Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nettiriippuvainen, mutta nautin siitä

Vierailija
25.03.2019 |

Netti korvaa minulle oikeaa elämää todella paljon. Olen muuttunut erittäin verbaaliseksi ja tiedän monista tärkeistä ja kiinnostavista asioista, kun vietän niin paljon aikaa keskustellen, lukien ja seuraten videoita. Oma ulosanti ja sanavarasto on laajentunut, samoin muutenkin käsitys maailmasta. Oikea elämä ei tunnu kiinnostavalta, koska pitää sietää niin paljon turhaa puhetta ja epäkiinnostavia ihmisiä.
Toisaalta tiedostan, että sosiaaliset taitoni voivat olla hieman laskeneet ja töksäyttelen sanomisiani liian suorasti nykyisin. Mitään sosiaalista jännitystä sinänsä ei ole kehittynyt.
Mitä olette mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma

Vierailija
2/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käynyt samoin ja pidän sitä erittäin huolestuttavana.

Sanavarasto on lisäksi heikentynyt ja yleinen sivistystaso on laskenut minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle käynyt samoin ja pidän sitä erittäin huolestuttavana.

Sanavarasto on lisäksi heikentynyt ja yleinen sivistystaso on laskenut minulla.

Miksi heikentynyt ja sivistystaso laskenut? Itsehän sanoin ihan päinvastaista. Etkö voi säädellä, millasta materiaalia käytät netissä? Ap

Vierailija
4/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mietityttää, että jos elän yksin ja satunnaisten ihmisten kanssa puhuen, niin myös kuolen yksin eikä juuri kukaan muista musta paljonkaan. Toisaalta en pidä mahdottomana, ettenkö voisi netin kautta saada syvällistä, antoisaa ihmissuhdetta jopa oikeaan elämään. Mutta netissä on se runsaudenpula, mikä on sekä sen ihanuus että heikkous. Monien kanssa tulee kiinnostava keskustelu, mutta sitten tulee uusia.

Toisekseen, ehkä vähän valehtelen, ettei olisi sosiaalisissa tilanteessa heikkoutta. Harrastin tänään small talkia kaupan kassalla ja vaikka nyt en paniikkiin mennytkään, niin oli hieman kiusallista.

Vierailija
5/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut henkisesti taannuttavasti nettiriippuvainen vuodesta 2001 ja inhoan nettiä yli kaiken. Epäilen tuota kehittymistäsi. Joka tapauksessa paljon enemmän kyllä kehittyisit, jos lukisit klassikkoteoksia ja päästyäsi loppuun kirjoittaisit kirjan sisällöstä vaikka yhden aanelosen. Tämä on hyvä tapa leffojen ja albumien tai jopa videopelienkin kohdalla.

Kirjan lukemiseen on tosin mahdotonta keskittyä, jos on nettiriippuvainen. Kirjan lukeminen ei tunnu miltään, kun ajatukset hyppivät asiasta toiseen nettiriippuvuuden aiheuttaman tarkkaavaisuushäiriön vuoksi ja ahdistus nousee nousemistaan, kun ei ole netissä pakenemassa elämänsä tyhjyyttä.

Vierailija
7/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut henkisesti taannuttavasti nettiriippuvainen vuodesta 2001 ja inhoan nettiä yli kaiken. Epäilen tuota kehittymistäsi. Joka tapauksessa paljon enemmän kyllä kehittyisit, jos lukisit klassikkoteoksia ja päästyäsi loppuun kirjoittaisit kirjan sisällöstä vaikka yhden aanelosen. Tämä on hyvä tapa leffojen ja albumien tai jopa videopelienkin kohdalla.

Kirjan lukemiseen on tosin mahdotonta keskittyä, jos on nettiriippuvainen. Kirjan lukeminen ei tunnu miltään, kun ajatukset hyppivät asiasta toiseen nettiriippuvuuden aiheuttaman tarkkaavaisuushäiriön vuoksi ja ahdistus nousee nousemistaan, kun ei ole netissä pakenemassa elämänsä tyhjyyttä.

Jep. En pysty enää lukemaan :( voi hel.vetti. kai se on pakko yrittää vieroittautua. Mutta miten sitten enää pysyn ajan hermolla?

Vierailija
8/8 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä tuli hyvä huomio vastaan nettiaddiktiosta. Suomennettuna: "Tuntuu kuin olisin alkoholisti, joka on töissä viinin maistajana."

https://www.reddit.com/r/nosurf/ Vertaistukea.