Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan, että mies tietää, montako maata kuuluu EU:in

Vierailija
08.04.2013 |

Sanoo ensi viikon jaksossa sinkkulaivalle osallistuva nainen. What! Kaikenlaisia kriteerejä sitä ihmisillä onkin... 

Tietäisittekö te? (Katsomatta Googlesta)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tämä tulee!!

Vierailija
2/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tarkkaa lukua, vajaa kolmekymmentä, 28 minä olisin veikannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä haluan, että nainen osaa taivuttaa EU-lyhenteen oikein myös illatiivissa. Kovat on vaatimukset puolin ja toisin. Ja se oikea taivutus on joko EU:hun tai EU:iin.

Vierailija
4/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:38"]

Ja minä haluan, että nainen osaa taivuttaa EU-lyhenteen oikein myös illatiivissa. Kovat on vaatimukset puolin ja toisin. Ja se oikea taivutus on joko EU:hun tai EU:iin.

[/quote]

Euroopan Unioni + :iin -> sittenhän siinä on kolme iitä?

Vierailija
5/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:hun!

tiedän, 27. tiedätkö sinä, ap, montako virallista kieltä unionissa on?

Vierailija
6/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:38"]

[/quote]

Euroopan Unioni + :iin -> sittenhän siinä on kolme iitä?

[/quote]

Niinhän siinä on. Samalla tavalla taipuu lyhenne Oy: Oy:öön, tai Oy:hyn.

Vierailija
7/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 15:02"]

EU:hun!

tiedän, 27. tiedätkö sinä, ap, montako virallista kieltä unionissa on?

[/quote]

En kyllä tiedä. En ole myöskään sanonut tietäväni montako maata EU:ssa on enkä kuinka se sana taipuu :)

Vierailija
8/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän se onni on kiinni, että kumpikin tietää, mikä on kapillaari-ilmiö. :)

Kumma juttu, kun ollaan miehen kanssa ihan onnellisia, vaikka mun miehellä on suht heikko ylessivistys. Mä taas olen ihminen, josta ihmiset sanoo, että sä kun tiedät aina kaiken... No joo, en tiedä kaikkea. Mutta olen hurjan kiinnostunut kaikenlaisista asioista ja mulla hyvä muisti.

Nytkin ostin kirjakaupasta Scientific American Mind-lehden, tanskalaisen futurologia-lehden ja The Simple Life. Mun mies ei noita lukisi. :)

Usein mies kysyy jotain mun mielestä simppeliä. Kuten, mistä sisällissota johtui. Mutta musta on kiva selittää. :D
 Ja mies tietää sitten asioita, joista ei mulla hajuakaan, osaa vaikka rakentaa talon.

Vierailija
9/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mie en tiiä, mutta miehen pittää tietää!

Vierailija
10/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes minä en muistanut oikein, vaan olisin sanonut 25 eli ennen Romaniaa ja Bulgariaa. Ja olen sentään ammatiltani ulkomaantoimittaja ja tiedän oikeasti aika laillakin unionista... tuo vaan on sellainen asia, joka on niin äärimmäisen helppo tarkistaa netistä, ja tarkistanKIN, kun juttua kirjoitan.

Sinänsä minäkin vaatisin mieheltä tiettyä sivistyneisyyttä, mutta ei hänen sentään tarvitse olla ihan samoista asioista ja täsmälleen yhtä hyvin perillä kuin minä itse. Kunhan on kiinnostunut ottamaan asioista selvää ja omaa tietynasteisen perussivistyksen.

Vierailija
11/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistystä on tietää että auto keksittiin 1800 luvun loppupuolella. Ei tarkka vuosi tai kuinka monta sylinteriä siinä oli.

Vierailija
12/24 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin.. Kääntäkää pian Liville!

Vierailija
13/24 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2013 klo 20:42"]

Tänään nähdään miten Anniinan käy. Anniina haluaa perustaa perheen.

[/quote]

olipa sievä tyttö :)

Vierailija
14/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisin itseäni hieman huonosti tuon Shakespearen kohdalla (toki yleissivistykseen kuuluu selkeä itseilmaisu). Tarkoitin siis sitä, että tietää Shakespearen kirjoittaneen mm. Romeon ja Julian eikä ajattele William Shakespearesta puhuttaessa NHL-kiekkoilijaa tai formulakuskia.

Toki asioiden ja syyseuraussuhteiden analysointi ovat tärkeämpiä kuin nippelitieto, mutta tietyt "perusnippelitiedot" (Suomen itsenäisyyspäivä, ensimmäisen ja toisen maailmansodan ajankohdat, EU-maiden jäsenmäärä tms.) ovat mielestäni sellaisia normaaleja tietoja, ei mitään trivial pursuit -kamaa. 

EU-maita on tällä hetkellä 27, Kroatia liittyy kesällä 28:ksi jäseneksi. Tottakai on myös tärkeää ymmärtää EU:n laajentumisprosessia laajemmin sekä vaikkapa tuo mainitsemasi EU:n merkitys valtion talousarvioon.

Osaan selittää ihmisen kehon toiminnan mutta sen sijaan kapillaari-ilmiön joutuisin googlettamaan:)

Vierailija
15/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistys on tärkeää, mutta nippelitietojen muistamisen sijasta arvostan enemmän sosiaalista älykkyyttä, nokkeluutta ja verbaalista lahajakkuutta. Tuokin tieto (EU-maiden määrä) muuttuu koko ajan ja mulle riittää jos on nyt noin suurinpiirtein selvillä mistä suuruusluokasta (ja mistä EU:ssa ylipäätään) on kysymys.

Vierailija
16/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä jaksoa odotellessa! Ehkä niitä muitakin kriteerejä löytyy..

Vierailija
17/24 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään nähdään miten Anniinan käy. Anniina haluaa perustaa perheen.

Vierailija
18/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietäisin :) Ehkä tuo EU-maiden määrän tietäminen oli vain esimerkki siitä, että nainen vaatii mieheltään edes perustason yleissivistystä. Niin vaadin tosin itsekin, en koskaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei tiedä EU-maiden määrää, Suomen itsenäistymisen ajankohtaa ja siihen johtaneita syitä, Shakespearen tunnetuimpia teoksia tai sitä, mistä ukkosilma johtuu. 

Vierailija
19/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tietäisin :) Ehkä tuo EU-maiden määrän tietäminen oli vain esimerkki siitä, että nainen vaatii mieheltään edes perustason yleissivistystä. Niin vaadin tosin itsekin, en koskaan voisi olla ihmisen kanssa, joka ei tiedä EU-maiden määrää, Suomen itsenäistymisen ajankohtaa ja siihen johtaneita syitä, Shakespearen tunnetuimpia teoksia tai sitä, mistä ukkosilma johtuu. 

Vierailija
20/24 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä eikä kiinnosta edes niin paljoa, että katsoisin Googlesta. 

Haluan mäkin, että miehellä on yleissivistystä, mutta yleissivistys ei ole sama asia kuin muistaa nippelitietoa, jolla pärjätä Trivial Pursuitissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä