Kuinka hyödyntää ajomatkat oppimiseen (radion musiikin tilalle opiskeltavaa asiaa)?
Olen opiskelija ja ajan säännöllisesti pitkiäkin ajomatkoja. Kuinka hyödyntää ajamiseen kuluva aika? Aikasemmin on ollut radio päällä ja matkat ovat menneet musiikkia kuunnellessa, mutta kaipaisin vinkkejä kuinka kuunnella opiskeltaviin aiheisiin liittyviä asioita ja miten tämän voi käytännössä toteuttaa. Lyhyesti ilmaistuna haluaisin korvata radiosta kuuluvan musiikin puheella aiheesta X. Yhdistättekö puhelimen auton radioon? Mitä tiedostoja tai sovelluksia teillä on käytössä tähän liittyen?
Kiitos kaikista vinkeistä ja neuvoista.
Kommentit (14)
Kuuntelen yle puhetta, tulee muutakin kuin pelkkää hömppää.
Celia-kirjadtolla on paljon oppikirjoja äänikirjoiksi luettuna.
Keskity kuitenkin liikenteeseen, jos itse ajat.
Noita pystyy usein pelkästään kuuntelemaan katselemattakin.
Youtubesta löytyy ihan mitä vain, ainakin englanniksi. Eli katsot jos sieltä löytyisi joku aiheeseen liittyvä opetusvideo, muunnat sen mp3-formaattiin ja tallennat sen autosi soittimeen sopivaan tallennusvälineeseen.
Kuuntele kirjoja englanniksi tai jollakin muulla kielellä, mitä haluat oppia paremmin.
Uskomattomasti se kielen- ja kuullunymmärrys lisääntyy silloinkin, kun ei kunnolla keskity kuuntelemiseen.
Kiitos vastauksista.
https://blog.tesu.edu/11-ways-to-turn-your-work-commute-into-a-study-se…
Löysin yllä olevasta linkistä hyviä neuvoja.
Tottakai keskityn ajaessa ajamiseen, mutta tuolla logiikalla autoa ajaessa pitäisi kieltää sekä muiden kanssa keskusteleminen että radion kuunteleminen. Millä tavoin esimerkiksi puheohjelman kuuntelu aiheesta X eroaa siitä että aihe vaihtuu aiheeseen Y?
Minä kuuntelen podcasteja puhelimella.
Lue materiaalia ääneen, nauhoita ja kuuntele sitten matkalla. Tulee tuplaoppiminen.
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy ihan mitä vain, ainakin englanniksi. Eli katsot jos sieltä löytyisi joku aiheeseen liittyvä opetusvideo, muunnat sen mp3-formaattiin ja tallennat sen autosi soittimeen sopivaan tallennusvälineeseen.
Opetusvideo autoa ajavalle... siellä liikenteessä on muirakin ihmisiä, jotka haluavat pysyä hengissä.
Linja-autossa, junassa ja lentokoneessa voi sitten keskittyä opiskeluun, ei auton ratissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
https://blog.tesu.edu/11-ways-to-turn-your-work-commute-into-a-study-se…
Löysin yllä olevasta linkistä hyviä neuvoja.
Tottakai keskityn ajaessa ajamiseen, mutta tuolla logiikalla autoa ajaessa pitäisi kieltää sekä muiden kanssa keskusteleminen että radion kuunteleminen. Millä tavoin esimerkiksi puheohjelman kuuntelu aiheesta X eroaa siitä että aihe vaihtuu aiheeseen Y?
Vertaako viihteen kuuntelua opiskeluun? Jälkimmäisessä useimmiten joutuu keskittymään.
Mitähän ihmettä mahdatkaan opiskella 🙄
Vierailija kirjoitti:
Celia-kirjadtolla on paljon oppikirjoja äänikirjoiksi luettuna.
Keskity kuitenkin liikenteeseen, jos itse ajat.
On, mutta Celiaan ei saa käyttöoikeutta ilman syytä (vaikka syytä ei tarvitsekaan papereilla todistaa). Tai siis voi toki valehdella, mutta se on sitten taasen rikos.
Seuraan.
T. myös vinkkejä kaipaava