Masennuslääkkeistä
Kertoisitteko asiasta tietävät, miten kauan sivuvaikutukset lääkityksen alussa yleensä kestävät ja miten nopeasti lääke alkaa auttaa? Kertokaa, pliis.
Kommentit (10)
Kiitos vastauksesta, millaisia sivuvaikutuksia sinulla oli?
Hermostuneisuutta, käsien tärinää, hiusten lähtöä. Orgasmivaikeuksia mitkä valitettavasti kestivät koko ajan, kun käytin lääkettä :( 2
alkuun oksetti ja ahdistus tuntui ehkä sikiskin pahemmalta. Parin viikon kuluttua alkoi tuntua paremmalta.
Väärä lääke vei seksihalut ja -kyvyt, oikea lääke rauhoitti olon parissa päivässä, mutta vei samalla tavalla kyvyn seksiin. Useat tuntemani ihmiset valittavat samaa.
Lääkkeen tehon alkaminen ja sivuvaikutukset ovat lääkekohtaisia ja henkilökohtaisia. Myös annoskoko vaikuttanee. Yleensä lääke alkaa auttaa parissa viikossa (joillakin voi mennä 3-4 vko) ja saman ajan ainakin itsellä ovat kestäneet aloitukseen liittyvät sivuvaikutukset. Tsemppiä!
Jos sivuvaikutukset ei ole vähenneet siedettävälle tasolla ja/tai apua ei ole yhtään kuukaudessa tullut, sittne on syytä lähteä keskustelemaan lääkärin kanssaa lääkkeen vaihdosta. Mutta voi tosiaan viikkoja kestää että keho tottuu ja että lääke alkaa auttaa - jos alkaa. Ainahan ne ei kaikilla auta. Mulle kokeiltiin 3:a eri masennuslääkettä ja mikään ei auttanut yhtään, 2:sta niistä sen sijaan tuli kovia sivuvaikutuksia. Onneksi lopulta masennus meni itsestään ohi...
Minulla on kestänyt 1-2 viikkoa kun alun sivarit loppuvat ja teho alkaa
Minulla kesti päivän. Vaikutus alkoi parissa viikossa.
Olettehan tietoisia uusimmista tutkimustuloksista jonka mukaan AINA täytyisi
masennuslääke yhdistää psykoterapiaan, muuten lääkkeen lopettamisen jälkeen masennus uusii todella paljon helpommin.
Mulla kesti muistaakseni pari viikkoa että alkoi vaikuttaa. Pikkuhiljaa, ei mitenkään dramaattisesti. Alkuajan sivuvaikutukset kesti 1-2 vkoa.