Noin kolmekymppiset! Mistä ostatte vaatteenne?
Kaikki vaatteet on vuosia vanhoja, reikäisiä ja kulahtaneita, joten vaatteiden osto alkaa olla pakollista. Mistä liikkeistä te muut noin kolmekymppiset ostatte vaatteenne?
Kommentit (47)
Ihan mistä milloinkin. Ei minulka ole sellaista kauppaa mihin en voisi mennä. Riippuu mitä etsii ja kirppareillakin on paljon kaikkea.
Kirpputoreilta saattaa myös joskus tosiaan löytyä jotain ihan hyvääkin käyttövaatetta,se on tosi. Harvemmin vaan tulee mentyä sinne koluamaan.
Kappahl, Lindex, Aleksi13, Sokos, Stockmann... Näissä tulee eniten vierailtua. Välillä piipahdan myös H&M, Gina Tricot ja vastaavissa liikkeissä mutta harvoin heiltä olen mitään löytänyt. Niin ja tietysti kirppiksiltä teen löytöjä.
Hallava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä H&M ja Only, koska ne ovat ainoita liikkeitä joista mittojen puolesta löydän istuvia valmisvaatteita. Olen pieni ja siro, ja useiden merkkien XS-koko näyttää päälläni puolijoukkueteltalta. Espritiltä olen myös joskus löytänyt sopivia paitoja, sekä joiltakin urheiluvaatemerkeiltä.
Jos muilla pienikokoisilla on hyviä suosituksia vaatemerkkien suhteen, laittakaa ihmeessä tähän ketjuun.
Oletko huomannut että Lindexillä on kivan näköisiä tyttöjen lastenmalliston vaatteita ja edullisesti. Osa ei tietenkään käy, mutta osa on ihan sellaisia neutraaleja klassikoita. Myös Prisman lastenosastolta voi tehdä löytöjä.
Kiitos paljon vinkistä! :) Neutraaleja lastenvaatteita voisin kyllä hyvin käyttää, joitakin lastenosastolta ostettuja kerrastoja ja ulkohousuja minulla jo onkin. Lastenvaatteita olen tähän mennessä muuten hieman karsastanut, koska tuntuu että nykyään suurimmassa osassa on jokin lapsellinen printti tai sitten vaatteet ovat malliltaan sen verran prinsessamaisia, etteivät oikein istu kolmikymppisen naisen tyyliin. Mutta pitääpä käydä tarkistamassa ainakin se Lindexin valikoima!
Mut täältähän saa tai sai varmasti moni hyviä uusia kauppoja lisää mistä hankkia vaatetta :)
Klingeliltä, sieltä saa kunnollisia mummovaatteita ja -kenkiä.
Prisma, Esprit, Cubus, Emmy. Siinä yleisimmät.
Lempimerkkeihini kuuluu mm. Marimekko, Samuji, Toteme, Acne Studios.
Ostan verkkokaupoista ja Stockalta.
Tykkään myös Relove-kirppareista ja
Uffista sekä Fidasta.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä H&M ja Only, koska ne ovat ainoita liikkeitä joista mittojen puolesta löydän istuvia valmisvaatteita. Olen pieni ja siro, ja useiden merkkien XS-koko näyttää päälläni puolijoukkueteltalta. Espritiltä olen myös joskus löytänyt sopivia paitoja, sekä joiltakin urheiluvaatemerkeiltä.
Jos muilla pienikokoisilla on hyviä suosituksia vaatemerkkien suhteen, laittakaa ihmeessä tähän ketjuun.
Mangosta saa pieniä vaatteita ja yllätyksenä myös New Yorker. Koot oikeasti muuta kuin niitä purjeita ja vaikka paljon teinirättiä niin löytyy myös sopivaa aikuisemmalle.
Espirit, Vila, Vero Moda ovat varmaan yleismmät merkit kaapissani. Farkut pyrin ostamaan jotain laadukkaampaa merkkiä (esim. Tiger of Swedenistä olen pitänyt). Joko niiden kaupoista, JC Jeansilta tai Sokokselta. Aleksi 13 on suoskikki kenkä- ja laukkukauppa. Valitettavasti en tienaa tarpeeksi, että voisin ostella parempia merkkejä.
Milloin mistäkin, mutta en koskaan netistä.
Berliinistä, Milanosta ja Roomasta yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Berliinistä, Milanosta ja Roomasta yleensä.
Niin. Löytyyhän H&M Berliinistä, Roomasta ja Milanostakin.
Nudge, Armedangels, Weecos ja Kukuti.
Netistä ei ainakaan kannata tilata Nellyn omien brändien vaatteita. Niissä on vakavia laatuongelmia. Laatu voi olla ihan mitä sattuu (1 kerran olen saanut hyvän mekon) ja kankaat toooodella ohuita, ompeleet ja viimeistelyt miten sattuu, samoin mittasuhteet/kokomitoitukset. Jotkut H&M paidat ja topit on huippulaatua niihin verrattuna. Olin suoraan sanottuna järkyttynyt kun tilasin useamman perus t-paidan ja pitkähihaisen. Kangas niin ohutta, että kaikki näkyi ja kuulsi läpi ja lankoja repsotti. Yhden paidan pidin ja kaikki muut lähti palautukseen ja ylläri- se ainokainen oli ensimmäisen pesun jälkeen niin kamalan näköinen, että ei sitä voinut enää pitää. Ja eihän nuo edes mitään kovin halpoja ole.
Viimeisimmät varmaan Sokos, Kappahl, Lindex, Vila, kirppari.
Miksi vihaat Redramaa?