voinko lähteä vanhalla passilla viroon?
siis passissa on vanha sukunimeni, mutta muuten ei vanha. uskaltaako sillä lähteä reissuun? kun eihän ne välttämättä aina kysy edes.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:51"]
eikö viro muka ole schengen-aluetta? jos on, niin kuvallinen henkkari riittää.
[/quote]
On, ja riittää, mutta harvallapa on kelpaavaa kuvallista henkkaria. Ajokortti kun ei sellaiseksi kelpaa.
en tiedä, näkyykö niiden systeemeistä sun uus virallinen nimi? en lähtis, eikö henkkari riitä? vai onko sulla sekin vanha?
tossa tulikin yks syy, miks mä pidin oman nimeni kun avioiduin. toinen syy oli luottokortin uusiminen.
Passihan tulisi vaihtaa sukunimen muuttuminen myötä, mutta mistä matkayhtiö tietää, mikä nimesi on aikaisemmin ollut?
siis muut korit on kyllä uudella nimellä, sen verran kauan tässä on uutta nimeä jo kannettu. passia en ole tarvinnut, ja nyt vasta kun parin vko:n päästä tarvisin niin hoksasin tämän. ennen jos passia on kysytty niin ne on kattonu vaan sen passin kuvan ja nimen tms. ei verranut mihinkään koneella oleviin tietopihin. tosin tästä on jo aikaa kun mulla sielä passia on udeltu. oisko viitisen vuotta.
Lähtisin. Tuskin se nimi siinä muutenkaan on se merkittävin asia.
Mika siina sitten on merkittavaa jos ei nimi?
Minä kävin häämatkalla toisessa maanosassa asti passilla, jossa oli tyttönimeni. Vasta häämatkan jälkeen hain uuden passin ja ajokortin.
Mä olen käynyt Tallinnassa viimeisen viiden vuoden aikana ainakin 15 kertaa ja kertaakaan ei ole katsottu passia.
kiitos näistä :) kyllä mä sit uskaltaudun matkaan, en raaskisi uutta hakea jos edes ehtisi enään. kun muuta matkaa ei seuraaville vuosille tuskin ole taas tulossakaan :D
eikö viro muka ole schengen-aluetta? jos on, niin kuvallinen henkkari riittää.