Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin katoamis-/murhamysteeri?

Vierailija
23.03.2019 |

JonBenet Ramseyn on aika ahdistava. Veli tappoi vahingossa ja perheenjäsenet lavastivat kidnappauksen. Hyrrr....

Kommentit (1089)

Vierailija
401/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon on ahdistavia tapauksia. Eniten ahdistaa ne jotka eivät ole ratkenneet ja pahimmassa tapauksessa henkilöiden kohtalosta ei ole mitään hajua.

Yksi erityisen ahdistava (jota ei muistaakseni täällä ole mainittu) on Angela Hammondin tapaus.

Angela oli matkalla kotiinsa illalla, kun pysähtyi huoto-asemalle soittaakseen miehelleen. Eli elettiin vuotta 1991 eli puhelinkoppi-aikaa.

Angie huomasi pian puhuessaan miehensä kanssa, että joku mies pysähtyi autollaan myös huolto-asemalle. Mies näytti tarkistelevan autoaan ja Angien mielestä näytti siltä että miehen autossa oli joku vika.

Angie kysyi ystävällisesti tarvisiko miehen soittaa johonkin kysyäkseen apua. Mies vastasi kieltävästi. Poikaystävän mukaan Angie vaikutti hieman ahdistuneelta ja päivitteli tilannetta koko ajan miehelleen. Yhtäkkiä mies kuuli vain Angien kiljuntaa ja puhelu katkesi. Mies lähti saman tien kotoaan autollaan huoltoasemalle, joka sijaitsi n 10 minuutin päästä heidän kotoaan.

Kun mies ajoi kohti asemaa, hän huomasi vastaansa tulevan auton, jossa kuskina oli Angien kuvailema mies ja Angie takapenkillä. Angela yritti huutaa apua, mutta rajun uukäännöksen perään tehnyt miesystävä, ei pysynyt kaappaajan ja Angien vauhdissa. Hänen autonsa meni rikki.

Angela Hammondin tapaus ei ole selvinyt eikä häntä ole koskaan löydetty. Samoin kuin tekijääkään ei.

Todella sydäntäsärkevää kaiken kaikkiaan.

Nähdä oman puolisonsa lipuvan näkökentästäsi kaappaajansa takapenkillä, luottaen, että sinä voit hänet vielä pelastaa.

Kamala tapaus, en ole tuosta vielä kuullutkaan. Voi miesparkaa, kun parhaansa yritti oman rakkaansa pelastamiseksi. :(

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9580991/Abduction-pregnant-wom…

Angela Hammondin tapauksesta on julkistettu tänä vuonna uusia tietoja. Todennäköisesti hänet tapettiin erehdyksessä. Huumepomon tarkoitus oli kaapata ja tappaa erään "poliisin vasikan" tytär kostoksi vasikoinnista. Myös tämän nimi oli Angela ja hän oli Angela Hammondin näköinen.

Vierailija
402/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junko Futuran tapaus on ehkä sairain ja kammottavin kidnappaustapaus, jonka olen koskaan kuullut ja olen kuunnelut monia.

Mysteeriksi ei jäänyt, mutta raakudeltaan pahin keisii minkä tiedän.

En edes pysty kirjoittamaan tapahtumia tähän, enkä tiedä voinko edes suositella ketään ottamaan selvää tapauksesta.

Älkää lukeko tästä, muut herkät! Mä luin, ei olis pitäny 😢😢😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piia Ristikankare sekä Ulvila.

Vierailija
404/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junko Futuran tapaus on ehkä sairain ja kammottavin kidnappaustapaus, jonka olen koskaan kuullut ja olen kuunnelut monia.

Mysteeriksi ei jäänyt, mutta raakudeltaan pahin keisii minkä tiedän.

En edes pysty kirjoittamaan tapahtumia tähän, enkä tiedä voinko edes suositella ketään ottamaan selvää tapauksesta.

Älkää lukeko tästä, muut herkät! Mä luin, ei olis pitäny 😢😢😢

Mä kuuntelin tän aikoinani jostain podista ja jouduin sen jälkeen pitämään parin vuoden tauon näistä rikospodeista. Tuli ihan jäätävä ahdistus ja pha olo

Vierailija
405/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulvila, vaikka itse en usko että mikään muu oli mitenkään mahdollista kuin liian pitkälle mennyt riita ja Anneli surmaajana.

Samoin ajattelen tästä pikkumissi Ramseysta, ei ole muuta mahdollisuuta kuin vanhempien tekoset, vaikkakin sitten olisi vahingosta tilanne kidnappauksen lavastukseksi edennyt. Kaikkein ratkaisevin todiste minusta oli sulamattomat ananakset vatsassa ja pöydällä näkyi kulho jossa oli vielä maitoa pohjalla (JonBenet söi siten ananasta). Vanhemmat väittivät että tyttö kannettiin nukkuvana vierailulta omaan sänkyynsä ja sieltä hävisi. Ruuminavauksen löydettyä ananakset vatsasta, alkoivat vanhemmat pohtia että ehkä kidnappaaja oli tuttu ja söi JonBenetin kanssa keittiössä ennen kuin vei hänet.

Siis oikeasti…ihan varmaan juu kidnappaaja joka tietää talossa nukkuvat vanhemmat alkaa yöllä valmistaa lapsen kanssa keittiössä syötävää!! Siis tuossa kohtaa poliisin olisi pitänyt jo tehdä pidätys.

Aivan yhtä älytöntä kuin Anneli usuttamassa 10-vuotiasta lastaan katsomaan että ”lähtiks se murhaaja jo”.

Vierailija
406/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tapaukset joissa lapsia otetaan kidnappaamalla vanheiksi ja pahoinpidellään ja raiskataan.

Vierailija
407/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä pelotteli meidät lapsena jo niin piloille pakettiautoista ja muiden tuntemattomien kyytiin hyppäämisestä, että onneksi ei tullut ikänä mieleenkään mennä yksin muutenkaan missään pimeällä xD

Vierailija
408/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa miksi JFK:n murhassa niin moni uskoo salaliittoihin. (Ymmärrän että siltä tuntui 30 vuotta sitten kun tuli Stonen elokuva)

Se elokuva on tehty niiden salaliittoteorioiden pohjalta.

Vierailija
409/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus kuullut tapauksesta, jossa kaksi nuorta tyttöä kiduttivat ystävänsä kuoliaaksi, koska eivät enää pitäneet tästä. Oli jotenkin toi ahdistavaa juuri siksi että he olivat siis prhaita kavereita. ”Kehenkään ei voi luottaa”.

Vierailija
410/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulvila, vaikka itse en usko että mikään muu oli mitenkään mahdollista kuin liian pitkälle mennyt riita ja Anneli surmaajana.

Samoin ajattelen tästä pikkumissi Ramseysta, ei ole muuta mahdollisuuta kuin vanhempien tekoset, vaikkakin sitten olisi vahingosta tilanne kidnappauksen lavastukseksi edennyt. Kaikkein ratkaisevin todiste minusta oli sulamattomat ananakset vatsassa ja pöydällä näkyi kulho jossa oli vielä maitoa pohjalla (JonBenet söi siten ananasta). Vanhemmat väittivät että tyttö kannettiin nukkuvana vierailulta omaan sänkyynsä ja sieltä hävisi. Ruuminavauksen löydettyä ananakset vatsasta, alkoivat vanhemmat pohtia että ehkä kidnappaaja oli tuttu ja söi JonBenetin kanssa keittiössä ennen kuin vei hänet.

Siis oikeasti…ihan varmaan juu kidnappaaja joka tietää talossa nukkuvat vanhemmat alkaa yöllä valmistaa lapsen kanssa keittiössä syötävää!! Siis tuossa kohtaa poliisin olisi pitänyt jo tehdä pidätys.

Aivan yhtä älytöntä kuin Anneli usuttamassa 10-vuotiasta lastaan katsomaan että ”lähtiks se murhaaja jo”.

Luulen että se oli se poika, jos oli perheensisäinen teko. Vanhemmat tuskin suojelisivat toisiaan eivätkä varsinkaan antaisi poikansa olla syyllisen vanhemman kanssa kahden enää koskaan. Poikakin pelkäisi toista vanhempaansa.

Poika on voinut olla aiemminkin väkivaltainen siskoaan kohtaan ja vanhemmat pelkäsivät että sen takia joutuisivat vastuuseen kun eivät ole suojelleet tytärtään tarpeeksi. Siinä olisi ainakin motiivi miksi järjestää lavastus.

Vierailija
411/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Helasvuon murha 1988. Häntä etsittiin ja koti tutkittiin useaan kertaan. Ruumis löytyi sohvasängyn sisältä samasta asunnosta myöhemmin kun alkoi haisemaan.

Vierailija
412/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ajattelin alkuun näin. Mutta tapaus on ollut niin kiinnostava, että mitä enemmän olen asiaa seurannut ja tutkinut niin Anneli ei ole mielestäni syyllinen, vaan asiaan liittyy ulkopuolinen tai ulkopuoliset.

Vierailija
413/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori,päänsärky syö aivotoimintaa mutta jonkun kuuluisan lentäjän (?)poikavauva katosi sängystään 40 tai 50-luvulla ja myöhemmin löydettiin jo lahoamispisteessä oleva ruumis. Lapsen ikkunan alla olevat tikkaat olivat rikki ja yöllä oli kuulunut kova ääni, epäiltiin että tikkaiden petettyä sieppaajan alta tämä tiputti pikkuisen joka menehtyi :(

30-luvulla,Charlesin Lindbergin 1v poika . Charles

oli saanut mainetta lennettyään ensimmäinen henkilönä Atlantin yli. Paikalle

oli jätetty kirje,lunnasvaatimus sekä tekijän tuomat tikapuut, tikapuista oli yksi puola poikki,Charles oli kuullut itse räsähdyksen ja olisi voinut nähdä sieppaajan jos olisi katsonut ulos ikkunasta!

Myöhemmin Charles Jr löydettiin metsästä,kuolinsyy oli päähän osunut isku ja pidetään mahdollisena,että sieppaaja todellakin tiputti lapsen vahingossa.

Tuo koko Charles Lindberg ukkohan oli ihan pimeä tapaus, ihannoitsi jotai n*tsijuttuja, halusi luoda täydellisiä valkoisia lapsia geeneillään tms, ja sen takia hänellä on useiden naisten kanssa lapsia. Muistaakseni siitti ainakin kahdelle sisarukselle useampia lapsia jne. Muisti on pahasti hapartunut, mutta kuuntelin tästä jutusta joskus jotain podcastia englanniksi...

Vierailija
414/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että se oli se poika, jos oli perheensisäinen teko. Vanhemmat tuskin suojelisivat toisiaan eivätkä varsinkaan antaisi poikansa olla syyllisen vanhemman kanssa kahden enää koskaan. Poikakin pelkäisi toista vanhempaansa.

Poika on voinut olla aiemminkin väkivaltainen siskoaan kohtaan ja vanhemmat pelkäsivät että sen takia joutuisivat vastuuseen kun eivät ole suojelleet tytärtään tarpeeksi. Siinä olisi ainakin motiivi miksi järjestää lavastus.

Moni ulkopuolinen joutui epäillyksi teosta. Osoittaa melkoista moraalia uskisäidiltä, jos hän on tiennyt koko ajan miten se oikeasti meni, eikä ole sanonut mitään.

Vierailija
415/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika oli liian nuori, vasta 10v tai alle. Ja jos olisi ollutkin veli, ei vanhemmilla olisi ollut syytä lavastukseen vaan olisivat soittaneet apua sisarusten väliseen käsirysyyn/onnettomuuteen ja tienneet ettei niin pientä lasta tuomita mihinkään vaikka tilanne olisi päätynyt niin, että toiselta lähti henki.

Minä luulen, että äidillä napsahti. Oli tosi outo kulissi-tyyppi ylipäätään.

Vierailija
416/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulilahden kaksoismurhat. Erityisesti minua oudosti häiritsee tieto, että murhaaja ilmeisesti vei mukanaan naisilla olleen kameran, joka oli heillä toisen veljeltä lainassa.

Samoin Bodomjärvi, mutta mitä enemmän luen juttuja Nils Gustafssonin kuulusteluista ja sairaalassa loisimisessa (ilmeisesti esittäen muistinmenetystä), sitä enemmän minusta tuntuu että tämän pitäisi olla aika selvä tapaus...

Vierailija
417/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika oli liian nuori, vasta 10v tai alle. Ja jos olisi ollutkin veli, ei vanhemmilla olisi ollut syytä lavastukseen vaan olisivat soittaneet apua sisarusten väliseen käsirysyyn/onnettomuuteen ja tienneet ettei niin pientä lasta tuomita mihinkään vaikka tilanne olisi päätynyt niin, että toiselta lähti henki.

Minä luulen, että äidillä napsahti. Oli tosi outo kulissi-tyyppi ylipäätään.

Miksi ihmeessä isä olisi lähtenyt tuohon mukaan? Poikakinhan olisi ollut varassa äitinsä seurassa!

Vierailija
418/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanavalla muutakin kuin katoamisia ym. mysteereitä, mutta ihan katsomisen arvoinen. Joillekin nämä kaikki tarinat on varmaan tuttuja jo, mutta oli mukava kuulla vaihteeksi muitakin mysteereitä kuin Djatlovin sola.

https://youtube.com/c/MrBallen

Jeffrey Dahmer kyllä raakaa luettavaa. Murh#si, r#iskasi (nimenomaan tässä järjestyksessä... Ei ilmeisesti aina.), ja söi uhrejaan. Yksi pääsi karkuun, mutta poliisi uskoi, kun Dahmer kertoi olevansa humalaiselta vaikuttaneen nuorukaisen miesystävä, ja huonokuntoinen uhri joutui takaisin hänen haltuunsa sivullisten vastustuksesta huolimatta...

Uhreissa näköjään amerikansuomalainen, Steven Tuomi.

Dahmer oli totaalisen skitso ja sairas, mutta itseäni hieman lohduttaa että suurin osa uhreista oli taju kankaalla kun heidät tapettiin, eikä heitä kidutettu tms. Toki asia erikseen ovat ne muutamat onnettomat joiden päähän tämä hullu porasi reiän ja kaatoi sinne happoa.

Ajatelkaas jos omalla kontollanne olisi se, että työtehtävissänne palautitte kalloon poratun lapsen sarjamurhaajakannibaalin käsiin. Samalla kun kehotitte vastustavia sivullisia pitämään päänsä kiinni. Nämä järjenjättiläiset pollarit jopa kävivät sisällä Dahmerin asunnossa, jonka makkarassa lojui mätänevä ruumis. Dahmerin mukaan toinen koppalakki jopa kurkkasi makkarin ovesta sisään, mutta ei huomannut mitään. Joillain uhreilla käy uskomattoman huono mäihä kun joutuvat näiden sekopäiden käsiin, mutta Dahmerilla kävi uskomaton mäihä, että luistelu läpi niin monesta läheltä piti-tilanteesta. Suhteellisen asiallinen ulkoinen olemus on kyllä uskomaton valttikortti.

Vierailija
419/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joskus kuullut tapauksesta, jossa kaksi nuorta tyttöä kiduttivat ystävänsä kuoliaaksi, koska eivät enää pitäneet tästä. Oli jotenkin toi ahdistavaa juuri siksi että he olivat siis prhaita kavereita. ”Kehenkään ei voi luottaa”.

Tarkoitat varmaan Skylar Neesen tapausta. Siihen ei tosin tainnut kuulua varsinaista kidutusta (jos nyt 50 puukoniskua ei lasketa kidutukseksi). Murhan motiivi oli tyyliin "emme pitäneet hänestä, eikä haluttu olla enää kavereita".

Vierailija
420/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim Wallin tapaus on kyllä yksi hirveimmistä. Ja kun se on niin älytön! Kuulostaa joltain yliyritetyltä nordic noir-sarjan kässäriltä ennemmin kuin siltä, että olisi totta. Kauhea ajatella Kimin kokemusta, on varmasti olettanut olleensa täysin turvassa: hänen sijaintinsa tiedettiin ja haastattelemansa "keksijä" oli tunnettu pikkujulkkis. Varmaan ainoa huoli on ollut, että toimiiko sukellusvene kunnollisesti. Ja sitten tunnelma on muuttunut. Hitaasti vai yllättäen?

Vaikea ymmärtää miten joku voi olla niin sekaisin, että hurahtaa jostakin väkivaltap***sta niin, että päättää tehdä jotain tuollaista. Ja ilmeisesti vieläpä kuvitellut pääsevänsä pälkähästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi