Miten käytätte aikanne, kun menette lentokentälle?
Pakollisten vaiheiden jälkeen siis. Menettekö viime tipassa, vai varaatteko erityisesti aikaa tehdä ostoksia tai syödä ja juoda? Onko teillä jotain traditioita, joita aina haluatte kentällä tehdä?
Kommentit (32)
Yleensä viime tippaan menee,mutta meen loungeen välilaskulla aina jos on yli 2h odottelu aikaa. Lennän yleensä paikkohin mihin suoria lentoja ei ole.
Menen ajoissa, koska tulen pitkästä matkasta. Kävelen, katselen koneita, kauppoja ja ihmisiä, surffaan netissä, jos olen yksin reissussa. Kaverin kanssa aika menee jutellessa.
En viihdy kentillä. Menen aina viime tipassa. Yleensä turvatarkastuksen jälkeen alkaa jo boarding, mikä sekin aina kestää mielestäni tuskaisen kauan. Olen huono odottamaan. En ole koskaan myöhästynyt lennolta mutta täpärällä on ollut joskus kun turvatarkastus on jäänyt jankkaamaan jostain tyyliin liian iso hammastahna,vaikka olen heti sanonut, että heitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ai täällä on pelkkiä lounge- ja priority-tyyppejä 😁
Tilastoharha. Jos täällä kymmenestä vastaajasta seitsemän menee loungeen, se ei tarkoita että 70 % suomalaisista on lounge-asiakkaita. Ehkäpä tähän on vain halunnut vastata moni sellainen, joka matkustaa paljon ja käyttää lounge-palveluita. Medialukutaito auttaa pääsemään yli tällaisista järkytyksistä. :-)
Yleensä aamulennolle on kova kiire. Meikkaan vasta turvatarkastuksen jälkeen. Nykyinen Finavian parkkisysteemi etukäteisvarauksineen on hyvä ja helpottaa elämää.
Yleensä syön jonkin sämpylän tai vastaavan ja juon kahvia ja ostan vesipullon lentokoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ne on ne samat tyypit, jotka puhuvat sujuvasti viittä-kuutta kieltä ;-)
Mielestänne on yllättävää että tämän aiheiseen ketjuun vastaavat ne jotka matkustavat paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, vaimoni on juuri tuollainen tyyppi. :-) Kielitaito tosin liittyy työhön ja se taas matkustamisen tarpeeseen. Kyllä heitäkin on, mutta en ainakaan itse tunne ketään muuta.
Miehen kanssa pääsen loungeen, mutta omat työlennot sianpierunaikaan on syvältä. Kyllä mä ne kuitenkin hoidan.
Riippuu onko aamu- vai iltalento ja loma- vai työmatka. Aamulennolle viime tipassa, iltalento ja lomalle ehkä enemmän aikaa ja loungeen syömään ja viiniä lipittämään
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa pääsen loungeen, mutta omat työlennot sianpierunaikaan on syvältä. Kyllä mä ne kuitenkin hoidan.
Kenen tahansa miehen?! Hyvä tietää.
Aika viimetipassa. Yleensä aamulennolle mennessä ehdin syömään tuorepuuron ja käymään vessassa.
Kaupoissa en ole käynyt koskaan, matkustan 3-12 × vuodessa.