Ghostaan usein, mutta en tiedä mitä muutakaan tekisin
Liian monta kertaa esim. Tinderissä (ja tästä syystä en oikein sitä enää käytäkään..) käynyt niin, että alan viestittelemään jonkun kanssa kenestä ei heti ota selvää, mutta kuitenkin tulee sellanen fiilis että kannattaa alottaa tutustuminen, kun voisi olla että kyseessä oliskin tosi hyvä tyyppi. Sitten jutellaan kaikenlaista, ehkä nähdäänkin, ja vaikutan itsekin tietysti kiinnostuneelta ja ystävälliseltä, ja monesti vastapuoli on ollut hyvin innokas tutustumaan minuun läheisemmin. Melko nopeasti kuitenkin näissä tilanteissa tullut fiilis, että ei tämä tyyppi oikeastaan ihan nappaa ja en jaksaisikaan enää yhtään käyttää aikaani sen kanssa jutusteluun (kun paljon muutakin tekemistä elämässä, en ole sellainen ollenkaan joka vaan tykkäisi jutella huvikseen random ihmisten kanssa säännöllisesti).
Sitten yleensä olen vaan kadonnut vähin äänin, koska on tuntunut että tälle vastapuolelle mun kanssa juttelu on ollut niin merkittävä ja kiva juttu (jotkut ovat ihan selvästi lähes samantien jopa ihastuneet), ja kun oon itsekin alun ystävällisyydestäni vaikuttanut siltä että varmaan haluaisin jatkaa tutustumista, niin on vaan tuntunut ihan liian oudolta yhtäkkiä jotenkin muuttaa koko olemustaan ja sanoa että öö hei muuten en itseasiassa jaksakaan jutella sun kanssa, kun mitään viitteitä sellaisesta ei oo ollut ettei mua kiinnostaisi.
Tavallaan musta tuntuu että ghostaaminen ehkä jää kuitenkin vaivaamaan sitä toista osapuolta vähän vähemmän kuin tuommoinen tökerö suoraan sanominen.
Yhden kerran kokeilin tehdä toisin ja sanoin suoraan, että oikeastaan ei kiinnosta tutustua enempää, et ole ihan mun tyyppinen ihminen ja mulla on nyt muutenkin kaikenlaisia kiireitä elämässä. Vastapuoli loukkaantui selvästi, ja parin kuukauden päästä tuli kysymään että josko nyt ehtisin sitten viettää aikaa hänen kanssaan . . . Että ei tuosta kyllä tullut itselle ainakaan yhtään sellainen olo, että olisi jotenkin parempi sitten sanoa suoraan.
Kyllä se toki sitten on varmaan parempi, jos suhde on oikeasti jo pidemmälle kehittynyt, mutta jos kyseessä joku max parin viikon tinder-chatti (niinkun nää omat tapaukset) niin itse valitsisin ghostaamisen (myös itseäni kohtaan tehtynä).
Millaisia kokemuksia teillä on asiasta?
Kommentit (6)
Ap n teksti oli kuin minun kirjoittama, ghostaan myös kun en tiedä mitä muutakaan tekisin. Ja hyväksyn näin tehtävän myös itselle. Eri asia sitten jos on useampaan kertaan nähty.
Niinpä. Minäkin olen tuohon syyllistynyt pari kertaa. Pari kertaa olen sanonut suoraan. Näistä toinen meni kyllä ihan mallikkaasti, mutta toinen ei ymmärtänyt. Itsekin kyllä mieluummin otan sellaisen nätin, mutta selkeän ghostaamisen. Esim kun pariin kertaan toinen sanoo tapaamisehdotukseen, että nyt taitaa olla vähän kiireitä tai kerralla totaalisesti katoaa, niin se on minulle ihan fine. Mutta se on tosi ikävää, jos menee lupaamaan, että ehkä ensi viikolla tai ensi kuulla ehtii. Olen tosin näin tehnyt itsekin yhdelle, mutta hän olikin varattu ja ansaitsi kyllä sen.
Eikö sinne Tinderiin ole mitään alaikärajaa?
Toivottavasti karma toimii ghostaajillekin
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinne Tinderiin ole mitään alaikärajaa?
Pahimmat ghostaajat on 30-40v naisia.
Eli kiltit ghostaat.
Ok.
Ja vielä ihmetellään, että "men are opting out"?