Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirja-asiaa :3

Potterhead :3
24.03.2019 |

Moikka!
Mä ajattelin perustaa tän keskustelun, et voidaan puhua kirjoista. Ja mulla ois myös muutama kysymys (jos niitä kysymyksiksi voi sanoa :3), joihin ajattelin pyytää TEILTÄ apua.

Elikkäs tässä ekana haluisin puhuu seuraavista asioista:
-Bookstagram
-Hyviä kirjoja/kirjasarjoja
-Minkälaisista kirjoista TE tykkäätte

Eli siis tossa olis asioita joista haluaisin puhua (ja vikassa et jos joku haluu mahdollista vinkkiä ni jos tietäsin jotain ni voisin kertoa :3). Mutta siis, eiköhän vaan aleta puhumaan/kirjottelemaan noista kyseisistä aiheista :3

Elikkäs ekana aiheena oli bookstagram. Eli siis bookstagram on instagramkäyttäjä, jonka sisältö on kirjakuvia/kirjoihin pohjautuvaa materiaalia. Koska itse olen lukemisen suuri ystävä, niin oon jo hetken miettinyt, että pitäisköhän alottaa bookstagram oman käyttäjäni ohelle. Joskin en oo vielä perustanut bookstagramia, koska oon miettinyt kahta asiaa siihen liittyen. Ja niihin asioihin ajattelin kysyä TEILTÄ apua. Tässä ne kysymykset:
1. Kiinnostaako ketään bookstagram?
Eli oon miettinyt, et kiinostaisko ketään bookstagram- tilit? Tarkotan tällä siis sitä, että onkohan kukaan Suomessa kiinnostunut bookstagram- tileistä. Eli siis jos perustaisin bookstagramin, niin olisikohan sillä lukijoita? Turhaahan se on itsekseen kirjoitella niitä jossei kukaan ole niitä lukemassa. :3

2. Mikäköhän olisi hyvä bookstagram- tilin nimi? Eli mikä olisi sen käyttäjän nimi. Itse olen huono keksimään luovia ja järkeviä nimiä, eli vaihtoehtöja en ala tähän listaamaan :D. Eli kaikki ideat alas! <3

Eli tuossa ne kysymykset. Ja onko muilla bookstagrameja, tai tietääkö kukaan muita suomalaisia bookstagram- tilejä? Olisi nimittäin kiva vähän nähdä sieltäkin inspiraatiota ja kirjavinkkejä ;). Tuossa nyt vähän bookstagram- asiaa :).

Sitten siirtykäämme seuraavaan aiheeseen:

Hyvät kirjat/kirjasarjat. Eli tässä vähän että minkälaiset kirjat voisi olla mielenkiintoisia. Tähän tietenkin vaikuttaa ikä ja muut tällaiset asiat, mutta eniten kun lukuideoita kaipaisin (ja myös vinkkejä jos perustaisin bookstagramin :3) niin voisin vähän kertoa itsestäni, jos se helpottaa vinkkien annossa:
Eli siis mä olen tyttö, ja aika nuori vielä (eli nuorten kirjat käy hyvin). Luen myös kahta kieltä, suomea ja englantia, eli englanninkieliset kirjatkin käy! Tykkään lukea paksujakin kirjoja (olen lujenut Pottereitakin, joten suunnilleen jotain 200-500 sivusia, mutta paksummatkin käy). Rakastan fantasiaa ja Potterin tyylisiä kirjoja (Hihi, täällä yks Potterhead :3)! Pottereitakin voisin bookstagramissani esitellä uudellenlukemisen myötä :3. Soturikissojakin voisin jossakin välissä esitellä, ja nyt olen lukemassa Suklaamuruset- sarjan ensimmäistä osaa (Kirsikkasydän). Eli joitakin tän tyylisiä kirjoja voi kertoo myös!

Voitais mennä myös vikaan aiheeseen, eli minkälaisists kirjoista TE tykkäätte? Voisin nimittäin ehkä auttaa joitakin uusien kirjojen löytämisessä <3. Eli tulkaa alas vaan kertomaan millasista kirjoista tykkäätte ja näin, niin eiköhän sieltä jotain vinkkiä voi saada ;3.

Huh, jaksokohan kukaan lukee tätä? Ja toivosin et joku tulis juttelemaan tai auttamaan! Ja tulkaa toki muutenkin juttelemaan rohkeesti!

Eli moikka, kiitos avusta jos autatte! (Ja pahoitteluni kirjotusvirheistä)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus itselle: älä avaa aloituksia, joissa on jo otsikossa teinihymiöitä.

Vierailija
2/5 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin aikuisena täytyy kyllä sanoa että vaikka käytän instagramia aika aktiivisesti ja luen paljon/tykkään myös lukea kirjallisuudesta niin ei kyllä kiinnostaisi sitten yhtään mikään bookstagram-tili. 

En osaa päättää onko aloitus sarkastinen trolli vai ihan aito :D Kuulostat aivan ystäväni 14 vuotiaalta tyttäreltä. 

Mutta tuli mieleen että harmi kun facebookista aikanaan katosi se "kirjahylly", en muista edes sen nimeä mutta omaan profiiliin sai lisättyä kirjahyllyn johon pystyi merkkaamaan kaikki lukemansa kirjat. Se oli todella näppärä ja tein sen kanssa joskus naurettavan määrän töitä että päivitin sinne edes pienen osan lukemistani kirjoista, sen jälkeen sinne oli kiva lisätä aina sitä mukaa kun sai jonkun valmiiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kysymykseen lyhyt vastaus: kiinnostaa bookstagram (en tiennyt tuota termiä tosin). Seuraankin jotain tuollaisia tilejä, siis lukemistaan kirjoista postaavia.

Vierailija
4/5 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin aikuisena täytyy kyllä sanoa että vaikka käytän instagramia aika aktiivisesti ja luen paljon/tykkään myös lukea kirjallisuudesta niin ei kyllä kiinnostaisi sitten yhtään mikään bookstagram-tili. 

En osaa päättää onko aloitus sarkastinen trolli vai ihan aito :D Kuulostat aivan ystäväni 14 vuotiaalta tyttäreltä. 

Mutta tuli mieleen että harmi kun facebookista aikanaan katosi se "kirjahylly", en muista edes sen nimeä mutta omaan profiiliin sai lisättyä kirjahyllyn johon pystyi merkkaamaan kaikki lukemansa kirjat. Se oli todella näppärä ja tein sen kanssa joskus naurettavan määrän töitä että päivitin sinne edes pienen osan lukemistani kirjoista, sen jälkeen sinne oli kiva lisätä aina sitä mukaa kun sai jonkun valmiiksi. 

Minä kyllä selaan joskus noita bookstagram-tilejä, niiden kautta saa hyviä vinkkejä kirjoista, joita ei ole vielä edes suomennettu. Esimerkiksi Opintiellä (Educated) on pyörinyt noissa jo kauan, suomennoshan on ilmestynyt ihan vasta.

Vierailija
5/5 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole mistään bookstagram-jutusta kuullutkaan, mutta kuulostaa ihan hauskalta.

Itse olen lukioikäinen ja luen lähinnä tietokirjallisuutta (esimerkiksi psykologiaan ja biologiaan liittyviä kirjoja). Myös (oma)elämäkertoja on tullut luettua, tykkään. Fiktion puolelta Kafka on rakkauteni!