Onko vaaraa tulla raskaaksi, jos on yhdynnässä kun
ovistestissä testiviiva on haaleampi kuin se kontrolliviiva? Edellisinä päivinä on ollut tasavahvat viivat, mutta ei siis yhdyntöjä.
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:54"]
Voit tulla raskaaksi
[/quote]
Mutta eikö ovis ole tapahtunut jo muutamaa päivää aikaisemmin, kun edellisinä päivinä oli ne tasavahvat viivat?
Ap
AINA kun on yhdynnässä, on mahdollisuus tulla raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:59"]
AINA kun on yhdynnässä, on mahdollisuus tulla raskaaksi.
[/quote]
No älä nyt viitti.
Ovulaatio tapahtuu noin 24 tuntia siitä, kun testi näyttää plussaa. Tämän jälkeen munasolu on hedelmöittymiskykyinen 12-24 h. Eli noin 2 vrk siitä, kun testi näyttää plussaa, on viimeiset hetket. Joskus kyllä ovis saattaa viiväsytä, ja irtoaakin vasta 36 tunnin päästä . Eli jos on tunneista kiinni, en riskeeraisi. Jos ensimmäisen kerran tasavahvat viivat tuli 72 h ennen yhdyntää, aletaan olla jo turvallisilla alueilla.
Eikös tasavahvat viivat kerro että ovulaatio tapahtuu noin 24h sisällä? Eli ovulaatio voi olla vaikka nyt ja munasolu voi olla vielä huomenna hedelmöityskunnossa.
Siis käytätkö sä Ap ovistestejä ehkäisynä? Ei jumalauta että täällä on tyhmää porukkaa.
Siis tiistaista perjantaihin oli tasavahvat viivat, sitten lauantaina jo heikompi testiviiva. Lauantaina oli yhdyntä. Ehkäisynä oli kondomi, mutta se hajosi.
Ap
En nyt vieläkään ihan tajua, miten pitäisi laskea ja mitä.
Ap
Ootko ap sattumoisin ajatellut jotain pitkäkestoisempaa ehkäisyä, olisi ehkä syytä?!
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:46"]
Osaisiko kukaan vastata? En millään haluaisi ottaa katumuspilleriä, koska olen kerran vuosia sitten ottanut ja tulin ihan hirveän kipeäksi siitä.
Ap
[/quote]
Olen sanaton
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:49"]
Ootko ap sattumoisin ajatellut jotain pitkäkestoisempaa ehkäisyä, olisi ehkä syytä?!
[/quote]
Samaa ehdotan. Mieluiten kierukka tai kapseli kun et taida oikein haldata tota hommaa.
Siis jos ovistestissä on tasavahvat viivat perjantaina, niin ovulaatio tapahtuu mitä todennäköisimmin lauantain ja maanantain välillä. Koska siittiöt elävät ainakin 2 vrk, lauantai on ollut yksi kiertosi hedelmällisimmistä päivistä ja raskaaksi tulemisen riski suuri. Jälkiehkäisy kannattaa hakea pian, sillä 3 vrk jälkeen se toimii enää 58 % varmuudella.
En osaa sanoa koska ovistestejä en ole käyttänyt mutta raskaustestejä olen ja niissä on lukenut ettei viivan tummuus ole oleellinen. Lue ohje?
Ovistesteissä nimenomaan viivan vahvuus ratkaisee!
Jopa kuukautisten aikaan voi tulla raskaaksi. Ja tunnen lapsia, jotka ovat saaneet alkunsa pillereistä ja kierukoista huolimatta. Toiset raskautuvat toisia paremmin, toiset voivat yrittää vuosia ilman raskautta.
Syy, miksi sinulla on ollut testissä tasavahvat viivat monena päivänä peräkkäin, on todennäköisesti se, että kehosi on valmistautunut ovuloimaan useana päivänä (ja tästä on johtunut LH-hormonihuippu, jonka testi havaitsee). Ovulaatiota kuitenkaan tuskin on tapahtunut esimerkiksi keskiviikkona tai torstaina, jos testissä on ollut tasavahvat viivat vielä perjantainakin. Todennäköisintä on, että ovulaatio tapahtuu 12-48 h sisällä viimeisimmästä tasavahvojen viivojen testistä.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 17:25"]Syy, miksi sinulla on ollut testissä tasavahvat viivat monena päivänä peräkkäin, on todennäköisesti se, että kehosi on valmistautunut ovuloimaan useana päivänä (ja tästä on johtunut LH-hormonihuippu, jonka testi havaitsee). Ovulaatiota kuitenkaan tuskin on tapahtunut esimerkiksi keskiviikkona tai torstaina, jos testissä on ollut tasavahvat viivat vielä perjantainakin. Todennäköisintä on, että ovulaatio tapahtuu 12-48 h sisällä viimeisimmästä tasavahvojen viivojen testistä. [/quote]
Okei. Täytyy myöntää, että olen ymmärtänyt testin päinvastoin eli siten, että raskaaksi tuleminen on todennäköisintä, jos yhdyntä tapahtuu juuri ennen kuin tulee ensimmäiset tasavahvat viivat tai niiden tasavahvojen viivojen juuri ilmaannuttua. Eli mulle on uutta tietoa, että ovis tapahtuukin vasta tasavahvojen viivojen loputtua 12-48 tunnin sisällä. Nyt siis yhdyntä oli noin 24 tunnin kuluttua siitä, kun oli vielä suht tasavahvat viivat.
Ymmärrän, että jotkut pitävät minua idioottina, mutta kondomi on toiminut tähän asti.
Ap.
Miksi sä teet niitä ovulaatiotestejä, jos kondomi on toiminut tähän asti? Panet varmaan paljaalla "varmoina päivinä". Sitä kondomia käytetään ympäri kierron ja jos se hajoaa, otetaan jälkiehkäisy eikä tulla kyselemään tyhmiä netistä. Ei ole vaikeaa.
Osaisiko kukaan vastata? En millään haluaisi ottaa katumuspilleriä, koska olen kerran vuosia sitten ottanut ja tulin ihan hirveän kipeäksi siitä.
Ap