Kertokaahan lapsettomalle...
Miksi ne mukulat pitää aina ottaa kaikkialle mukaan? Tai ok, ottakaa vaan, mutta pitääkö niiden antaa käyttäytyä kuin idiootit? Annetaan lapsen repiä sohvatyynyt sohvilta, kukkaset purkeista, käpälöidä niillä räkäisillä pikkusormilla kahvipöydän jokaista antia jne. Eikö niitä hellantelttuja oikeasti voi kieltää?
Perkele, että sieppaa taas kun kävi lapsellinen ystävä kylässä.
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 23:07"]
Kerrankin yksi räkänaama sieppasi kokonaisen taatelikakun, puri siitä palan ja heitti lattialle. Lapsen äiti vaan nauroi ja oletti sen olevan minunkin mielestäni hauskaa. Taatelikakku oli pilalla! Teki mieli ottaa se kakku ja hieroa sitä oiken kunnolla sen äidin naamaan
[/quote]
herranjumala...taatelikakku oli pilalla :D selvitäköhän sinä siitä koskaan???? :D
[/quote]
No kyllä ois muakin ottanut päähän, vaikka mulla lapsia onkin. Jos omani olisi tehnyt noin, olisi todellakin saanut kunnon torut ja iästä riippuen jäähyn tai muun rangaistuksen ja kotiin oltais lähdetty. Ja olisin tarjoutunut korvaamaan kakun. Sama kuinka "vähäpätöinen" asia jonkun mielestä, niin lapsilla ei ole oikeutta käyttäytyä kuin eläimet ja saada vielä äidiltään asiasta hyvää palautetta naurun muodossa. Ai että ottaa päähän tuollaiset vanhemmat. >:( Lapsille ITSELLEEN on eduksi oppia hyvät käytöstavat niin pian kuin mahdollista, helpottaa sosiaalista elämää kummasti.
Mä jouduin aikoinaan tehdä välirikon yhden ystäväni kanssa jonka arvomaailmaan minkäänlainen lasten kieltäminen tai teoista tulevat seuraamukset eivät kuuluneet. Itse olen opettanut omilleni ettei toisia lyödä, tönitä tai potkita ja heillä lapset saivat tehdä niin vapaasti, lapset saivat kuulemma "itse selvittää riitansa", ja kyse siis 2-4-vuotiaista! Mun 4-vuotias sanoi kyläilyn jälkeen ettei halua enää käydä siellä leikkimässä, enkä kyllä halunnut minäkään.
[/quote]
Minun lapseni käyttäytyvät kylässä hyvin, että en sen takia tätä taatelikakku-draamaa nauranut. Mutta kyllä minusta kuvastaa lapsettoman ihmisen elämän pienuutta kun itkee vieläkin sitä kun kerran lapsi tiputti hänen taatelikakkunsa :D ei voi kuin nauraa!!!
Samaa olen ihmetellyt. Monta hyvää ystävyyttä on loppunut siihen, että en vaan yksinkertaisesti jaksa niitä riekkuvia sikiöitä. On varmaan hienoa, että on lapsi, mutta voi sillekin opettaa käytöstapoja
Sinä valitset ystäväsi ja sinä määräät kotonasi.
Ikävää, että ystäviltä valuu aivot lapsiveden mukana.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 23:03"]
Samaa olen ihmetellyt. Monta hyvää ystävyyttä on loppunut siihen, että en vaan yksinkertaisesti jaksa niitä riekkuvia sikiöitä. On varmaan hienoa, että on lapsi, mutta voi sillekin opettaa käytöstapoja
[/quote]
Kerrot, että mlonta hyvää ystävyyttä on loppunut lasten takia. Ymmärrän hyvin miksi sinut on jätetty niin useasti ; ) t. 3 riekkuvan sikiön äiti
Kerrankin yksi räkänaama sieppasi kokonaisen taatelikakun, puri siitä palan ja heitti lattialle. Lapsen äiti vaan nauroi ja oletti sen olevan minunkin mielestäni hauskaa. Taatelikakku oli pilalla! Teki mieli ottaa se kakku ja hieroa sitä oiken kunnolla sen äidin naamaan
Kyllä lapsille voi opettaa käytöstapoja. Nykyajan vanhemmat ei osaa eikä halua tehdä selväksi, että mikä on soveliasta ja mikä ei. Ettei nyt vaan taaperolle tule paha mieli, kun ei saa kaivaa multia kyläpaikan kukkapurkista. Hassua kyllä, että ennen nämä asiat uskallettiin sanoa, ja ne kiellot meni kerrasta perille.
No jos ollaan oikeesti kavereita niin kyllä mun mielestä saa sanoa sille lapselle miten käyttäydytään kun ollaan kylässä... jossei sen äiti oo sitä ymmärtänyt. Ilman että suututaan puolin ja toisin. En kyllä oman lapsen anna riekkua ja sotkea miten sattuu, ei oo kohteliasta. Jos jotain tekee (tahallaan) niin sanotaan ettei niin saa tehdä. Ja piste. turha se on jälkikäteen ulista.
[/quote] Mulle kävi hyvin samantyyppisesti. Eli tenava tuhosi täytekaakun työntämällä siihen kätensä. Sanoi vielä, että "Hyi, kakkua". Monen tunnin työ meni pilalle, ja oman lapseni syntymäpäivä. Itseni olisi kyllä tehnyt mieli työntää riiviön naama tekoseensa...
Mulla on itselläni kolme lasta enkä jaksa enää kutsua kylään kavereita, jotka ei jaksa vahtia/kasvattaa lapsiaan. Mun lapset eivät ole koskaan kylässä sörkkineet tarjoiluja tai paiskoneet kakunpalasia lattialle tai kulkeneet ympäriinsä ruokien/juomien kanssa.
Olen huolehtinut siitä, että kädet on puhtaat, sohvia ei myllätä eikä kaappeja aukoilla jne. Silloin kun lapset oli taaperoiässä, se tarkotti sitä, että varauduin itse sopivin leluin. Ja jos meno kävi levottomaksi enkä pystynyt enää lasten vahtimiselta seurustelemaan, niin lähdettiin kotiin.
Tiedän siis, että se lasten vahtiminen vierailun aikana ei ole mahdotonta, jos halua on, joten en jaksa ottaa kotiani sotkemaan porukoita, joissa niitä lapsia ei viitsitä vahtia. Tietysti, jos kotona eletään kuin pellossa, niin ei se kyläilykään onnistu. Jotkut ystävyyssuhteet on tämän takia kuivuneet kokoon, jos äidit eivät halua myöskään koskaan tavata ilman lapsia.
Toihan kuulostaa ihan järkyttävältä, onko oikeesti jotkut äidit tuollaisia? itselläni on yksi todella hyvin kylässä käyttäytyvä tyttö enkä myöskään siedä kauhukakaroita. Mutta kun näköjään on ihan ok ylistää kaikki äidit ja lapset samanlaisiksi niin miksi te lapsettomat olette niin itsekkäitä ja katkeria ja äidiksi täysin sopimattomia? heh...
Mukaan täytyy ottaa usein pakosta. Minä ainakin kyläilen päiväsaikaan kun olen lasten kanssa kotona ja silloin ne on otettava mukaan tai oltava kotona. Yleensä kyllä vältän ottamasta lapsia mukaan lapsettoman ihmisen kotiin (ellei hän erityisesti kutsu myös lapsia), koska pelkään juuri sitä, että homma menee minun osalta jatkuvaksi vahtimiseksi ja kieltämiseksi, koska lapsettoman koti nyt ei ole yleensä lapsiystävällinen eikä lapsille ole niinkään tekemistä. Enkä tarkoita tätä pelkästään lasten kannalta vaan sen kodin omistajan yhtä paljon, en halua että lapset sörkkivät hänen tavaroitaan eikä minulle kyläily ole mukava jos joudun koko ajan vahtimaan. Minä siis kunnioitan toisen kotia ja todellakin kiellän ja vahdin lapsia. Eri asia sitten onko tällainen vierailu kellekään mukava, kun lapsille ei ole heille sopivaa viihdykettä enkä minä saa jutella rauhassa emännän kanssa. Ja turha sanoa, että ottaa lapsille kotoa leluja mukaan, se ei ole meillä koskaan toiminut. Vieraassa paikassa lapsia kiinnostaa paljon enemmän ne vieraan paikan tavarat kuin omat tutut lelut.
Kun meillä käy lapsellisia perheitä, pahin mitä tiedän on se, että lasten annetaan mennä suoraan kahvipöydästä rasvaisin/suklaisin/murusin käsin leikkimään/sohvalle jne... Siis oikeasti mammat, huolehtikaa että ne lapset pesevät kätensä syömisen JÄLKEENKIN. Rasvatahrat ympäri kämppää ei ole mukavia, ei edes "lapsellisesta".
Ap, suosittelen että hankit fiksumpia kavereita. Mulla on lauma, eikä yhdenkään lapsi ole koskaan käyttänytyt noin ja jos on, äiti tai isä on tehnyt siitä lopun.
no koska lapset eivät ole kotieläimiä jotka voisi jättää kotiin ja itse lähteä kaverille kahvittelemaan. Siksi ne joutuu yleinsä ottamaan mukaan. Varsinkin kun ovat pieniä. Sinun ei ehkä kannata kutsua pienten lasten vanhempia kylään kotiisi jos lapset sinua ahdistavat niin kovasti.
Itse tein niin sillon kun olin lapseton ja minulla kävi kylässä pienten lasten vanhempia lastensa kanssa, että nostin jo valmiiksi kaikki kukkaruukut ja koriste-esineet pois lapsen ulottuvilta. Silloin saimme rauhassa jutella ystäväni kanssa, kun ei tarvinut koko ajan pelätä, että vauva kisaisee alas jotain arvokasta.
[/quote]
herranjumala...taatelikakku oli pilalla :D selvitäköhän sinä siitä koskaan???? :D
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 10:17"]
[/quote]
[/quote]
No kyllä ois muakin ottanut päähän, vaikka mulla lapsia onkin. Jos omani olisi tehnyt noin, olisi todellakin saanut kunnon torut ja iästä riippuen jäähyn tai muun rangaistuksen ja kotiin oltais lähdetty. Ja olisin tarjoutunut korvaamaan kakun. Sama kuinka "vähäpätöinen" asia jonkun mielestä, niin lapsilla ei ole oikeutta käyttäytyä kuin eläimet ja saada vielä äidiltään asiasta hyvää palautetta naurun muodossa. Ai että ottaa päähän tuollaiset vanhemmat. >:( Lapsille ITSELLEEN on eduksi oppia hyvät käytöstavat niin pian kuin mahdollista, helpottaa sosiaalista elämää kummasti.
Mä jouduin aikoinaan tehdä välirikon yhden ystäväni kanssa jonka arvomaailmaan minkäänlainen lasten kieltäminen tai teoista tulevat seuraamukset eivät kuuluneet. Itse olen opettanut omilleni ettei toisia lyödä, tönitä tai potkita ja heillä lapset saivat tehdä niin vapaasti, lapset saivat kuulemma "itse selvittää riitansa", ja kyse siis 2-4-vuotiaista! Mun 4-vuotias sanoi kyläilyn jälkeen ettei halua enää käydä siellä leikkimässä, enkä kyllä halunnut minäkään.