Sisarukseni ovat jo saaneet lapsia, joten geenini ovat menneet jo eteenpäin
Kommentit (54)
Ole huoleti ap, mm. Ötzi on jo levittänyt geeninsä pitkin maailmaa. Ei sinun tarvitse pyrkiä samaan.
Olen suuresta lestadiolaissuvusta, sisaruksillani on yli viisikymmentä lasta. Minun geenejä on takuulla enemmän levinnyt kun keskimääräisellä suomalaisella. Ja olen lapseton.
Ahaa. Minulla on lapsia. Minua ei kuitenkaan haittaisi yhtään, vaikka kukaan lapsistani ei hankkisi lapsia. Se on heidän päätettävissään.
Ne geenit häviävät ajan saatossa. Jos haluaa jäädä historian kirjoihin, niin kannattaa seurata vaikka Paavo Väyrysen uraa. Siinä muuten mies, jolla geenit on kohdillaan.
Minä haluaisin päästä jatkamaan geenejäni Esko Eerikäisen kanssa. Meidän lapsemme olisi täydellinen muotovalio.
Olisi kiva saada jokaiselta lapselta lapsenlapsia ja nähdä, että periytyykö luonne. Nyt en ole niinkään varma, että introverttiysgeenit jatkuisivat.
Meillä taas ei ole yhdelläkään neljästä sisaruksesta lapsia, eikä ole serkuillakaan. En suostu ottamaan tästä paineita. Välillä mietin kenellä tässä vielä pettää pokka, kuka hankkii lapsia "kun ei kukaan muukaan" ja sitten muut voi olla rauhassa. Kaveri ainakin koki helpotuksen tunteita kun siskonsa teki lapsia, hänen ei enää "tarvinnut".
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas ei ole yhdelläkään neljästä sisaruksesta lapsia, eikä ole serkuillakaan. En suostu ottamaan tästä paineita. Välillä mietin kenellä tässä vielä pettää pokka, kuka hankkii lapsia "kun ei kukaan muukaan" ja sitten muut voi olla rauhassa. Kaveri ainakin koki helpotuksen tunteita kun siskonsa teki lapsia, hänen ei enää "tarvinnut".
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama
Sama, eikä ole paineitakaan näin alle 25-vuotiaana, mutta en tiedä onko kellään muullakaan. :-D Ikähaarukka serkuksissa 18-32, mites teillä? Ehkä kohta joku serkku jo lapsen hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama
Sama, eikä ole paineitakaan näin alle 25-vuotiaana, mutta en tiedä onko kellään muullakaan. :-D Ikähaarukka serkuksissa 18-32, mites teillä? Ehkä kohta joku serkku jo lapsen hommaa.
24-40v, itse olen 32v.
/50
Kiitos av taas viihdyttävästä ketjusta. Ensinnäkin, hankkiiko joku oikeasti lapsia "siirtääkseen geenejä eteenpäin"? Toisekseen, pitääkö tällainen ihminen sitten sisaruksen lapsia ikään kuin omina "saavutuksina" kun omia ei täydy hankkia heidän myötä? No nyt alkoi naurattamaan ylipäätään ajatus lapsista saavutuksina. Kun aika yksinkertaista lopulta niiden "tekeminen" on - jos jätetään ajatus kasvatuksesta huomiotta.
Ja ihan viimeisimpänä, että ilmeisesti on yllättävän paljonkin ihmisiä, jotka kuvittelevat että sisarukset jakavat 100% samat geenit. En sitten tiedä miten selitätte sukupuolikromosomit? Vai oletteko ajatelleet miehenä ja naisena olon perustuvan vain johonkin aktiiviseen/ei-aktiiviseen geeniin?
Tämä menee melkein vähän samaan kategoriaan, kun kälyni sanoi, että lapsemme on perinyt häneltä enemmän geenejä kuin minulta, koska lapsi on vasenkätinen ja hänellä on sama hiusväri kuin kälyllä ja miehelläni.
Mutta enemmän kuin silloin kun hänellä ei olisi sisarusten lapsia ollenkaan. Jos sisarukset ovat oikein ahkeria ja heitä on paljon, niin niitä ap:n geenejä voi olla maailmalla enemmän kuin yksilapsisella ihmisellä jolla on pieni suku.