Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: onko minä ja vävy perheenjäseniä vai ei?

Vierailija
09.04.2013 |

Siis appivanhempien näkövinkkelistä katsottuna. Kuuluuko minä ja vävy perheeseen?

Minusta kyllä kuuluu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee lapsen perheeseen mutta ei omaan.

En minä ainakaan koe kuuluvani anoppini perheeseen.

Mulla on lapsuuden perhe ja oma nykyinen perhe, ei muita. Miehen suku ei ole minun perhettäni.

Vierailija
2/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko MINÄ perheeseen? Aina joku minä perheeseen kuuluu, minä kuulun minun perheeseen.

Vierailija
4/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu.

Vierailija
5/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu.

Vierailija
6/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu. Miniä on yhtä rakas kuin omat tyttäret ja usein tavataankin. Samoin poikani on kuin oma poika appivanhemmilleen. Ja me appikset ollaan kavereita keskenämme:) Meillä tuo "perhe" käsite on aina ollut laajempi, liekö sitten karjalaisen äitini perintöä. Samoin minä olen läheinen anopin kanssa, lähes päivittäin soitellaan ja viikottain tavataan. Mun vanhemmat varmaan olisivat myös päivittäin meidän elämässä mukana jos eläisivät.

Jonain päivänä meillä on tuon miniän lisäksi 3 vävyäkin samassa pöydässä (nyt vielä -kokelaita) ja lapsenlapsiakin liuta.... tuskin maltan odottaa:D

Vierailija
7/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla anopin "perhettä" , vaikka hän kovasti aluksi yritti jopa kutsua minua tyttäreksi.

Olen pojan puoliso, lastenlasten äiti, en perhettä.

Vierailija
8/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole perheenjäsen, lähisukua kyllä.

Vierailija
9/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu normaaliperheessä. Mutta on niitä sellaisiakin perheitä, jossa ei kuulu. 

Vierailija
10/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat perhettäni, appivanhempani eivät. Jälkimmäiset ovat mieheni perhettä ja toki sillä tavalla tärkeitä, mutta minun perheenjäseneitäni he eivät silti ole.

Vierailija
11/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu, mutta silti en ole ikinä ymmärtänyt miniän kutsumista tyttäreksi tai vävyn kutsumista omaksi pojaksi. Siitä tulee minulle ainakin vain mieleen, että ajatuksen tasolla sisarukset olisivat naimisissa.

Vierailija
12/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini yrittää myös tehdä minusta tytärtään, jota hänellä itsellään ei ole. Ei ole minusta ihan normaalia ja asiaankuuluvaa. Minulla on jo oma äiti. Anopin ja miniän suhde ei voi olla samanlainen kuin äidin ja tyttären. Anoppien pitäisi ymmärtää se.

Vierailija
13/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 13:54"]

Meillä kuuluu. Miniä on yhtä rakas kuin omat tyttäret ja usein tavataankin. Samoin poikani on kuin oma poika appivanhemmilleen. Ja me appikset ollaan kavereita keskenämme:) Meillä tuo "perhe" käsite on aina ollut laajempi, liekö sitten karjalaisen äitini perintöä. Samoin minä olen läheinen anopin kanssa, lähes päivittäin soitellaan ja viikottain tavataan. Mun vanhemmat varmaan olisivat myös päivittäin meidän elämässä mukana jos eläisivät.

Jonain päivänä meillä on tuon miniän lisäksi 3 vävyäkin samassa pöydässä (nyt vielä -kokelaita) ja lapsenlapsiakin liuta.... tuskin maltan odottaa:D

[/quote]

ei ne lapses välttämättä tee lapsia ja voihan ne olla homojakin. tai bi-seksuaaleja. että ehkä tuleekin lisää miniöitä. toivottavasti muistat pitää innokkaan lastenlasten odotuksen omana tietonasi. niiden tekeminen kun ei isovanhempikandidaateille oikeestaan kuulu.

Vierailija
14/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:02"]

ei ne lapses välttämättä tee lapsia ja voihan ne olla homojakin. tai bi-seksuaaleja. että ehkä tuleekin lisää miniöitä. toivottavasti muistat pitää innokkaan lastenlasten odotuksen omana tietonasi. niiden tekeminen kun ei isovanhempikandidaateille oikeestaan kuulu.

[/quote]

Saanko arvata? Tulet dysfunktionaalisesta perheestä, jossa vain ydinperheen jäsenet kokevat kuuluvansa samaan perheeseen ja sitäkin onnettomasti. Viestisi kertoi paljon...

Vierailija
15/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinpäin eli kuuluuko apen uusi puoliso perheeseen? Entä apen uuden puolison lapset?

Kuuluuko äitipuoli/isäpuoli perheeseen entä niiden lapset?

Mä myönnän olevani sen verran sisilialainen et vain puhdas veri ratkaisee. Mulle perhe on ydinperhe.

Vierailija
16/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:04"]

Toisinpäin eli kuuluuko apen uusi puoliso perheeseen? Entä apen uuden puolison lapset?

Kuuluuko äitipuoli/isäpuoli perheeseen entä niiden lapset?

Mä myönnän olevani sen verran sisilialainen et vain puhdas veri ratkaisee. Mulle perhe on ydinperhe.

[/quote]

Mieheni kuluu perheeseemme vaikka ei olekana kuuden vanhimman lapseni biologinen isä. Eroja perheessämme ei harrasteta. Emme taida olla tarpeeksi "sisilialaisia" siihen vaan kunnioitamme liikaa paitsi liittojamme myös rakkauden ja sitoumuksen käsitteitä.

Vierailija
17/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kuuluu ainakin jos ovat  vihittyjä puolisoita eikä mitään "avokäymäseltäänasunvaanyhdessä" puolisoita.  Riippuu miten sen perheen ajattelee. Jos ajattelee, että oma lapsi kuuluu perheeseen vielä avioiduttuaankin niin kyllähän se puolisokin sitten pitää perheeseen mukaan ottaa ja mahdolliset lapsenlapset. Mutta jos ajattelee, että perhe on vain se porukka mikä yhdessä asuu niin sitten ei.

Itse ajattelen, että kyllä mun lapset ovat aina mun perhettäni vaikka pois muuttavatkin joskus, joten kyllä mä sen puolisonkin sitten joutuisin hyväksymään.

Vierailija
18/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet naimissa kuulu silloin sukuun. Kun tulee kutsu jonhonkin missä lukee perheineen, se käsittää koko teidän porukan. Jos appi vanhemmat saavat kutsun perheineen niin sinne menevät appivanhemmat ja samassa taloudessa asuvat lapset.

Vierailija
19/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 13:54"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän noista 4:stä joku onnistu lisääntymään. Ja ei, minä en sitä vahdi enkä vaadi, toivon ainoastaan hiljaa itsekseni:)  Mulla on ihan sama tuleeko tytärten mukana lisää miniöitä vai vävyjä (poika ei kai ole homo kun on toistaiseksi naisen kanssa naimisissa), ei olisi ensimmäisiä meidän suvussa:)  

Kurjaa jos sinulla on ongelmia perhesuhteissasi - iso ihana "la famiglia" on todellinen rikkaus!

Vierailija
20/29 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mä ymärrän miksi jotkut paukauttavat häihin yms jopa 15 hengen seurueessa vaikka kutsu on lähetettety vain yhteen osoitteeseen.

"Matti Manninen perh." käsittää myös tytärten ja poikien perheet puolisoineen ja lapsineen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä