Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri totesi angiinan, itse EPÄILEN!

Vierailija
09.04.2013 |

Hei!

Lääkäreiden diagnooseja ei varmasti saisi kyseenalaistaa, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni nyt teen niin. Kävin aamulla lääkärissä, koska itselläni on ollut pitkään kuumetta ja yskää. Tarvitsin vielä muutaman päivän sairaslomaa.

Lääkäri katsoi kurkkuuni niin nopeasti, etten edes tajunnut, että se sinne jo ehti katsoa. Lääkäri totesi tylysti "Angiina. Kirjotan sulle antibiootit. Heippa". Olin aivan ihmeissäni.. eihän itselläni ole edes kurkku kipeä!!!! Lääkäri laittoi minut näytteenottoon ja tuloksen saan torstaina, mutta tänään pitäisi jo alkaa syömään antibiootteja. 

Millasia oireita teillä on ollut angiinassa? Mulla kun ei juurikaan ole kurkku kipeä :D Punottaa vähän, mutta se on itselläni sukuvika.. kurkku punoittaa, vaikka olisi elämänsä kunnossa..

Varasin nyt vielä ajan terveyskeskukseen, jossa lupasivat ottaa pikanäytteen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
2/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat usein väärässä.

Lapseni sai viime viikolla lääkekuurin angiinaan. Samalla otettiin nieluviljely jonka tulos tuli kolmen päivän päästä. NEGATIIVINEN.

Minä tiesin sairastavani angiinaa mutta lääkekuuria en saanut ennen tuloksen tuloa ja olin erittäin sairas koska lääkkeiden saanti kesti päiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih :/ Todella ikävää kuulla. Ikävää, ettei sua kuunneltu ja otettu tosissaan. Millaisia oireita sulla oli sillon? 

Vierailija
4/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö täällä oo ketään, joka voisi oireistaan kertoa ;( 

Vierailija
5/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinaa ei voi todeta kurkkuun katsomalla. Aina täytyy tutkia muilla keinoin. Mononukleoosi näyttää ihan samalta kuin angiina.

Vierailija
6/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootti auttaa vaan streptokokki a:han. Negatiivinen pikatesti ei riitä poissulkemaan positiivista viljelyä. Positiivisella voi toki aloittaa kuurin. Mutta jos oireet pahenevat niin menisin uudelleen testiin, tosin eipä,se antibiootti siihen angiinaan ole mikään välttämättömyys vaikka siellä tuo streptokikki oliskin. Terve aikuinen kyllä paranee ilmankin.

Ja lopettakaa niiden turhien kuurien ruinaaminen (te jotka koette että flunssaan tarvitsee aina antibiootin) niin lääkärit lopettavat turhien kuurien kirjoittamisen ja superbakteerien kehittyminen hidastuu.

Vierailija
7/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Älkää ihmeessä ottako antibioottia bakteerin aiheuttamaan nielutulehdukseen. Nimittäin jos haluatte pysyvän niveltulehduksen.

Vierailija
8/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla virusangiina näyttää ihan samanlaiselta kuin bakteeriangiina, mutta kuumetta ei tule eikä kurkkukaan ole oikeastaan kipeä. Paranee muutamassa päivässä itsekseen.

Kerran sain flunssan eli kunnon nuhan ja kuumetta. Muutaman päivän sairastettuani kurkku meni hirveän kipeäksi. Kuumeen vuoksi piti käydä sitten hakemassa sairaslomalappu työnantajalle. Tulehdusarvot oli päälle viidenkymmenen ja nieluviljelystä löytyi bakteeri, joten sain sitten antibiootit. Itse luulin kurkkukivun liittyvän flunssaani.

Vierailija
9/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 20:01"]

No just. Älkää ihmeessä ottako antibioottia bakteerin aiheuttamaan nielutulehdukseen. Nimittäin jos haluatte pysyvän niveltulehduksen.

[/quote]

Angiina ei paranee ilman mitään antibiootteja.

Vierailija
10/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut kahdesti angiina ja kurkku on ollut todella kipeä. ei saa kunnolla edes nukuttua kun se nielaiseminen tekee niin pahaa. vasta antibioottikuuri auttaa. myös kuumetta on.

Vierailija
11/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin terkkarissa ja pika nieluvuljely näytti negatiivista. Niinkun itsekin arvelin :D Ja sairaanhoitaja totesi, että älä nyt ala sitä antibioottia syömään. Että kiva. Onneks itse epäilys heräsi :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän