Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko meillä nyt yliherkkä teini vai hirveä äiti? Elokuviin ei kehdannut viedä kotoa tuomisia. Mies pojan puolella!

Vierailija
23.03.2019 |

Nyt tuo teinipoika meinaan mököttää tuolla huoneessaan paiskottuaan ensin oven tiukasti kiinni. Piti olla jotkut treffin tapaiset luokkansa tytön kanssa. Poika tahtoi tarjota tytölle poppareita ja limsaa. Tämä sovittiin jo eilen ja oli ok. Meillä on köyhä talous, joten leffalippukin on jo ihan panostus meiltä lapsiin. Tein pojalle itsetehtyjä poppareita mukaan ja olin ostanut colaa ison pullon, jonka jaoin kahteen pieneen pulloon, eli tytölle oma pullokin vielä pojan toiveiden mukaisesti. Vaan kun toi teinimonsteri näki mukaansa tarkoitetut tuomiset, se linnoittautui täysin huoneeseensa ja huusi, ettei aio mennä ollenkaan ''jos sinne pitää mennä köyhäilemään''.

Satun tietämään aika monella olevan omat tuomiset elokuvissa ja esim. karkkipussitkin, niin mistä kukaan tietää onko se ostettu siitä lipputiskiltä vai supermarketista? Silkkaa typeryyttä minusta olisi maksaa sitä leffalisää herkkuihin mukaan turhan vuoksi, mutta ilmeisesti tämä nyt oli yksi niitä asioita, joissa teinit voivat olla älyttömän turhamaisia. Miehen mielestä pilasin pojan treffit. Itse sanoin, että herrasmies ei kyllä minkään pikkujutun vuoksi peru treffejään ja olen siksi oikeastaan aika pettynyt poikamme käytökseen. Eipä tarvitse hetkeen mankua elokuviin menoa. Kun ei mitään kroisoksia olla, niin viimeistään tossa iässä on alettava kunnioittamaan rahan arvoa!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Saattaisi pojalle kelvata kotipopparit yksin tai tutun kaverin kanssa leffaan mennessä, mutta tyttöön pitää "tehdä vaikutus", ja uskonpa, että teinin mielestä ne popparit olisi paljon coolimpi ostaa leffateatterin kassalta. Saattaa olla, että häpeää vähävaraisuutta ("miksi toit kotoa herkut kun täältäkin saisi ostettua?") tai pelkää näyttävänsä mammanpojalta tai jotain. Toisaalta kyllä sinulta erittäin huolehtiva teko. Ehkä olisi pitänyt aiemmin jo mainita pojalle, että ajattelit laittaa popparit ja limsat kotoa mukaan. Jos tuntuu häneltä huonolta ajatukselta, olisi sanonut sen. Tietenkään tehtyä ei voi tehdä tekemättömäksi, mutta vastaavan tilanteen kohdatessa tuo kannattaa pitää mielessä. 

Sinuna juttelisin teinille sitten kun on hieman rauhoittunut. Kerro, että sinulla ei tullut mieleen, että leffaherkkujen alkuperällä olisi niin paljon merkitystä. Jos hän ymmärtää rahatilanteenne, pitäisi hänenkin kyetä ajattelemaan, että pelkkä leffalippukin tosiaan jo maksaa melko paljon. Mutta eihän sellaista toki voi treffikumppanille paljastaa, uskon että se tuntuisi teinistä melko nololta.

Vierailija
22/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leivoin pullat, folioin ne, että pysyivät lämpiminä ja vielä pillimehut pakkasin eväskassiin ja 30v poika otti ne kiltisti mukaan ja kiitteli. Oli ollut oikein mukava ilta tyttönsä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teinit hakee leffaherkut Lidlistä.. ei kukaan osta niitä kalliita poppareita. Mutta kyllä ekoilla treffeillä teinin pitää voida ne ostaa kuitenkin. Säästätte jostain muusta, jooko?

Vierailija
24/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan oikeesti ottanu poppareita mukaan kotoa leffaan? Ap:ta en usko, selvä provo tämä on.

Itse nimittäin joskus hoitovapaalla tein mikropopparit ja otin leffaherkuksi. Ihan hirveitähän ne oli, ei ne enää kylmänä hyvältä maistu, pelkästään eltaantuneelta. Oli siis eka ja vika kerta, mieluummin ilman mitään herkkuja sitten.

Vierailija
25/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Tennispalatsin vieressä on nykyään Lidl

Vierailija
26/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen on ihan järkevää, mutta nuorten treffien kulut eivät kuulu vanhemmille. Poika säästää omista rahoistaan ja tekee mitä haluaa niillä.

tuon takia moni nuori ostaakin vain pelkkää kannabista. On halpaa ja viihtyy hyvin itsekseen omassa huoneessa. Ei tarvitse lähteä minnekään ja säästyy vielä rahaa karkkipussiin yms.

Olisi kohtuullista jos vanhemmat antaisivat vähän enemmän käyttörahaa lapsilleen etenkin nuorille.

Helposti menee siihen että kun lapsella ei riitä rahat edes leffaan tai kalliimpiin huvituksiin, niin syrjäydytään ja hankitaan huumeita, koska ne on niin halpoja ja sitten ei tarvikaan enää mitään sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa.

Vanhemmat on syypää nuorten huumekokeiluihin.

Kannattaa vähän miettiä enemmän. Tervehenkisesti elokuviin annettu raha säästää kaikelta syrjäytymiseltä. 

Jos heittää vain kympin tai vitosen niin nuori käyttää ne päihteisiin kun ei paremmasta tiedä. Näin köyhissä perheissä...

Sosiaalisuus nuorilla vaatii rahaa. Vaatteet ja muut menot.

Vierailija
27/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa tuodut limut ok, mutta isosta pullosta pieneen kaataessa väljähtyy. Kyllä minusta kuuluu tarjota avaamaton pullo jos ylipäänsä tarjoaa. Ja kylmät popparit ei ole hyviä. Halpis pullolimut per naama ja raha pieniin poppareihin leffateatterista olisi minusta ollut ok veto. Tai sitten pieni karkkipussi poppareiden tilalle. Toki on eri asia, kuuluuko pojan vanhempien ylipäänsä maksaa tytön leffaherkkuja. Minusta tarjoamiskulttuuria aloitellaan vasta sitten kun on omaa rahaa millä tarjota.

Vierailija
28/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan oikeesti ottanu poppareita mukaan kotoa leffaan? Ap:ta en usko, selvä provo tämä on.

Itse nimittäin joskus hoitovapaalla tein mikropopparit ja otin leffaherkuksi. Ihan hirveitähän ne oli, ei ne enää kylmänä hyvältä maistu, pelkästään eltaantuneelta. Oli siis eka ja vika kerta, mieluummin ilman mitään herkkuja sitten.

Teen kyllä aina itse poppareita kun mennään leffaan, juuri ennen lähtöä. Limupullot kaupasta. Ei ne nyt mitään eltaannu vartissa. En tee mikropoppareita, vaan oikeita.

Mutta olisin nuorelle sanonut, jos raha olisi tosi tiukassa, että käykää hakemassa kaupasta limpparit ja karkkipussi. Se ei ole noloa vaan ihan hauskaa ja säästää puolet.

Eihän noin oikeasti voi tehdä että limpparia isosta pullosta kaadetaan.

Vierailija
29/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on tiukkaa jos ei pojalle löydy kymppiä leffaherkkuihin. En ikinä tekis noin omalle pojalle. Ei siellä leffassa joka päivä käydä.

Vierailija
30/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja roskat roskikseen.

Vierailija
31/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti. Mies ja poika ovat oikeassa.

Vierailija
32/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä riehu.

Vierailija
33/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kyllä aina itse poppareita kun mennään leffaan, juuri ennen lähtöä. Limupullot kaupasta. Ei ne nyt mitään eltaannu vartissa. En tee mikropoppareita, vaan oikeita.

Mutta olisin nuorelle sanonut, jos raha olisi tosi tiukassa, että käykää hakemassa kaupasta limpparit ja karkkipussi. Se ei ole noloa vaan ihan hauskaa ja säästää puolet.

Eihän noin oikeasti voi tehdä että limpparia isosta pullosta kaadetaan.

No joillakin menee enemmän kuin vartti ennen kuin leffateatteriin on päässyt, että ihan hyvin kotipopparit ovat saattaneet mennä kylmäksi ja rasva pehmentänyt ne ikäviksi.

eri vastaaja

Vierailija
34/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut nähdä miten mamma pullottaa kolajuomaa. Aika ärtsyy kamaa. No satu tämäkin, mutta viihdyttävä. 😂

Vierailija
35/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nolo, sanon tämän kahden teinin äitinä.

Vierailija
36/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leivoin pullat, folioin ne, että pysyivät lämpiminä ja vielä pillimehut pakkasin eväskassiin ja 30v poika otti ne kiltisti mukaan ja kiitteli. Oli ollut oikein mukava ilta tyttönsä kanssa.

Aivan eri juttu.Tuskin niitä leffaan menivät syömään. Pitää osata asennoitua teinin elämään.

Minäkin leivoin pullaa juuri äsken ja teinit rohmusi lähes kaiken.

Vierailija
37/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltä toki sympaattinen teko, mutta toimii vain jo ennestään tuttujen kesken.

En itse joisi pikkupullosta joka on valmiiksi avattu, enkä voisi tietää onko se pesty ja jos ei, kuka siitä on juonut ennen minua. Onko kyse käytetystä limpparipullosta?

Vierailija
38/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffit on ihan todella pelottava kokemus monille nuorille. Itse muistan, kuin puin punaiset housut omille ensitreffeilleni ja sitten matkalla housujen väri alkoi jostain syystä ahdistaa. Menin ostamaan uudet housut jalkaan. Ihan tosi naurettavaa, tiedän. 

Mäkin otan tässä asiassa siis pojan puolen. Ensitreffit on jännä kokemus ja mielestäni kannattaa satsata, että treffeistä saa mahdollisimman hyvät ja näin ollen ei stressaa turhasta. 

Vierailija
39/39 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne leffan  "riistohintaiset" popparit tais maksaa 3-4 euroa. Tiedetään, kalliimpia kuin itse popatut. Ei kelvannut meidänkään teinille ehdotus kotona mikrotetuista poppreista. Annoin suosiolla periksi. Ja ihan omalla porukalla mentiin, ei ollut edes treffit kyseessä. Olisi kuulemma ollut noloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi