Oliko meillä nyt yliherkkä teini vai hirveä äiti? Elokuviin ei kehdannut viedä kotoa tuomisia. Mies pojan puolella!
Nyt tuo teinipoika meinaan mököttää tuolla huoneessaan paiskottuaan ensin oven tiukasti kiinni. Piti olla jotkut treffin tapaiset luokkansa tytön kanssa. Poika tahtoi tarjota tytölle poppareita ja limsaa. Tämä sovittiin jo eilen ja oli ok. Meillä on köyhä talous, joten leffalippukin on jo ihan panostus meiltä lapsiin. Tein pojalle itsetehtyjä poppareita mukaan ja olin ostanut colaa ison pullon, jonka jaoin kahteen pieneen pulloon, eli tytölle oma pullokin vielä pojan toiveiden mukaisesti. Vaan kun toi teinimonsteri näki mukaansa tarkoitetut tuomiset, se linnoittautui täysin huoneeseensa ja huusi, ettei aio mennä ollenkaan ''jos sinne pitää mennä köyhäilemään''.
Satun tietämään aika monella olevan omat tuomiset elokuvissa ja esim. karkkipussitkin, niin mistä kukaan tietää onko se ostettu siitä lipputiskiltä vai supermarketista? Silkkaa typeryyttä minusta olisi maksaa sitä leffalisää herkkuihin mukaan turhan vuoksi, mutta ilmeisesti tämä nyt oli yksi niitä asioita, joissa teinit voivat olla älyttömän turhamaisia. Miehen mielestä pilasin pojan treffit. Itse sanoin, että herrasmies ei kyllä minkään pikkujutun vuoksi peru treffejään ja olen siksi oikeastaan aika pettynyt poikamme käytökseen. Eipä tarvitse hetkeen mankua elokuviin menoa. Kun ei mitään kroisoksia olla, niin viimeistään tossa iässä on alettava kunnioittamaan rahan arvoa!
Kommentit (39)
Säästäminen on ihan järkevää, mutta nuorten treffien kulut eivät kuulu vanhemmille. Poika säästää omista rahoistaan ja tekee mitä haluaa niillä.
Kyllä, pilasit nuoresi illan. Ja pahasti. Vieläkö ehtisi mennä alkuperäisen suunnitelman mukaan? Jos ehtii, niin äkkiä matkaan!
Ei treffeille nyt vaan mennä äidin pakkaamien eväiden kanssa. Ajattele nyt vähän.
Et taida olla mikään romantiikan jättiläinen.
Oivoi, kumma kun et käärinyt näkkäriä voipaperiin ja laittanut maitoa kossupulloon.
No äiti ja treffit sopii vähän huonosti yhteen. Iham okei se olisi ollut, jos poika olisi itse hoitanut ja pakannut evääkseen mitä tykkää, mutta tuosta tulee vähän mammanpoika-fiilis. Ei leffaan tarvi niitä teatterin ökypoppareita ostaa, mutta jos olisit antanut sen vitosen pojalle, niin olisivat voineet hakea mässyt lähikaupasta ennen saliin menoa.
Minkä ihmeen takia siellä leffassa pitäisi syödä? Kyllä sen reilun puolitoista tuntia pärjää helposti syömättä ja juomatta. Henkilökohtaisesti nämä mässyttäjät ja rapistelijat vaan ärsyttää. Ihan sama mistä eväät ovat peräisin.
No oli pojalle noloa. Olet anteeksipyynnön velkaa ja toivottavasti poika ehtii treffeille vielä ja saa tarjota tytölle kaupasta tai leffateatterin tiskistä. Olisitko itse halunnut teininä mennä kahville poikaystäväehdokkaan kanssa äitisi keittämät kahvit termarissa? Nii-in.
Tiedän AP tuon tunteen itsekin. Yrittää hyvää ja ripulia saa naamalle. Mutta yritetään ymmärtää teinejä ja niiden sielunelämää. Ei ole helppoa ja itse teen samoja "mokia" päivittäin. Poika leffaan ja herkut sieltä. Sad but true.
Mun mielestä sit taas äidiltä ihana ja rakastava teko. Ne herkut maksaa ihan hemmetisti siellä leffateatterissa ja jos on rahat loppu, niin ne on loppu. Ymmärrän toki nuortakin ja varmaan noloa mennä omilla eväillä varsinkin treffeille. En osaa antaa neuvoja tähän tilanteeseen. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin.
Hahhaa, hyvin keksitty tarina! :D
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia siellä leffassa pitäisi syödä? Kyllä sen reilun puolitoista tuntia pärjää helposti syömättä ja juomatta. Henkilökohtaisesti nämä mässyttäjät ja rapistelijat vaan ärsyttää. Ihan sama mistä eväät ovat peräisin.
Onhan se vinkee tapa tullut, joka on istutettu jenkeistä ihmisten mieleen. Katoin vasta dokkarin, jossa seikkaperäisesti selitettiin tuo syömisten oheismyynti. Meillä ei kuitenkaan ole muita tuotteita yms. leffakrääsää.
Mutta... Olin tiistaina kattomassa Aquamanin ja 2 h 40 minuuttia. Harmitti, kun en ollut tsekannut asiaa etukäteen. Noin pitkät leffat katon mieluusti himassa. Pelkän vichyn voimalla pärjäsi. Ihana leffa.
Seuraaville treffeille teet kananmuna-juustoleipiä, käärit leivät voipaperiin ja laitat kaakaotermoksen ja kupit mukaan. Ihanaa, kun äitykkä huolehtii.
Leffateattereiden popparit on kyllä karmeita. Nahkeita ja mussusia. koska ne popataan joskus ja säilytetään viileäkaapissa.
Äiti kyllä mokas lapsensa treffit totaalisesti. Raukkaparka saisi hävetä silmät päästään niitä eväitään. Olishan siellä pärjännyt ilman syömisiäkin ja tytöt voi maksaa omansa.
Tässä aloituksessa on jotain ikiaikaista ja liikuttavaa.
Hyvällä tavalla.
Hyvää tarkoittavine huolehtivine äiteineen, nolostelevine nuorukaisineen ja sivusta poikaa ymmärtävine isineen.
Ymmärrän kaikkia osapuolia.
Oispa mullakin perhe <3
Mieluummin itse ostettuina ne eväät lähikaupasta kuin jotain äidin pakkaamia poppareita... Halpiskarkkipussi ja halpislimu olisivat maksaneet alle vitosen.
Tarkoitus oli toki hyvä, ja ihan oikeasti ne leffateatterin omat herkut ovat riistohintaisia.
Ihana äiti. Jakaa limut valmiiksi pulloihin ja paistaa popparit ettei tarvitse ilman herkkuja leffassa olla. Tosin, minunkaan teini ei noita huolis. Kaikki nyt on vaan niin NOLOOOOOO tuossa iässä.
No tää nyt oli keksitty juttu.
Ois ollu uskottavampi jos oisit kertonut että olet ostanut kaupasta vaikka colat ja suklaat. Kukaan ei pullota limsaa valmiiksi.
On kivat eväät ekoille treffeille. Kylmiä popcorneja ja lämmintä väljähtänyttä colaa.
Hirveä äiti.