Miten käsitellä kelpaamattomuuden tunteita?
Olen nuori nainen, opiskelen yliopistossa, olen ihan normaalin näköinen ja huolehdin hygieniasta, pukeudun siististi, meikkaan ja harrastan aktiivisesti urheilua. Minulla on paljon naispuolisia ystäviä joten oletuksella en ole luonteeltanikaan ihan hirveä.
Silti, minulla ei ole minkäänlaisia seurustelukokemuksia ja pikkuhiljaa parinkympin puolessa välissä tilanne on alkanut ahdistaa. Olen mielestäni ihan hauska, fiksu, kivannäköinen ja energinen tyyppi, mutta jostain syystä miehet eivät ole pahemmin ikinä osoittaneet romanttista kiinnostusta minua kohtaan. Olen reippaana ja aloitteellisena tehnyt itse aloitteita ja ollut lyhyissä tapailusuhteissa, mutta homma on aina päättynyt tavalla tai toisella.
Miten voisin jotenkin rakentavasti käsitellä tuota alitajuisesti itsetuntoani nakertavaa faktaa? Enkä nyt jaksaisi mitään ”laske tasoasi” -huuteluita, sillä voin kertoa että minua eivät ole lähestyneet minkään ”tasoiset” miehet. Kauniimman kaverin kanssa kun taas menee ulos niin huomio on ihan rajatonta (siis tälle kaverilleni) ja miehet haluavat ostaa drinkkejä, viedä ulos ja seurustella kun itse saan miehiltä vaan leivänmuruja eikä kukaan mies ole koskaan halukas näkemään minkäänlaista vaivaa eteeni.
Kommentit (24)
Luultavasti olet laimea ja tylsä, etkä osaa flirttailla pienellä seksuaalisella pilkkeellä. Seksuaalisesta kiinnostuksesta se romanttinen kiinnostuskin yleensä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet laimea ja tylsä, etkä osaa flirttailla pienellä seksuaalisella pilkkeellä. Seksuaalisesta kiinnostuksesta se romanttinen kiinnostuskin yleensä lähtee.
No kun mielestäni ongelma ei kyllä ole tuossakaan.
Näyttääkö kaverisi joltain missiltä vai?
Panostan ulkonäkööni todella paljon ja aina, kohtuuden rajoissa tietysti. Saan kyllä kuulla joskus kehuja ulkonäöstäni, mutta tuo kaverini saa kehuja ihan koko ajan ja puolituntemattomat miehet haluavat hieroa tuttavuutta. Minuun ei haluta tutustua edes normaaleissa merkeissä eli siis opiskelututut tai muut eivät lähesty minua ikinä, en siis aiemmin viitannut siihen ettei tuntemattomat miehet lähesty kadulla vaan sitä miten olen käytännössä tutuille miehille näkymätön. AP