Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yksi päiväkodinhoitaja ei puhu totta lapsen päivästä?

Vierailija
24.03.2019 |

Päiväkodissa on yksi hoitaja, joka tuntuu puhuvan omiaan joka käänteessä. Hän esim. sanoi minulle, että jos lapsi ei nukahda päiväunihetkellä, hän saa nousta ylös 15 min kuluttua sadun lukemisesta.

Nyt on paljastunut, että lapsi joutuu makaamaan hiljaa sängyssä 1,5 h vaikkei nukahtaisi. Tästä syystä lapsi itkee jatkuvasti, että ei tykkää olla päiväkodissa.

Sama hoitaja puhuu joka päivä, miten hyvin lapsella päiväkodissa menee, että lapsi on siellä iloinen, jne.

Toiset hoitajat taas kertovat samasta päivästä lapsen itkeskelleen usein pitkin päivää.

Mitä ihmettä?

Tämän hoitajan mielestä, jos lapsi kertoo, että häntä kiusataan, niin se on vaan lapsen kokemus tilanteesta.

Mitä oikein voin tehdä? Kyseessä ryhmän ainoa vakituinen työntekijä, muut vaihtuu taas syksyllä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko äiti? Millaista palautetta lapsen isä/toinen vanhempi saa?

Vierailija
22/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päiväkodissa inhosin nukkarihetkeä. Mutta sinne vaan pötkölleen, nukkui tai ei. Jos ei nukkunut niin kuunteli musiikkia ja pyöritti peukaloita. Ei sen löhöämisen niin karmeaa pitäisi olla. Ihme pullamössöjä nämä nykykakarat ja kaiken pitäisi mennä oman pikku seksihedelmän halujen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella kamalaa kohtelua hoitajalta! Itse lto opiskelijana olen sitä mieltä, että hoitajaa ei kiinnosta työ enää ja haluaa vain päästä helpolla ja selittää vanhemmille mukavia juttuja. Vie asiaa ehdottomasti eteenpäin joko juttelemalla hoitajalle, muille ryhmän aikuisille tai pkn johtajalle! Toivottavasti lapsesk alkaa viihtymään päiväkodissa ja saatte asian selvitettyä.

Lapsi taas itki itsensä uneen, että ei halua päiväkotiin, koska inhoaa lepohetkeä.

Tuosta kyllä nostin mekkalan, että lapsi joutuu 1,5 h makaamaan sängyssä, vaikka ei nukuta. Että minulle sanottiin, että jos lepohetki alkaa klo 12, niin kello 12.30 saa nousta halutessaan ylös. Joo, ei tämä hoitaja ole kuulemma koskaan sanonut niin.

Eli ihan sama, mitä sanon siellä, kaikki käännetään vain niin, että minä olen hankala.

Mitkä kaikki? Oletko joutunut puuttumaan moniin asioihin? Millaisiin?

Vierailija
24/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pieni päiväkoti ja lapset joutuvat olemaan n.40 min nukkarissa, jotta saadaan siivottua ruokailut, hoidettua ulkovaatejutut, joinain päivinä valmisteltua toimintaa tai suunniteltua. Mutta heille lueyaan n.40 min ja he, jotka eivät nuku, saavat katsella kirjoja sängyissään. Kaikki päiväkodin n.1v-5vuotiaat ovat samassa nukkarissa. Isoimnat myös menevät nukkariin vähän pienempiä myöhemmin

Vierailija
25/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun eikun kisun eikun vosun eikun pisun eikun sisun paikka

Vierailija
26/26 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä lapsen päivät ovat? Voiko olla niin, että tuo yksi hoitaja näkee iloiset puolet lapsesta, ja toiset ne itkuiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi