Naurattaa aikuiset, joilla pelkkä Visa Electron
Ja päälle vielä ”minulla on rahaa joten en tarvitse luottokorttia” -olkinukke. :-D
Hei haloo, Debit -kortti ajaa saman asian mikäli ei halua (lue: pankit/Luottokunta ei myönnä) luottoa sillä erotuksella, että Debit sentään toimii laajemmin, Electronilla ei yleensä onnistu esimerkiksi liikennevälineissä maksu, autonvuokraus tai hotellin varaaminen.
Puhumattakaan luottokorttien muista eduista, ostoturvasta, bonuksista ynnä muusta. Siinä säästää aika ison rahan, jos vaikkapa uusi laite tippuu tai rikkoutuu pian oston jälkeen, mutta luottokortilla maksettuasi saat uuden puoli-ilmaiseksi.
Joillekin ilmeisesti tulee yllätyksenä se, että luotto ei tarkoita sitä, että sitä pitäisi sitten alkaa keräilemään huvin vuoksi?
Kommentit (81)
Yleensä se vielä on Sossun, elintarvikkeiden ostoon annettu, 50€:n kortti.
Assburger kirjoitti:
Kaikelle sitä ihmiset nauravatkin.
Minulla on Visa, mutta en juuri koskaan käytä credit- puolta.
Norskilta lipun ostaessa viimeksi.Firmani tilille minulla on debit-kortti.
Sulla on siis omat ja firman rahat vähän sekaisin..
Noo, kyllä siihen loppu tulee vielä..
Siinähän naureskelet, ei kiinnosta. Mä käytän electronia useimmiten kaupassa koska se nyt sattuu olemaan toimiva kortti. Mulle on aivan sama millä kortilla rahojani käytän ja mitä joku ääliö asiasta ajattelee.
Luottokorttikin löytyy, käytän jos/kun käytän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas naurattaa ihmiset jotka ovat niin toivottomia raha-asioissa että tarvitsevat luottokortin.
Visaelectronilla menty 27 vuotta, luottokorttia en ole tarvinnut ikinä missään tilanteessa. Tällä mennään jatkossakin.
Köyhäintalon geriatriosastolla siis?
Kun et ilmeisestikään ymmärtänyt että nykymaailmassa, valitettavasti, vähänkään isommat KÄTEISostotkin (rautalankaa:maksetaan lasku heti kokonaisuudessaan pois) kannattaa kierrättää luoton kautta -> luottoyhtiön turva ongelmatilanteissa.
Mutta ettejän te käsitä😂Ei, te leuhkitte sillä että on varaa maksaa itse idioottina ne mainitut ongelmatilanteetkin kuten nykyään aivan liian yleiset, yllättävän suurtenkin toimijoiden kuprut, vrt. Norwegian. Kukin tyylillään tai tyylittömyydellään, ja kusettajat nauraa itsensä kipeiksi teidän rahojen kanssa!
Ei hirveästi kiinnosta, kun käyn lähinnä Alepassa työmatkalla. Mieluummin electron, niin pysyy aina kartalla saldosta. Eikä käy kuten tuttavalleni, jonka varastettu luottokortti vedettiin tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas naurattaa ihmiset jotka ovat niin toivottomia raha-asioissa että tarvitsevat luottokortin.
Visaelectronilla menty 27 vuotta, luottokorttia en ole tarvinnut ikinä missään tilanteessa. Tällä mennään jatkossakin.
Kun et ilmeisestikään ymmärtänyt että nykymaailmassa, valitettavasti, vähänkään isommat KÄTEISostotkin (rautalankaa:maksetaan lasku heti kokonaisuudessaan pois) kannattaa kierrättää luoton kautta -> luottoyhtiön turva ongelmatilanteissa.
Mutta ettejän te käsitä😂Ei, te leuhkitte sillä että on varaa maksaa itse idioottina ne mainitut ongelmatilanteetkin kuten nykyään aivan liian yleiset, yllättävän suurtenkin toimijoiden kuprut, vrt. Norwegian. Kukin tyylillään tai tyylittömyydellään, ja kusettajat nauraa itsensä kipeiksi teidän rahojen kanssa!Ei hirveästi kiinnosta, kun käyn lähinnä Alepassa työmatkalla. Mieluummin electron, niin pysyy aina kartalla saldosta. Eikä käy kuten tuttavalleni, jonka varastettu luottokortti vedettiin tappiin.
Tosin myönnettäköön, että jos kumppanillani ei olisi luottokorttia, saattaisin harkita sitä itselleni.
Naurattaa ihmiset jotka kyylää toisen kortteja. Jos ne 500 korttia lompakossas tai vastaavasti debit tekee susta paremman niin olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ettejän te käsitä😂Ei, te leuhkitte sillä että on varaa maksaa itse idioottina ne mainitut ongelmatilanteetkin kuten nykyään aivan liian yleiset, yllättävän suurtenkin toimijoiden kuprut, vrt. Norwegian. Kukin tyylillään tai tyylittömyydellään, ja kusettajat nauraa itsensä kipeiksi teidän rahojen kanssa!
Ymmärrän kyllä pointin, mutta kuinka usein tuollaiseen on tarvetta? Omalle kohdalle ei ole tullut vielä vastaan. Eikä itse asiassa ole tainnut tulla puolisollekaan, jolla ei ole Electronia. Olen niin laiska, etten säilytä edes kuitteja, mitään ei ole tarvinnut reklamoida tähän 30v ikään mennessä. Ehkä huolellisuus ja tarkkaavaisuus ostotilanteissa auttaa jo aika pitkälle ja todennäköisyys norwegianeihin on aika pieni loppujen lopuksi? Missä ostoksissa voisin tulla kusetetuksi, että pitäisi vaihtaa korttia? (Olen tosissani, vaihdan kyllä kortin jos saan riittävän syyn vaivautua selvittämään miten se tapahtuu ja hoitaa asian, tähän mennessä en ole viitsinyt.)
Mulla on luottokortti, miehellä on electron. Mä olen köyhä ja rahani hassannut, mies on rikas. On haa-haa-hauskaa.
Minä tunnen sääliä sellaista ihmistä kohtaan, jolla ei ole parempia vitsejä naurettavaksi, kuin naureskellä muiden ihmisten pankkikorteille.
Olen pahoillani.
Mua naurattaa kun en edes tiedä ikä on visa elektron. Onko se joku nordean juttu, muistelen kun 2000-luvun alussa kortteihin tuli joku visa elementti millä voi maksaa nopeasti ostokset. Nykyään ilmeisesti kaikki kortit on visoja.
Äiti aina vitsaili että se vinguttelee visaa, mutta en minä siitäkään ottanut sen enempää selvää. Vaikutti ihan juntilta menolta.
Itse tykkään enemmän korkeakultuurista ja sivistyksestä.
En ole pankkikorttifani tai mikään innostunut korttien keräilijä. Nuorena oli paljon poikia jotka keräilivät jääkiekkokorttejakin.
Joku niissä läpysköissä on että ihmiset niihin hullaantuu. Itse en ole kiinnostunut edes henkkareista. Minulla on vanhanaikaisesti passi.
Ap taitaa olla äitini kaltainen lapsiaikuinen joka nauraa ja vinguttelee visaa vai?
Kortti kuin kortti. Pääasia että saa ostokset maksettua.
Kiva korttikyylä olet ja teet tuon vuoksi vääriä johtopäätöksiä ihmisistä.
Itse olen 50v nainen, vakituinen työduhde, ei velkaa, luottotiedot kunnossa, enkä ole ollut yhtään kiinnostunut millainen maksukortti minulla on ollut.
Miksi olisi hienompaa maksaa jotain työpaikkalounaita tai vessapaperiostoksia luottokortilla?
Olen tehnyt sellaisen huomion, että jokaisella kimppakyytiloisella on Visa Electron! Hyvin paljastavaa mielestäni, osoittaa heti millainen lokki on kyseessä! Olkaa varovaisia!
Itselläni kävi niin että työkaverini pyysi kyytiä sillä verukkeella että asuu lähelläni! Kun olimme työpaikan kahvilassa, hän veti lompakostaan esille Visa Electronin! Tiesin heti millaisesta siipeilijästä on kyse ja sanoin että autooni ei ole tulemista! Poistuin paikalta kiireen vilkkaa ja tiesin olevani onnekas kun pääsin heti loisesta eroon!
Ja pelkällä käteiselläkin maksu on mielestäni sangen epäilyttävää! Nykymaailmassa pitää olla varovainen koska vaarat vaanivat joka nurkalla lokin hahmossa!
Mä hain 13 v sitten luottokorttia koska se on turvallisempi ostettaessa netistä. Tulot olivat 20 000 € kk brutto. Hakemukseni hylättiin. Vuosia tuon jälkeen hain ja sainkin 30 000€ asuntolainan. Samalla sain muistaakseni maksutta tai ainakin pienemmillä palvelumaksuilla luottokortin. Luottoraja on mulla minimi eli 2000€ kk mikä on minulle naurettavan iso sekin kun nettotuloni on 1500€ kk. En selvästikään kuulu luottokorttiyhtiöiden tavoittelemaan asiakaskuntaan:D
Onkohan minulla sellainen? En tiedä. En oikein ole kiinnostunut korteista samalla tavoin kuin ap on.
Ap:n olisi kannattanut kertoa alussa yleissivistyksen valossa että mikä se sellainen elektrooninen visa oikein on ja onko millä pankkiryhmällä näitä jaoissa ja onko ne haitallisia ympåäristölle?
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt sellaisen huomion, että jokaisella kimppakyytiloisella on Visa Electron! Hyvin paljastavaa mielestäni, osoittaa heti millainen lokki on kyseessä! Olkaa varovaisia!
Itselläni kävi niin että työkaverini pyysi kyytiä sillä verukkeella että asuu lähelläni! Kun olimme työpaikan kahvilassa, hän veti lompakostaan esille Visa Electronin! Tiesin heti millaisesta siipeilijästä on kyse ja sanoin että autooni ei ole tulemista! Poistuin paikalta kiireen vilkkaa ja tiesin olevani onnekas kun pääsin heti loisesta eroon!
Ja pelkällä käteiselläkin maksu on mielestäni sangen epäilyttävää! Nykymaailmassa pitää olla varovainen koska vaarat vaanivat joka nurkalla lokin hahmossa!
Eikö tuo lokki ole narkkareiden käyttämä termi siitä joka tulee kylään ja vetää huumeet, mutta ei maksa niistä?
Sitten vastavuoroisesti ei kutsu narkkarikavereita kylään jos itsellä on huumeita?
Oletko narkomaani?
Tuli mieleen yhdestä räppikappaleesta jossa poikani kertoi että mitä se lokki tarkoittaa, kun luulin sitä linnuksi, mutta se on eräänlainen huumeensyöjä.
Ilmeisesti jossain Euroopan ulkopuolella matkustaessa on luottokortti hyvä olla, mutta en ole toistaiseksi tarvinnut.
Toki jotain Norskin lentopisteitä joo voisi vaikka kerätä, mutta en kyllä jaksa. Helpompaa se debit-kortilla on.
Minulla on Visa Electron kun se hankittiin mulle teini-iässä ja oon pärjännyt sillä hyvin. Ainoa vika on etten voi tilata mitään ulkomaisista nettikaupoista. t. 31v.
Naura vaan. Minulla on Visa ja Visa Electron. Yleensä käytän Electronia.
Kaikelle sitä ihmiset nauravatkin.
Minulla on Visa, mutta en juuri koskaan käytä credit- puolta.
Norskilta lipun ostaessa viimeksi.
Firmani tilille minulla on debit-kortti.