Vinkkejä kevyisiin ruokiin
Olen kyllästynyt salaatteihin ja kanaan ja sosekeittoihin. En keksi enää mitään.Olen siis yrittänyt laihduttaa pikkuhiljaa ja ajan kanssa.
Kommentit (27)
Perusruokaa vaan pienempi annos ja puolet lautasesta salaattia. :S En itse ole oikein muuta keksinyt. Kaalilaatikko on hyvä...
elä turhaa stressaa. Syö tavallista ruokaa mutta vähemmän. Siis jos ennen otit neljä perunaa ja 9 pientä lihapullaa ja pari desiä kastiketta,jaa se nyt kahtia ja loppu lautanen salaattia. Pullaa otat vain esim keskiviikkona joka kolmas viikko. Limua vaikkapa sen pullan kanssa. Maitoa jos olet juonut 2,5 desin lasissa,vaihda pienempään. Sillai suunnilleen että puolitat kaikki annoksesi niin siitä on hyvä aloittaa. Niin ja kato rasvat ja sokerit vähemmälle.
Jauheliharuoista saa kevyempiä käytttämällä esimerkiksi broilerinjauhelihaa. Jauhelihapihveistä kevyemmän version saa käyttämällä juurikin sitä broileria ja lisäämällä esimerkiksi kesäkurpitsa- tai porkkanaraastetta joukkoon.
Muutenkin ruokaa kannattaa "jatkaa" kasviksilla, pienentää energiamäärää.
Vierailija kirjoitti:
Perusruokaa vaan pienempi annos ja puolet lautasesta salaattia. :S En itse ole oikein muuta keksinyt. Kaalilaatikko on hyvä...
Vatsa tottunut jo muuhun ja kun söin tavallista koemielessä vaikkakin vain pienen annoksen niin vatsa meni ihan kuralle.
koliokk kirjoitti:
elä turhaa stressaa. Syö tavallista ruokaa mutta vähemmän. Siis jos ennen otit neljä perunaa ja 9 pientä lihapullaa ja pari desiä kastiketta,jaa se nyt kahtia ja loppu lautanen salaattia. Pullaa otat vain esim keskiviikkona joka kolmas viikko. Limua vaikkapa sen pullan kanssa. Maitoa jos olet juonut 2,5 desin lasissa,vaihda pienempään. Sillai suunnilleen että puolitat kaikki annoksesi niin siitä on hyvä aloittaa. Niin ja kato rasvat ja sokerit vähemmälle.
En syö pullaa tai karkkeja enkä varsinkaan juo limuja,vettä juon.
Vierailija kirjoitti:
Kevyellä ruualla on vaikea laihduttaa, nälkä on ainainen ja tulee syötyä yli tarpeensa.
No ei minulla kyllä ole ainainen nälkä vaikka kevyemmin syön kun syön muutaman tunnin välein.Enkä syö yli tarpeiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevyellä ruualla on vaikea laihduttaa, nälkä on ainainen ja tulee syötyä yli tarpeensa.
No ei minulla kyllä ole ainainen nälkä vaikka kevyemmin syön kun syön muutaman tunnin välein.Enkä syö yli tarpeiden.
No onhan sulla nälkä ainainen, kun joudut syömään jatkuvasti.
No kaikki ruuat, joissa suurin osa kasviksia. Mä teen kaikenlaisia kasvispatoja, paistoksia, muhennoksia. Ratatouille, Intialaiset ja Thaimaalaiset curryt, kasviswokit, punaviiniliemessä haudutettu juurespadat, kermaiset kasvismuhennokset...mielikuvitus vaan rajana.
Niin ja sosekeittojen lisäksi kaikki muut kasviskeitot. Borssikeitto, kesäkeitto, kaalikeitto, minestronekeitto, aasialainen nuudelikeitto jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kai minä itse paremmin tiedän kuin sinä. Jää välinapostelut pois kun pitää verensokerin tasaisena. Aamupala tuhdimpi,lounas kevyt,kahvi, päivällinen kevyehkö ja iltapala kevyt.Kaikki ylimääräinen napostelu jää pois.
Outoa että rupeat vänkyttämään että on nälkä jos syö suositusten mukaan varsinkin kun tästä olen puhunut terkkarin,ravitsemusterapeutin ja pt:n kanssa joten kai minä itse tiedän onko ainainen nälkä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kai minä itse paremmin tiedän kuin sinä. Jää välinapostelut pois kun pitää verensokerin tasaisena. Aamupala tuhdimpi,lounas kevyt,kahvi, päivällinen kevyehkö ja iltapala kevyt.Kaikki ylimääräinen napostelu jää pois.
Outoa että rupeat vänkyttämään että on nälkä jos syö suositusten mukaan varsinkin kun tästä olen puhunut terkkarin,ravitsemusterapeutin ja pt:n kanssa joten kai minä itse tiedän onko ainainen nälkä vai ei.
Oletpas sinä kiukkuinen :) Missä ihmeen välissä edes ehtisit jotain välinapostelua, kun muutenkin syöt kaiken aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokeria pidetään tasaisena ruuan sisällöllä, ei ruokailujen määrällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että rupeat vänkyttämään että on nälkä jos syö suositusten mukaan varsinkin kun tästä olen puhunut terkkarin,ravitsemusterapeutin ja pt:n kanssa joten kai minä itse tiedän onko ainainen nälkä vai ei.Siinäpä soitat suutasi.
Oletpas sinä kiukkuinen :) Missä ihmeen välissä edes ehtisit jotain välinapostelua, kun muutenkin syöt kaiken aikaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että rupeat vänkyttämään että on nälkä jos syö suositusten mukaan varsinkin kun tästä olen puhunut terkkarin,ravitsemusterapeutin ja pt:n kanssa joten kai minä itse tiedän onko ainainen nälkä vai ei.Verensokeria pidetään tasaisena ruuan sisällöllä, ei ruokailujen määrällä.
Kai minänitse tiedän mikä minulle parhaiten toimii.Kumma että olen laihtunut tällä systeemillä.
Kyllä te akat olette susia toisillenne kun pitää hyökätä kimppuun kun joku kysyy jotain apuja tai vinkkejä.Ei osata kuin naljailla.
M36 kirjoitti:
Kyllä te akat olette susia toisillenne kun pitää hyökätä kimppuun kun joku kysyy jotain apuja tai vinkkejä.Ei osata kuin naljailla.
Kyllä se oli kysyjä, joka hyökkäsi neuvojien kimppuun.
Syö enemmän proteiinia niin pysyt kylläisenä paremmin. Vähemmän hiilihydraattia. Enemmän kuituja (kasvikset).
M36 kirjoitti:
Ei osata kuin naljailla, sanoo mies joka tulee tänne kutsumaan naisia akoiksi. Että miten meni noin niinku omasta mielestä?