Gallup: onko minä ja vävy perheenjäseniä vai ei?
Siis appivanhempien näkövinkkelistä katsottuna. Kuuluuko minä ja vävy perheeseen?
Minusta kyllä kuuluu.
Kommentit (29)
Ei kuulu. He ovat lasteni perheenjäseniä, eivät minun. Tai jos vävy ja miniä ovat perheenjäseniä,,niin sitten olen minä anoppikin, ja minulla on perheessä myös oikeuteni.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:39"]
No nyt mä ymärrän miksi jotkut paukauttavat häihin yms jopa 15 hengen seurueessa vaikka kutsu on lähetettety vain yhteen osoitteeseen.
"Matti Manninen perh." käsittää myös tytärten ja poikien perheet puolisoineen ja lapsineen?
[/quote]
Meillä jokainen saa omat kutsut, eli jos minulle tulee kutsu se koskee vain minua, miestä ja kotona asuvaa kuopusta ellei siinä lue vaikka "+ pesue, + lapset kumppaneineen" tms.
No mun mielestä ei kuulu varsinaisesti perheeseen, mutta sukuun kuuluu. Tosin meillä mieheni on niin läheinen vanhempieni kanssa, että sanoisivat varmaan että kuuluu. Toisaalta, veljeni vaimo ei varmaan kuulu...
Onko tämä Ap sama joka toisessa ketjussa vinkui kun appi ei maksa hänen matkaansa ulkomaille, ainoastaan omat lapsensa ja lapsenlapset?Koitahan nyt päästä asian yli...
Meillä ei ainakaan ole, ei edes sukua. Sukua on vain ne jotka sitä ovat biologisesti.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:35"]
Jos olet naimissa kuulu silloin sukuun. Kun tulee kutsu jonhonkin missä lukee perheineen, se käsittää koko teidän porukan. Jos appi vanhemmat saavat kutsun perheineen niin sinne menevät appivanhemmat ja samassa taloudessa asuvat lapset.
[/quote]
Juuri näin. Perhe on se joka syö (perustapauksessa) samasta jääkaapista. Kun lapsi perustaa oman perheen, siihen kuuluvat puoliso ja lapset mutta ei enää omat vanhemmat.
* Odottaa pilkunviilaajien saapumista viisastelemaan *
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:52"]
Meillä ei ainakaan ole, ei edes sukua. Sukua on vain ne jotka sitä ovat biologisesti.
[/quote]
Eli jos perheessä on adoptiolapsi, hän ei ole sukua kenellekään?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:39"]
No nyt mä ymärrän miksi jotkut paukauttavat häihin yms jopa 15 hengen seurueessa vaikka kutsu on lähetettety vain yhteen osoitteeseen.
"Matti Manninen perh." käsittää myös tytärten ja poikien perheet puolisoineen ja lapsineen?
[/quote]
Minä kysyn, ketä kutsu koskee.
Itseasiassa kysyin yksistä ensi kesän häistä. Koski kuulemma meitä kaikkia 24:ää - ja ja vastaajan mielestä "tietenkin".