Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten haette saikkulapun mahataudissa?

Vierailija
09.04.2013 |

Mä oon aina niin huonossa kunnossa mahataudissa ettei mulle tulis mieleenkään että lähtisin työterveyteen. Eli se tarkoittaa sitä että aika usein mahataudissa joudun pitämään palkatonta. Sama juttu jos lapsista joku on mahataudissa ja mä oon hoitajana, niin en lähde viemään oksentelevaa lasta terppariin.

Miten te, joilla vaaditaan kaikista poissaoloista lappu, hoidatte asian? Mulla on pomo muutenkin niin niuho että jos mahataudissa laitan tekstarin tai soitan etten tule töihin, niin pomo alkaa syyllistää tyyliin "Tämä olisi nyt kyllä ollut sellainen päivä että sua olis tarvittu täällä..."

Enkä todella ole usein pois. Pidän saikkua ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Kolmen lapsen vanhempana se on mun mielestä aika vähän.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tätä samaa, itse varmaan saisin potkut jos mulle tulisi paha mahatauti tai muukaan sairaus, jonka takia en pysyisi tolpillani. Mulla on pitkä matka töihin ja työterveyteen, ja saikkulaput pitää hakea työterveydestä.

Vierailija
2/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen hakea jälkikäteen, ja lekuri toteaa saikun alkaneen sairastumisesta. Äly hoi älä jätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen bussilla ajanut lääkäriin ja todistuksen hakenut. Kerran mies melkein kantoi mut lääkäriin kun olin niin kipeä. 

Vierailija
4/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi hakea jälkikäteen. Soitat heti sairastuttuasi työterveyteen ja sanot, että kunto ei kestä tulla paikan päälle. Näin se toimii. Ei kenenkään tarvitse lähteä "pää kainalossa" saikkulappua hakemaan. Ja tämän on kelvattava pomolle, jos ei, niin sitten yhteys työsujeluun.

Vierailija
5/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omalle terveydenhoitajallesi terveyskeskukseen ja kerro tilanteesi. Minulle ainakin lähettivät saikkulapun postissa kun en voinut lähteä oksentelevan lapsen kanssa näytille

Vierailija
6/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittamalla puhelimella työterveyteen, joka joko postittaa todistuksen minulle tai sitten käyn hakemassa sen, kun kunto antaa myöden.

Vierailija
7/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän "työterveys" on terveyskeskus, ja sieltä ei kyllä saa jälkikäteen yhtään mitään. Sinne on raahauduttava (bussilla mun tapauksessa), jonotettava sairaanhoitajalle (nyt pääsiäistä seuranneena tiistaina odotin 3,5h) että saa sen lapun (max 3pvä saikkua).

Sielä sitten norosena käydään välillä oksentamassa ja ripuloimassa vessassa ja toivotaan ettei se oma vuoro mene ohi juuri silloin.

Juuri tämän takia en tykkää käydä "terveenä" terkkarissa, eli esim. tikkeja poistattamassa jne. Sielä saa ihan taatusti jonkun taudin kun niiden mahatautisten ja flunssaisten ihmisten seassa joutuu odottamaan vuoroaan.

Vierailija
8/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen aika näppärä laite, johon voi näppäillä numeroita ja puhua asiansa.

Vierailija
9/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 11:17"]

Meidän "työterveys" on terveyskeskus, ja sieltä ei kyllä saa jälkikäteen yhtään mitään. Sinne on raahauduttava (bussilla mun tapauksessa), jonotettava sairaanhoitajalle (nyt pääsiäistä seuranneena tiistaina odotin 3,5h) että saa sen lapun (max 3pvä saikkua).

Sielä sitten norosena käydään välillä oksentamassa ja ripuloimassa vessassa ja toivotaan ettei se oma vuoro mene ohi juuri silloin.

Juuri tämän takia en tykkää käydä "terveenä" terkkarissa, eli esim. tikkeja poistattamassa jne. Sielä saa ihan taatusti jonkun taudin kun niiden mahatautisten ja flunssaisten ihmisten seassa joutuu odottamaan vuoroaan.

[/quote]

Höpö höpö! Ei terveyskeskukset ota vastaan potilaita, jos kyseessä on ns. selvä tapaus joka ei vaadi lääkärinhoitoa!

Vierailija
10/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan esimiehelle joka antaa itse sairaslomaa paripäivää. Meillä onneksi toimii näinkin.

Vierailija
11/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme työterveyksiä teillä kun lääkäri ei ainakaan saa kirjoittaa takautuvasti saikkua. Kertokaa missä näin toimitaan?

Vierailija
12/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme olla poissa omalla ilmoituksella 3 päivää. Kiitos työnantajalle luottamuksesta ja kiitos työtovereille, jotka eivät ole käyttäneet tätä luottamusta väärin.

Monet työpaikat ovatkin kiristäneet vaatimuksia, kun luottamusta on käytetty räikeästi hyväksi.

Vierailija
13/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään kirjoiteta jälkikäteen lappua eikä myöskään pelkästään puhelun perusteella. Aina on mentävä paikan päälle.

Yritetty on.

ap

Vierailija
14/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Mehiläisen työterveydessä ainakaan jälkikäteen lappuja kirjoitella. En edes ymmärrä miten lääkäri voisi kirjoittaa mitään eilisestä lähtien, jos vasta tänään näkee sinut.

Vierailija
15/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei kirjoita. Mutta, jos hoitajan kirjoittama kelpaa sen saa soittamalla ainakin Mehiläisestä.

Vierailija
16/16 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin kerran vatsataudissa hakemaan sairaslomatodistuksen vakuutusyhtiötä varten päivystyksestä, kun olisi ollut juuri reissuun lähtö ja se siis peruuntui. Ripuloin ja oksensin, lähtiessäni kotoa ja muistaakseni odotushuoneessakin. Lääkäri toimi nopeasti ja myötätuntoisesti, olin selvä tapaus. Sain kyydin mieheltäni, reissu oli inhottava pakko. 

Vakuutusyhtiön kanssa olikin vaikeampaa toimia, mieheni sai korvaukset ja itse en, kun ei kuulemma voinut samalla kertaa / samalla hakemuksella tms. molemmille korvausta hakea (!!!), ja sairaslomatodistus meni siinä ensimmäisen hakemuksen mukana... Muiden kiireiden vuoksi unohtui omat korvaukset taistella myöhemmin, ja hoitaa sitä ruljanssia uudelleen, minkä kerran oli jo tehnyt... Ei onneksi ollut suuren suuri summa, vain lennot, kun hotellin pystyi peruuttamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi