Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeistä

Vierailija
07.04.2013 |

Kertoisitteko asiasta tietävät, miten kauan sivuvaikutukset lääkityksen alussa yleensä kestävät ja miten nopeasti lääke alkaa auttaa? Kertokaa, pliis.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti muistaakseni pari viikkoa että alkoi vaikuttaa. Pikkuhiljaa, ei mitenkään dramaattisesti. Alkuajan sivuvaikutukset kesti 1-2 vkoa.

Vierailija
2/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, millaisia sivuvaikutuksia sinulla oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuneisuutta, käsien tärinää, hiusten lähtöä. Orgasmivaikeuksia mitkä valitettavasti kestivät koko ajan, kun käytin lääkettä :( 2

Vierailija
4/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun oksetti ja ahdistus tuntui ehkä sikiskin pahemmalta. Parin viikon kuluttua alkoi tuntua paremmalta.

Vierailija
5/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä lääke vei seksihalut ja -kyvyt, oikea lääke rauhoitti olon parissa päivässä, mutta vei samalla tavalla kyvyn seksiin. Useat tuntemani ihmiset valittavat samaa.

Vierailija
6/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen tehon alkaminen ja sivuvaikutukset ovat lääkekohtaisia ja henkilökohtaisia. Myös annoskoko vaikuttanee. Yleensä lääke alkaa auttaa parissa viikossa (joillakin voi mennä 3-4 vko) ja saman ajan ainakin itsellä ovat kestäneet aloitukseen liittyvät sivuvaikutukset. Tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sivuvaikutukset ei ole vähenneet siedettävälle tasolla ja/tai apua ei ole yhtään kuukaudessa tullut, sittne on syytä lähteä keskustelemaan lääkärin kanssaa lääkkeen vaihdosta. Mutta voi tosiaan viikkoja kestää että keho tottuu ja että lääke alkaa auttaa - jos alkaa. Ainahan ne ei kaikilla auta. Mulle kokeiltiin 3:a eri masennuslääkettä ja mikään ei auttanut yhtään, 2:sta niistä sen sijaan tuli kovia sivuvaikutuksia. Onneksi lopulta masennus meni itsestään ohi...

Vierailija
8/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestänyt 1-2 viikkoa kun alun sivarit loppuvat ja teho alkaa

Vierailija
9/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti päivän. Vaikutus alkoi parissa viikossa.

Vierailija
10/10 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan tietoisia uusimmista tutkimustuloksista jonka mukaan AINA täytyisi 

masennuslääke yhdistää psykoterapiaan, muuten lääkkeen lopettamisen jälkeen masennus uusii todella paljon helpommin.