käytäntö on useissa paikoissa esim. ensiavussa, tarkkailussa, päivystysosastolla, teho-osastoilla ym. paikoissa, joissa joko potilaat vaihtuvat tiuhaan tai heitä tarvitsee tarkkailla koko ajan. Henkilökunnan on helpompi tarkkailla potilaita, kun heidät voi sijoittaa samaan tilaan ja vaivan / tarkkailutarpeen mukaan välittämättä sukupuolesta.

Vuodeosastoilla, joissa ei tarvita juurikaan tarkkailua ja joissa potilaat viipyvät pidempään pyritään yleensä sijoittamaan samaa sukupuolta olevat samaan huoneeseen, mutta aina se ei välttämättä ole mahdollista. Henkilökunta ei välttämättä ehdi / jaksa siirrellä potilaita koko ajan huoneesta toiseen sen mukaan kun miehiä ja naisia tulee ja menee. Sukupuolen lisäksi pitää ottaa huomioon muitakin asioita (esim. puhtaat potilaat / infektiot ja huutavat dementikot / täysjärkiset unentarpeessa olevat). Lisäksi monella osastolla on eri kokoisia huoneita ja matematiikka menee joskus aika monimutkaiseksi sen mukaan, ketä voi sijoittaa kenenkäkin kanssa samaan huoneeseen ja miten niitä huoneita on tarjolla... Harva tykkää siitäkään, jos pitää kolme kertaa päivässä vaihtaa huonetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi