Rinne möhli demareiden vaalit, porvarihallitus edessä
Toivon demareiden nousemista suurimmaksi, mutta valitettavasti niin ei tule tapahtumaan.
Kaiken lisäksi osasin ennustaa tämän etukäteen. Rinne on jo aikaisemmin osoittanut olevansa täysin kelvoton puheenjohtaja. Hänen esiintymisensä on huonoa ja politiikkansa poukkoilevaa. Hän on kuin norsu posliinikaupassa.
Miten Rinne saattoi tehdä tällaisen virheen? Kuka tahansa politiikan alkeet ymmärtävä olisi osannut varoittaa Rinnettä, mutta miksi hän tai demareiden johto ei sitä tajunnut?
Mitä järkeä on hyökätä täysin asein omia PERUSKANNATTAJIA vastaan?
Tämän seurauksena demarit menettää suuren määrän äänestäjiä peeässälle ja jonkin verran myös keskustalle.
Kaikki oli omissa käsissä, mutta kun ei kelpaa niin ei kelpaa.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinne on ummehtunut AY-politrukki, kaikenlainen uudistuminen ja raikkaus on tuosta kaverista valovuosien päässä.
Katsoin juuri toisella silmällä osia eilisestä haastattelusta. Onko ansiosidonnaisjärjestelmä mielestäsi oikeudenmukainen? Siis tuo missä osa saa samasta työttömyydestä suurempaa korvausta kuin toiset valtion kustannuksella. Siitä ei siis ihminen itse maksa kuin murto-osan. Eli miksi vain osa saa vaikka kaikki maksavat?
Vastaus oli että nykyisessä systeemissä ei ole mitään vikaa. Okei. Ja raikuvat aplodit päälle.
Sympaattinen setä mutta nyt olisi demareillakin syytä pohtia mitä se uudistaminen voisi oikeasti olla. Itse olen sitä mieltä että ihan sama onko siellä Rinne vaiko joku raikkaampi, sama homma jatkuu koska ihmisethän eivät mitään uudistajia äänestä vaan aina niitä jotka lupaavat mannaa ja kansanhuveja.
Rinne tajuaa sen verran, että jos nykyisen kaltaiset työttömyyskassat poistuu ja kaikki ovat oikeutettuja ansiosidonnaiseen, liittojen jäsenmäärä romahtaa. Siksi systeemissä ei ole Rinteen mielestä mitään vikaa, kun nykytilanteessa niin moni on liiton jäsen vain työttömyyskassan takia.
Nykyään on kassoja joihin ei liity liiton jäsenyys. Kyllä liittoihin kuulutaan myös edunvalvonnan vuoksi. Jos ei ammattiliittoja olisi niin kohta olisimme orjayhteiskunta.
Kyllä Rinne on tunkkainen tuulahdus menneisyydestä
Raporttigate nosti uudestaan pinnalle kokoomuksen ja kepun välisen riitelyyn. Erimielisyydet ovat niin syvässä, ettei noiden kahden hallitusyhteistyöstä ole mitään pelkoa.
Demarit ovat välttämätön pala hallitusta, muuten ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Jos tälle linjalle lähdetään, niin Halla-aho on tunkkainen tuulahdus 30-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sitten niin että Juhis kokoaa joukkonsa ja taas johtoon vai Petteri. Haavisto sitten tukevasti ainakin kolmonen mutta todennäköisesti kakkonen. Kyllä se Antti pääsee kakkossijalle sentään.
PS on jo ohittanut Vihreät.
Kirkkaasti.
Ovat taantuneet pikkupuolueeksi.
Häsläävät toisarvoisten asioiden kimpussa.
Että näin!
Vierailija kirjoitti:
Keskusta tulee tekemään kaikkien aikojen comebackin, kun sote-jarru, lihavero ja muut ovat tulleet julki!
satoikin Jussin laariin ja keput neljäntenä, siinä onkin Juhiksella vatuloimista.
Rinteen ihmisen arvostaminen on kohdillaan. Rinne haluaa hyvää ja on rehellisesti valmis korjaamaan epäkohtia. Toisin kuin edellinen hallitus, joka vähät välitti ja kansalaisista. Luotan enemmän ystävyyteen ja ymmärrykseen kuin rahan valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Rinne ole mitään möhlinyt. Kannatus on vahva.
Median ja trollien vääristely vain kasvattaa SDP:n kannatusta.
Nimenomaan. Demarit ja kokoomus nimenomaan keräävät hedelmät tästä persujen öyhötyksestä.
Jotkut eivät myös tajua, mistä tossa eilisessä Rinteen ja Orpon naljailussa oli kyse. Nämä samat demarien ja kokoomuksen "kiihkeät väittelyt" ja erimielisyydet vaaleissa ovat niin nähtyjä. Kyse on yhdessä sovitusta taktiikasta, jossa eri mieltä olemalla ja naljailemalla ollaan koko ajan äänessä, mistä tenttaajatkin menevät sekaisin ja antavat lisää puheaikaa. Tähän vielä leikkaukset molempien naamareista tyyliin "kumpi on seuraava pääministeri". Huomio kiinnittyy kokonaan näihin kahteen ja muiden puheaika vähenee. Kyse on alitajuntaisesti viestennästä, jota ei huomata tietoisella tasolla.
Sitten taas tehdään "kompromisseja" hallitusneuvotteluissa ja paukutellaan henkseleitä "kyvykkyydellä kompromisseihin". Samat puolueet jatkavat vallan kahvassa vuorotellen.
Demarit ovat hengettömiä. Heräävät imiessään keskiluokan verotuloja kabinettiensa kannatteeksi.
Ilman PS-uhkaa äänestäisin Vasemmistoliittoa, mutta nyt äänestän taktisesti SDP:tä.
Perussuomalaisten hämäräliike ei saa voittaa. Rinne joukkoineen on tuttu ja turvallinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rinne on ummehtunut AY-politrukki, kaikenlainen uudistuminen ja raikkaus on tuosta kaverista valovuosien päässä.
Mutta sen sijaan raikkautta löytyy rutkasti Orposta ja Sipilästä.
Osuva vertaus että politiikassa kisataan siitä kuka on vähiten paska.
Olen aloittajan kanssa samaan mieltä, mutta virhe on tapahtunut jo aiemmin demarien keskinäisissä kähinöissä kun sisäiset ristiriidat estivät valitsemasta puheenjohtajaa jonka johdolla demareista olisi voinut todella tulla suurin puolue. Kenelle tahansa ulkopuoliselle on ollut alusta asti selvää että Rinne ei ole valtiomiesainesta
Tapaus nostaa esiin sosiaalidemokratian epämiellyttävimmän puolen. Sen että valtio päättää mitä sinä ansaitset lautasellesi ”saada”. Ensinnäkin minä en ”saa”, minä teen itse omat tuloni ja valitsen vapaasti. Tukia tai almuja en ole pyytänyt. Näköjään minun lompakollani kyllä käydään ilman suostumustani.
Kuka vaan on parempi kuin nykyhallitus!
Vierailija kirjoitti:
Tapaus nostaa esiin sosiaalidemokratian epämiellyttävimmän puolen. Sen että valtio päättää mitä sinä ansaitset lautasellesi ”saada”. Ensinnäkin minä en ”saa”, minä teen itse omat tuloni ja valitsen vapaasti. Tukia tai almuja en ole pyytänyt. Näköjään minun lompakollani kyllä käydään ilman suostumustani.
Sovitaan samalla, ettet sitten itsekään käy muiden lompakolla ilman muiden suostumasta, esim. vaivaamalla julkista terveydehuoltoa, poliisia, palokuntaa, oikeuslaitosta, jne. Kokonaan omasta pussista maksamalla noi tulisikin halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tälle linjalle lähdetään, niin Halla-aho on tunkkainen tuulahdus 30-luvulta.
KUN kerran tälle linjalle lähdetään, niin Hallis on RAIKAS tuulahdus 20-50 -luvuilta, jolloin asiat oli vielä mallillaan ja omilla paikoillaan. Silloin ei vihervassarihyysärisuvakki lehmät hilluneet, vaan pysyivät siellä keittiössä niille kuuluvissa töissään ja normaalipainossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUN kerran tälle linjalle lähdetään, niin Hallis on RAIKAS tuulahdus 20-50 -luvuilta, jolloin asiat oli vielä mallillaan ja omilla paikoillaan. Silloin ei vihervassarihyysärisuvakki lehmät hilluneet, vaan pysyivät siellä keittiössä niille kuuluvissa töissään ja normaalipainossa.
Nimenomaan mitään parempaa 20-50-luvua ei ollut. Tähän kuitenkin propaganda perustuu. Harmi, etteivät tähän uskovat pääse kyselemään niiltä 20-50-luvulla eläneiltä asiat oikeasti olivat ja miten ne vertautuvat nykyiseen menoon.
SDP:ssä ei sen kummempaa vikaa ole. Samanlainen omien pussiin pelaaja kuin muutkin puolueet.
Rinne vain ei ole kovin vakuuttava esiintymisessään. Senhän ei pitäisi vaikuttaa, eikä kaikkiin vaikutakaan.
Valitettavasti varsinkin nuorempiin, ehdokkaan esiintymiskyky vaikuttaa suuresti valintaan. Asioista nuoret ei niinkään piittaa, vaan pitää "hyvä tyyppi" ja"cool". Keskustassakaan ei varsinaisesti vikaa ole, mutta Sipilä ei valitettavasti ole keskustalainen vaan kokoomuslainen. Jopa enemmän kuin kokoomuslaiset itse.
Halla-aho taas on liian , sanoisiko hidas ja analyyttinen. Ei nuoremmat jaksa hidasta ja pohtivaa puhetta kuunnella. Pitkästyvät. Ne on oppineet radio- ja tv ohjelmista nopean sähläävän ja älämölöisen käyttäymisen olevan ainoa oikea.
Niin että eipä hyvältä näytä, kun osa äänestäjistä valitsee oman ehdokkaansa sen mukaan kuka hölöttää, sählää ja ilveilee kovimmalla äänellä.