Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-luokkalainen Atte on joka perjantai ilmastolakossa, mikä on sinun tekosyysi olla tekemättä samoin?

Vierailija
23.03.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10672172

Jos me kaikki, sinä ja myös sinun läheisesi tekisimme samoin, poliitikot heräisivät tähän päivään ja voisimme vielä välttyä ilmastonmuutokselta. Mikä on siis sinun tekosyysi?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selkärankaiset lapset boikotoimaan monikulttuuria samalla tapaa.

Vierailija
102/121 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta lintsaus on nykyään aktivismia? Perhana meikä oli kova aktivisti aikoinaan, enkä edes tiennyt sitä!

Olitko sinäkin silloin puhumassa jonkun hyvän ja tärkeän asian puolesta? Minkä ikäinen olet eli mikä silloin oli pinnalla? Kylmäsota vai mikä?

Jaa ne lapset olivat oikein puhumassa ilmastonmuutoksen puolesta. Minä kun luulin ihan päinvastoin.

Kyllä ne oli kylttien kanssa sloganeita huutamassa, mutta edelleen minkä puolesta sinä lakkoilit? Kiinnostaisi tietää, sillä on aina hienoa, että ihminen on kiinnostunut tärkeistä asioista ja niihin vaikuttamisesta.

Siis olivat todellakin huutamassa ilmastonmuutoksen puolesta, en olisi uskonut.

Lakkoilu on kommunistien puuhastelua. Entisessä neuvostoliitossakin propagoitiin lykkäämällä aivopestyt lapset näyttävästi marssimaan ja ylistämään kommunismin ihanuutta. Kuvottavaa lasten hyväksikäyttöä.

Historian tapahtumat pelottavat.

Mao usutti lapset ja nuoret aikuisten kimppuun suuressa harppauksessaan, miljoonia ku olleita.

Neuvostoliitto kasvatti lapsistaan vallankumouksellisia pikku pioneereja, miljoonia kuo lleita.

Hi tler jugendin seuraukset kaikki tietävät.

Stasi loi ilmiantojärjestelmän jossa lapsia kehotettiin lapsia ilmiantamaan vanhempansa hallinnon vastaisista mielipiteistä.

Suomalaisia lapsia kehotetaan ilmiantamaan vanhempansa vih apuheen varjolla (poliisileijona).

Lapsia ollaan nyt aivopesemässä koko propagandakoneiston voimin kääntymään vanhempiaan ja päättäjiä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska minä en usko ilmastonmuutokseen ihmisen toimesta. Ja ihan tieteellisistä syistä. Ja vaikka uskoisinkin, niin minua ei kiinnosta. Elän onnellisena vielä kymmeniä vuosia autoa ajaen ja lihaa syöden. Ja sitten kun MINÄ kuolen, niin tämä planeettaa saa räjähtää vaikka norsunvittuun.

Toivottavasti SINÄ kuolet mahdollisimman pian ja oikein tuskallisen kuoleman vaikkapa kolarissa.

Oho! No sinäpäs olet erittäin ihmisrakas ilmastouskovainen. Sinun dildosikin ovat varmana korvattu paineilmapuhaltimella. On se ilma niiiiiiin rakasta. Sairas lehmä.

Sinähän se olet toivoessasi maapallon räjähtävän. En tarvitse dildoa, toisin kuin sinä, johon kukaan ei halua koskea edes metrin pituisella lapiolla. Ihmiset ovat, sinä et lukeudu heihin. Sairas olet itse.

Vierailija
104/121 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ilmastoprotestointi ja lakkoilu on ihan yhtä järkevää kuin lakkoilla sen vuoksi, että päättäjät tekisivät jotain maanjäristysten lopettamiseksi. Mitä sinä olet tehnyt estääksesi maanjäristykset?

Vierailija
105/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten ilmastoprotestointi ja lakkoilu on ihan yhtä järkevää kuin lakkoilla sen vuoksi, että päättäjät tekisivät jotain maanjäristysten lopettamiseksi. Mitä sinä olet tehnyt estääksesi maanjäristykset?

En ole porannut porareikää 12km syvyyteen ja pumpannut vettä sinne. Entä itse?

Vierailija
106/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsausta tuo on. Saa olla pidennetyllä viikonlopulla. Vai miksi ei lakkoile esim. tiistaina? Tuskin lakkoilee myöskään joulunaikaan tai pääsiäisenä. Se ruotsalainen on autisti, jolla on pakkomielle, menis hoitoon. En ymmärrä miten lakkoilu auttaa ilmastoa, keräis roskia tai istuttais puita ja pensaita, siitä olis jotain hyötyä.

Eikä ole autisti. Mene itse hoitoon, kun haukut lasta.

Sinä se hoitoa tarvitset. Kyllä autistia saa sanoa autistiksi.

Ei ole autisti. Minä olen normaali ihminen enkä hauku muita. 

Mitä oikein selität? Kukaan ei hauku ketään. Gretahan on itse haastattelussa sanonut, että kiittää aspergeriaan tästä. Asperger on autismin kirjoa, joten Greta on autisti. Autismia voidaan myös hoitaa eli jumittamiseen voi saada apua, oppia ajattelemaan laajemmin.

Vierailija
107/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yle uutisoi tällaista sosiaalipummianarkisista roskaa? Aten pitäisi saada fudut koulusta, jos pinnaa jatkuvasti 20 % koulupäivistä. 

Vierailija
108/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että jättäisin menemättä töihin perjantaisin, 700 metrin matkan, ja tekisin sitten tilalle mitä? Heiluisin kylttien kanssa kaupungilla huutamassa ohiajaville autoille, että tämä on ilmastoprotesti. Sen jälkeen varmaan saisin aika pian lähteä työpaikastani ja joutuisin neljänä päivänä viikossa ehkä jonnekin 100 km päähän. Olisipa tosi ekologista. 

Eiköhän  mun omat valinnat, esimerkiksi se, että lähden kohta 2,5 km päähän harrastukseen, joka on nimenomaan ilmaston kuormitusta välillisesti vähentävä, pyörällä, ole ihan hyvä valinta. Nämä mun arjen pienet valinnat, jotka ovat keskimääräistä ekologisempia lähes kaikin puolin länsimaalaisittain katsottaessa, ja muille motkottaminen pienistä turhista autoreissuista saa riittää. 

Vierailija
109/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte on yhteiskunnan sairauden ilmentymä.

Eikä Atte rukka ole ymmärtänyt etsiä Totuutta

Vierailija
110/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia kunnianloukkaus-rajoilla olevia henkilökohtaisuuksia todella fiksuun koulupoikaan kohdistuen. Ilmeisesti muuta ei osata.

Vierailija
111/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellisyys, oneksi en ole helposti huijattavissa oleva pieni lapsi joka ei osaa itse tarkistaa faktoja.

Jokainen voi siirtyä ostamaan ydinvoimasähköä ihan noin aluksi.

Vierailija
112/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tilaamaan muovikassini Kiinasta.

1000 kpl:een erissä.

Vierailija
113/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atte ei taida jatkaa opiskelujaan enää oppivelvollisuuden päätyttyä. 

Kun kaikki lakkaavat liikkumasta ja tekemästä työtä, voidaan sitten asettua koloihimme kuolemaan ja maailma säästyi vai tuhoituiko miljardien ruumiiden kaasupäästöihin. 

Vierailija
114/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että joidenkin puntit tutisevat. Haukkuvat 9-luokkalaista teiniä mm. sanoilla "tyhmä" ja "yksinkertainen". Aika oudon kuvan antaa kirjoittajasta, varsinkin jos kirjoittajana on ihan aikuinen ihminen?

Vierailija
115/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että joidenkin puntit tutisevat. Haukkuvat 9-luokkalaista teiniä mm. sanoilla "tyhmä" ja "yksinkertainen". Aika oudon kuvan antaa kirjoittajasta, varsinkin jos kirjoittajana on ihan aikuinen ihminen?

Ei vaan tämä on oksettavaa lasten selkien taakse piiloutumista vihreiltä. Laitetaan lapsi lausumaan älyttömyyksiä, jolloin niitä sanomisia ei saa kritisoida tai olet lapsivihaaja. Aikuiset voisivat ihan itse antautua avoimeen keskusteluun ja jättää lapset rauhaan. Erityisesti somessa myötähäpeää aiheuttaa vihreiden ehdokkaiden keskustelukyvyt. Kun paikalle tulee asioista ihan oikeasti tietävä haastamaan vihreitä linkkien, lähteiden ja lukujen kanssa, tyyppi blokataan naureskellen tai uhriudutaan ja vedetään naisvihakorttia. Byhyy, ei saa olla eri mieltä vihreän naisen kanssa tai olet naisvihaaja. Olette kuvottavia.

Vierailija
116/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tämä on oksettavaa lasten selkien taakse piiloutumista vihreiltä. Laitetaan lapsi lausumaan älyttömyyksiä, jolloin niitä sanomisia ei saa kritisoida tai olet lapsivihaaja. Aikuiset voisivat ihan itse antautua avoimeen keskusteluun ja jättää lapset rauhaan. Erityisesti somessa myötähäpeää aiheuttaa vihreiden ehdokkaiden keskustelukyvyt. Kun paikalle tulee asioista ihan oikeasti tietävä haastamaan vihreitä linkkien, lähteiden ja lukujen kanssa, tyyppi blokataan naureskellen tai uhriudutaan ja vedetään naisvihakorttia. Byhyy, ei saa olla eri mieltä vihreän naisen kanssa tai olet naisvihaaja. Olette kuvottavia.

"Olette"? Juu itsehän myönnän yleensä äänestäväni persuja, jos minulle oli tarkoitus puhua. Jos se tähän jotenkin liittyy? Vihreiden touhuista en osaa sanoa mitään, mutta ilmastonmuutos ei käsittääkseni liity vihreisiin sen enempää kuin talous liittyyy kokoomukseen. Molemmat tärkeitä aiheita, tärkeine haasteineen ja kysymyksineen ihan joka puolueelle.

Tietääkseni tämä lakkotouhu on ihan lasten aloitteesta, ei minkään aikuisten poliittisen tai muunkaan tahon keksintöjä.

Voisitko selittää millä tavalla lapsen tökerö haukkuminen esimerkiksi tyhmäksi auttaa yhtään kenenkään asiaa? Onko kiusaaminen yleensäkin mielestäsi ok? Kertoisitko lisäksi mitä puoluetta kannatat, jotta voisimme yleistää mielipiteesi koskemaan "teitä kaikkia"?

Vierailija
117/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olette"? Juu itsehän myönnän yleensä äänestäväni persuja, jos minulle oli tarkoitus puhua. Jos se tähän jotenkin liittyy? Vihreiden touhuista en osaa sanoa mitään, mutta ilmastonmuutos ei käsittääkseni liity vihreisiin sen enempää kuin talous liittyyy kokoomukseen. Molemmat tärkeitä aiheita, tärkeine haasteineen ja kysymyksineen ihan joka puolueelle.

Tietääkseni tämä lakkotouhu on ihan lasten aloitteesta, ei minkään aikuisten poliittisen tai muunkaan tahon keksintöjä.

Voisitko selittää millä tavalla lapsen tökerö haukkuminen esimerkiksi tyhmäksi auttaa yhtään kenenkään asiaa? Onko kiusaaminen yleensäkin mielestäsi ok? Kertoisitko lisäksi mitä puoluetta kannatat, jotta voisimme yleistää mielipiteesi koskemaan "teitä kaikkia"?

Älä viitsi leikkiä tyhmää. Ilmastonmuutos on nimenomaan vihreiden vaaliteema, jota media ansiokkaasti puffaa. Lakkotouhu on täysin aikuisten masinoimaa ympäri maailman. Älä pidä ihmisiä typerinä.

Vierailija
118/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin varmaan samoin, mutta en oikein voi palata enää 9.luokalle.

Vierailija
119/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekosyyni on se, että en tiedä, miten minun pitäisi lakkoilla.

Minähän olen työtön eli vietän päivät pitkät sohvalla makoillen. Mistä siis lakkaan? Pitäisikö vaihteeksi maata lattialla, jottei tämä 40 vuotta vanha sohva kuluisi?

Vierailija
120/121 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi leikkiä tyhmää. Ilmastonmuutos on nimenomaan vihreiden vaaliteema, jota media ansiokkaasti puffaa. Lakkotouhu on täysin aikuisten masinoimaa ympäri maailman. Älä pidä ihmisiä typerinä.

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä