Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aggressiivinen sukulainen, kokemuksia?

Vierailija
24.03.2019 |

Tsemppiä kaikille sukulaistensa kanssa kamppaileville. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, että onko muilla tällaisia mielenterveysongelmaisia lähipiirissään?

Mulla on eräs lähisukulainen, joka aggressiivisin sanakääntein kommentoi minua ja elämääni. En itse ota häneen enää yhteyttä, kun en koe saavani mitään hyvää tästä. Tietääkseni hän ei ole hoidossa.

Olen tämän ihmisen kanssa samassa whatsapp-ryhmässä, siellä ja FB:ssä en valitettavasti voi vältellä häntä. Kummassakin hänen kommenttinsa minulle ovat kummallisen piikikkäitä. Siis miksi sanoa mitään, jos ei ole mitään normaalia sanottavaa? Miksi hän haluaa nolata itsensä, uudestaan ja uudestaan?

Vastaan, jos hän soittaa. Hänestä on ihanaa puhua maratonpuheluita ja ne tarkoittavat sitä, että hän valittaa elämästään, tätä valittamista hän on tehnyt jo viimeiset 20 vuotta! Esim. kerran lähes itkukurkussa jälleen kerran marisi samaa asiaa kuin kaikki nämä vuodet ja silloin vastasin hänelle rauhallisesti, yrittäen vastuuttaa häntä tekemisistään, että "miksi et ole tehnyt x ja x" (joka ratkaisisi ainaisen marinan aiheen). Olin äimänä hänen reaktiostaan, ainainen marina muuttuikin sekunnissa lapselliseksi hihittelyksi ja selittelyksi, miksi hän ei voi sitä ja tätä, se selittely oli ihan bullshittiä. No, loppuipa tunnin valitusmaratoni sillä kertaa siihen - hän siis sekunnissa vaihtoi mielialan itku kurkussa kitisemisestä iloiseksi hihittelyksi

En mielelläni keskustelisi hänen kanssaan edes säästä, koska hän vastaa aggressiivisesti tiuskaisemalla jotain loukkaavaa tai outoa. Tiuskiminen ei riipu aiheesta mitenkään, hän ei vaan osaa vastata minulle muuten kuin loukkaavasti. Muita ihmisiä kohtaan kai käyttäytyy normaalisti, ainakin suurimman osan aikaa, tosin hän on sellainen ihminen, että kaikki valittavat hänen käytöksestään vuoronperään, hämmentyneenä hänen aggressiivisesta raivoamisestaan ja äärimmäisen piikikkäistä sanoistaan.

Minua ihmetyttää, että miksi hän ottaa kontaktia tai kommentoi, kun hän vaan valittaa kitisevällä äänellä tai raivoaa minusta tai minun sanomisistani tai asioistani ilkeästi ja ja sylki roiskuen. Kai se sitten onkin tämän hänen yhteydenottonsa idea? Että saa käyttää minua likasankona ja vuodattaa ja toisaalta nostaa omaa itseään piikittelemällä?

Ihmettelen vaan, että kuinka kamalan huono olo tällaisella ihmisellä täytyy olla itsensä kanssa. Miten täynnä vihaa hän on, henkisesti aika tasapainoton ja onneton. Olen sanonut jo lähes 30 vuotta sitten, että tämä ihminen ei koskaan tule olemaan onnellinen elämässään ja ennuste näyttää pitävän paikkaansa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö noin pitkiä avauksia. Niitä ei kukaan jasa lukea.

Vierailija
2/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian ylilääkäri Hannu Lauerma kommentoi hyvin:

"Moniin sairauksiin liittyy väärinymmärryksen ja raivon tiloja sekä itsehillinnän puutetta. Jatkuvasti raivoisasti ja impulsiivisesti käyttäytyvä aikuinen ei ole aina terve."

"Jos lapsi ei saa arvostusta saati lohtua, ja rankaisut ovat väkivaltaisia ja mielivaltaisia, se voi altistaa raivokkuudelle. Myös narsistinen ihminen loukkaantuu herkästi.

– Jos itsetunto rakentuu saavutusten varaan, ihminen sietää huonosti sitä, että häntä loukataan. Toisen ihmisen ilme tai yksi väärä sana voivat saada itsetunnoltaan kiikkerän ihmisen raivoreaktion valtaan. Hänestä tuntuu, että hänen ihmisarvonsa on vaakalaudalla, Hannu Lauerma sanoo."

Lisää täältä

https://www.pirkka.fi/artikkeli/miksi-aikuinen-raivoaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse?

Vierailija
4/4 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, oma isäni. Luonnevikainen ja vainoharhainen, erittäin aggressiivinen ja väkivaltainen.

En voi olla missään tekemisissä, on käynyt kimppuuni aikuisiälläni isemman kerran. Hälytysjärjestelmät on pltava, nauhoittava valvonta, ja tarpeeksi on tontille tunkeutumisia niin sitten haetaan lähestymiskielto.

Mikään puhe ei auta, isä on sairas, ollut koko elämänsä. Arvatkaa vaan mikä väkivaltahelvetti koko lspsuuteni oli. Psykopaatti vaan ei jätä rauhaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän