Pieneneekö nännipihat takaisin normeiksi, kun lopetan imetyksen?
Siis apua! Tätä ei tapahtunut esikoisen syntymän jälkeen. Ekan raskauden ja huikean 3 viikon imetyksen jälkeen rintani olivat edelleen kiinteät ja hyvät..
Mutta nyt kun toinen syntyi ja olen imettänyt kohta 2 kk, niin ihan hirvittää mitä rinnoilleni tapahtuu imetyksen loputtua. Lisäksi nännipihat ovat "levinneet " valtaviksi. Kauheaa jos ne jää tuollaisiksi.
Palautuuko nännipiha vaaleammaksi ja pieneekö normimittaan?? Siis sitten kun lopetan imettämisen.
Kommentit (37)
Punaiset juovat kielivät rintatulehduksesta. Onko muita oireita? Tai sitten ovat raskausarpia.
Apua ! Sekin vielä! Miten en ole huomannut noita aiemmin. 😭 minulle ei ole ikinä ennen tullut raskausarpia mihinkään.. Rintatulehduksen oireita ei ole.. - Ap
Vierailija kirjoitti:
Apua ! Sekin vielä! Miten en ole huomannut noita aiemmin. 😭 minulle ei ole ikinä ennen tullut raskausarpia mihinkään.. Rintatulehduksen oireita ei ole.. - Ap
Jos rintasi ovat suurentuneet nopeasti (kuten ne kuvauksesi perusteella ovat), on ihan luonnollista, että niitä raskausarpia tulee.
Voi että, kylläpä pisti masentamaan. Lähteekö arvet koskaan pois? Vaikutan varmaan monen mielestä pinnalliselta ja idiootilta. Kuvittelin oikeasti ettei rinnoilleni käy mitenkään, koska ekasta raskaudestakin selvisin ilman muutoksia. Harmittaa, koska ennen rinnat oli tosi hyvännäköiset. Nyt koko nännipiha peittää rintoja ja lisäksi nuo juovat. Vielä ovat pystyssä (koska täynnä maitoa) mutta varmaan alkavat roikkumaan..
Edes vatsaani ei tullut kummastakaan raskaudesta arpia, luulin ettei tulisi rintoihinkaan. - ap
Vierailija kirjoitti:
Voi että, kylläpä pisti masentamaan. Lähteekö arvet koskaan pois? Vaikutan varmaan monen mielestä pinnalliselta ja idiootilta. Kuvittelin oikeasti ettei rinnoilleni käy mitenkään, koska ekasta raskaudestakin selvisin ilman muutoksia. Harmittaa, koska ennen rinnat oli tosi hyvännäköiset. Nyt koko nännipiha peittää rintoja ja lisäksi nuo juovat. Vielä ovat pystyssä (koska täynnä maitoa) mutta varmaan alkavat roikkumaan..
Edes vatsaani ei tullut kummastakaan raskaudesta arpia, luulin ettei tulisi rintoihinkaan. - ap
Se riippuu sun ihotyypistä. Mulla ei jäänyt rintoihin jälkiä, vaikka muutama punainen viiru oli imetyksen alussa. En osaa sanoa noista nännipihoista. Luulenpa, että hormonit tuovat nyt osansa tuohon mielialaasi. Kyllä ne rinnat siitä toipuvat, kun imetys loppuu, ja siihen on vielä pitkä aika. Suihkuta niitä aina suihkussa kunnolla lämpimällä vedellä.
Nyt ap otat niistä tisseistäsi kuvia ja lataat ne aijaa.com:iin ja linkki tänne niin pisteytämme ne.
Jos ne rinnassa olevat juovat on raskausarpia, niin ei ne pois lähde, mutta ajan kanssa vaalenevat, eivätkä erotu enää niin selkeästi. Ainakin itselläni nännipihat vaaleni "normaaliksi" jo imetysaikana, pienenemistä en muista, kun ei ne mielestäni hirveästi edes kasvanu raskaana ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pienene. Laajentuneen nännipihan muoto vain hiljalleen alkaa muuttua pyöreästä soikeaan, koska maan vetovoima vetää löystyneet tissit pitkiksi.
Juuri näin. Nännipihat haalenee mutta ei pienene. Iän myötä soikeat kuin parmankinkku siivut, kiitos maan vetovoiman.
Laaja nännipiha osoittaa sensuellisuutta.
Minulla tuli raskausarpia jo kun rintani teininä kasvoivat joten kyllä ne vaalenevat. Lisäksi ne punaiset viivat voivat olla ihan verisuonia jotka toimivat imettävissä rinnoissa paremmin.
Älä ole ulkonäkökeskeinen, sitäpaitsi se on raskaus itsessään joka veltostuttaa ne rinnat jos ovat veltostuakseen.
Itselle oli yllätys että rintojen maidontuotannon alasajo voi kestää. Imetin kaksi vuotta ja vielä 6kk lopetuksen jälkeen suihkun jälkeen saattoi tulla pisara maitoa tiehyistä.
Vierailija kirjoitti:
Isot on ongelmat
Ja isot on nännipihatkin
Kyllä mulla palautui. Nännipihat alkoi vaalentua ja pienentyä jo silloin kun lapset vähensivät imetystä (olisiko ollut joskus yli 8 kk iässä) ja palautui ihan normaalin näköiseksi. Rinnat ei näytä ihan samalta kuin ennen, mutta oikein kivat ovat nytkin. Mulla oli myös noita raskausarpimaisia juovia, mutta ne eivät näy enää ollenkaan, ei siis edes sellaisina vaaleina. Teini-iän raskausarvet lantiolla näkyvät edelleen... Olen imettänyt kaksi lasta yhteensä kolme vuotta putkeen. Lapsilla on ikäeroa 1 v 8 kk ja tandemimetin muutaman kuukauden.
Sen sijaan että ap olisi onnellinen ja ylpeä hyvin sujuneesta imetyksestä ja ilmeisesti terveestä lapsesta, hän itkee nännipihojen laajentumista. Kuka muka näkee ne?
Raskausarpia.