Pieni- ja keskituloiset sekä eläkeläiset, miksi ette oikeasti äänestä Vasemmistoliittoa.
Se on ainoa puolue mikä oikeasti ajaa teidän asiaa. Puolueena eivät pysty tekemään mitään jos eivät pääse hallitukseen ja se edellyttää paljon ääniä. Jos hallitusvastuu lankeaa vuodesta toiseen kokoomukselle keskustalle tai sdp:lle, puhumattakaan sinisistä, niin näiden em. ihmisryhmien kurjistuminen jatkuu hamaan tappiin saakka. Jos miellätte Vasemmistoliiton olevan yhtä kuin kommunismi, niin kannattaisi päivittää kylmän sodan aikaiset tietonsa tätä päivää vastaaviksi.
En muuten ole puolueeseen mitenkään kytköksissä eikä ole kukaan läheisenikään, olen vain yksi noista otsikossa mainituista joka on äänestyspäätöksensä tehnyt.
Kommentit (18)
Miksi äänestäisin se puolesta, että nykyinenkin vähä viedään pois?
Koska Varissuolla on jo 70% ulkomaalaisia peruskoulussa eikä varaa muuttaa. Siirtoa pitää anoa, eikä hyväksyntää tule.
Haistapa sinä kuule pitkä p a s k a
No näin keskituloisena sanon vaan, etten äänestä mitään puoluetta joka haluaa kiristää palkka- tai pääomatuloveroja. Itsellä aika tarkkaan suomalainen keskipalkka ja pieni sijoitussalkku.
Koska siellä ollaan liian hörhöjä. Konservatiivisimpia vasemmistolaisia voisin harkita äänestäväni, mutta siinä tukee sitten ne kaikki hihhulit mukana joten ei kiitos.
Vähän sama kuin oikeudenkäynti jossa kaikki ovat syyttäjänä eikä kukaan syytettynä.
Vasemmistoliitto halveksuu kaikkea omistamista. Mitään ei saisi tienata, omistaa tai periä, ei edes pienituloiset. En myöskään ole samaa mieltä heidän kanssaan mm. maahanmuut.politiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto halveksuu kaikkea omistamista. Mitään ei saisi tienata, omistaa tai periä, ei edes pienituloiset. En myöskään ole samaa mieltä heidän kanssaan mm. maahanmuut.politiikasta.
Aloitukseen kirjoitin, että jos mielikuvasi Vasemmistoliitosta on kylmän sodan ajalta, niin...
Ja olet näemmä sitten tyytyväinen nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan vai? Tai kokkareitten ihannoimaan yksityistämiseen, josta loistava esimerkki on esim. nykyinen Caruna?
Niin kauan kuin annamme ääniä nykyisille hallituspuolueille (tai Sdp:lle), mikään ei tule Suomen politiikassa muuttumaan.
Ap
Äänestäisin mielelläni vasemmistopuolueita pienituloisena, mutta koska kannattavat nykyistä mah.m*uttopolitiikka enkä sitä voi hyväksyä, joten pakko tehdä kompromissi.
Vierailija kirjoitti:
En halua elää muiden rahoilla.
Eläkeläiset elää aina muiden rahoilla.
Tuntemani vasemmistolaiset ovat liikaa heille ilmaisen perään. Aivan innostuvat, jos joku heitä pelastaa uudestaan ja uudestaan, vaikka itse ovat tuhlanneet. Syövät sen mitä tienaavat itse, eivätkä ajattele seuraavia sukupolvia. Tässä näkyy itsekkyys.
Jokaisen kynnelle kykenevän ihmisen täytyisi säästää pahanpäivänvaralle. Hyvä tapa säästää on myös sijoitustili. Säästäminen ei ole mitään varakkaamppien hörhöilyä, vaan tuiki tarpeellista varsinkin pienituloisille! Täytyy olla kiinnostunut talousasioista, jotta tietää, että mikä vaikuttaa mihinkin ja miten.
Sitten on sukupuolimoraali ja kännäys, mitä olen nähnyt yksilöiden kohdalla. Ajatus raskas työ raskaat huvit ei ole pätevä, vaan oman elämänsä älykäs haltuunotto, järkevä säätäminen, sijoittaminen ja selvin päin elämänsä suurien ratkaisujen tekeminen!
Miten se ajaa mun asiaa? Haluavat pienentää kokonaispottia ja lisätä saajien määrää
Onko heidän riveissään vielä se lapsimorsian? Jos ei, niin voisin äänestääkin. En ole koskaan ollut nukkuvien puolueessa, mutta tällä hetkellä tuntuu, että niin käy nyt. Kaikissa puolueissa on niin paljon vastenmielisiä piirteitä, että on todella vaikea päättää, mitä tekisi.
Keskituloinen päätyy aina maksajaksi, kun vasemmiston ideoimat verovaroista kustannettavat tuet suunnataan pienituloisille. Keskituloiset eli normi-palkansaajat ovat silloin ykskaks niin isotuloisia, että on mukamas ihan OK nostaa heidän verotustaan vielä vähän lisää.
Koska se on meille eduksi, että suomesta löytyy rikkaita veronmaksajia niin sossutuet juoksee.