Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä allergialääkettä imettävälle?

Vierailija
08.04.2013 |

Lääkäriaika vasta viikon päästä, mutta olisi kiva saada jotain helpotusta allergiaoireisiin. Kaapissa on Telfastia ja Loratadin(?), jälkimmäistä käytin raskausaikana lääkärin luvalla. Onko linjoilla farmaseuttia tai muuta asiantuntijaa, joka osaisi sanoa uskaltaako noita syödä? Vai marssinko apteekkiin kysymään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssi apteekkiinn kysymään tai vielä parempi, soita neulolaan ja pyydä, että kysyvät lääkäriltä.

Itse sain esikoisen syntymän jälkeen oikein riehakkaan nokkosihottuman ja jälkitarkastuksessa lääkäri määräsi siihen Heinix:iä (en tiedä vaikuttavaa ainetta). Apteekissa farmaseutti nosteli kulmakarvoja annostukselle, mutta totesi, että kai lääkäri tietää.

Vierailija
2/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit marssia apteekkiin kysymään, mutta et välttämättä saa järkevää vastausta. Useimmissa allergialääkkeissä on kuitenkin teksti, ettei suositella imettäville tai imettäessä lääkärin ohjeiden mukaan. Ja kun eivät ole lääkäreitä, niin eivät annan ohjeita...

Voit käyttää imetysaikana samoja allergialääkkeitä, kuin raskaudenkin aikana. Turha kärsiä oireista, jos sinulla on lääkkeet jo valmiina.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turvallisia ovat paikallishoitovalmisteet, eli nenäsuihkeena oleva kortisoni ja erilaiset allergiasilmätipat. Itse käytin Nasonex-nimistä nenäkortisonia ja se toimi todella hyvin! Teho ei tule heti, vaan alkaa ilmaantua muutaman päivän käytön jälkeen ja paranee vielä viikon, parin ajan. Nasonex on minusta säännöllisesti käytettynä jopa tehokkaampi kuin antihistamiinitabletit. Sen lisänä käytin Lecrolyn-silmätippoja.

Antihistamiinitabletteja käytetään raskauden&imetyksen aikana, jos on pakko. Aivan tarkkaa tietoa turvallisuudesta ei tietääkseni ole ja siksi niitä käytetään vain lääkärin harkinnan mukaan.

Vierailija
4/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu että setiritsiini on tutkittu ja turvallinen,itse käytin esikoisen kanssa raskausaikana Cetirizin-Ratiopharmia, imetysaikana en enää tarvinnut, nyt toisen kanssa en ole tarvinnut kovin monta kertaa raskausaikana mutta koivu taitaa kukkia kivasti imetysaikana, ja lääkäri sanoi että samaa lääkettä voi käyttää kun imettääkin.

Vierailija
5/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausaikana voi kyllä käyttää allergiatabletteja, mutta imetysaikana ei niitä suositella, koska ei ole riitttävästi tutkimuksia, jotka olisivat todenneet lääkkeet turvallisiksi. Sen sijaan allergiasilmätippoja ja -nenäsumutteita voi käyttää turvallisesti imetysaikanakin. 

Vierailija
6/6 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Jätän nuo tabletit pois ja menen  huomenna hakemaan suihkeita ja tippoja :) - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän