Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia äänikirjapalveluista

Vierailija
24.03.2019 |

Esim. BookBeat. Tykkään iltaisin lukea, mutta silmät väsyy, joten mietin nyt jonkin äänikirjapalvelun hommaamista. Kannattaako?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa jatkossakin lukea suomalaista kirjallisuutta, ei kannata ostaa äänikirjoja vaan painettu kirja. Äänikirjayhtiöt on viemässä  kirjailijat hyvää vauhtia konkkaan.

Vierailija
22/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa jatkossakin lukea suomalaista kirjallisuutta, ei kannata ostaa äänikirjoja vaan painettu kirja. Äänikirjayhtiöt on viemässä  kirjailijat hyvää vauhtia konkkaan.

Itse en halua ostaa fyysisiä kirjoja. Ne maksaa ja vie tilaa. Kirjailijat saa rahaa myös lainatuista kirjoista 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, lainakorvaukset ja kirjasto kunniaan! Toki myydystä kirjasta kirjailija saa n. kymmenkertaisen tulon lainattuun nähden.

Vierailija
24/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen raskaasti koukussa Storyteliin, eikä se 100 h/kk riitä alkuunkaan. Luin ennen pakkomielteisesti, mutta sairastuin MS-tautiin, ja silmät on nykyään huonot. Koska jaksamistakaan ei juuri enää ole muuhun kuin makaamiseen/istumiseen, pelastaa tämä palvelu minun päiväni aika usein. Vaihtelen elämäkerroista lyriikan kautta dekkareihin, ja kattavuus on mielestäni aika hyvä.

Vierailija
25/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että jos sinulla on lukemisen este tai vaikeus sairauden tai vamman takia, saat käyttää ilmaiseksi myös Celian äänikirjapalveluita. 

Vierailija
26/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesithän, että jos sinulla on lukemisen este tai vaikeus sairauden tai vamman takia, saat käyttää ilmaiseksi myös Celian äänikirjapalveluita. 

Joo, tiesin. Tykkään silti Storytelista enemmän.

Vierailija
27/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen hitaasti, yhteen kirjaan menee yleensä monta kuukautta, tai riippuu kuinka pitkä se on. Luulen että kuuntelen n. 10-20h/kk, joten ostan äänikirjoja Elisa kirjasta yksittäin. Ne ei maksa kuin muutaman euron, eikä mitään muita kustannuksia siis tule. 

Vierailija
28/33 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BookBeat oli kovassa käytössä, kunnes yksipuolisesti muuttivat rajattoman sopimuksen aikarajatuksi. Ei ollut kiva huomata kesken sairaalajakson, että aikaraja täyttyi kesken kirjan. Hintaan muutos ei tietenkään vaikuttanut, vaikka tuote muuttui huonommaksi. Nykyään aikarajattu voisi riittääkin, mutta kolme viikkoa yksin sairaalahuoneessa maatessa äänikirjat piti mut järjissäni. Irtisanoin sopimuksen heti varustettuna selväsanaisin perusteluin. En saanut vastausta palautteeseen. Vaihdoin Nextoryyn, koska sieltä sai vielä rajattomasti kuunteluaikaa. 

Vierailija
29/33 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BookBeat on mun suosikki. Storytel myös kiva, mutta jotenkin BookBeatin käyttöliittymä on selkeämpi. Molempien kohdalla äänenlaatu on ollut hyvä jne. Storytellista vaikuttaisi löytyvän paremmin tietokirjoja. Äänikirjasovelluksia testaillessa (https://äänikirjasovellukset.fi/) olen oppinut hyvin sen, että monesti saattaa tulla tulkittua tietyn teoksen sopivuus äänikirjaksi ikään kuin sovellukseen liittyväksi asiaksi, vaikka se onkin lähinnä kiinni vain lukijasta ja siitä millainen kirja on.

Vierailija
30/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään myös käyttää BookBeatia. Näköjään siellä on tämän sivuston (https://audiokirjat.fi/bookbeat-tarjous/) mukaan ilmainen 45 päivän kokeilujakso saatavilla äänikirjojen kuunteluun.

Eipä noissa palveluissa muuten näytä olevan isompia eroja. Lähinnä käyttöliittymä on erilainen.

Vierailija
31/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään myös käyttää BookBeatia. Näköjään siellä on tämän sivuston (https://audiokirjat.fi/bookbeat-tarjous/) mukaan ilmainen 45 päivän kokeilujakso saatavilla äänikirjojen kuunteluun.

Eipä noissa palveluissa muuten näytä olevan isompia eroja. Lähinnä käyttöliittymä on erilainen.

Huijausta, vaikka on 45 päivää, tuntimäärä on vain 20.

Vierailija
32/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako jostain suomalaisia ääni kirjoja piraattina? Tai ekirjoja.

En haluaisi tukea bookbeat-storytell-nextory kartellia.

Enkun kielisille on myanomouse , sen tiedän jo.

Vierailija
33/33 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijausta, vaikka on 45 päivää, tuntimäärä on vain 20.

Oho no niinpä näyttää olevan. Nuo rajoitukset näyttää kyllä yleistyneen ikävän paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan