Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistavin katoamis-/murhamysteeri?

Vierailija
23.03.2019 |

JonBenet Ramseyn on aika ahdistava. Veli tappoi vahingossa ja perheenjäsenet lavastivat kidnappauksen. Hyrrr....

Kommentit (1089)

Vierailija
421/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulilahden kaksoismurhat. Erityisesti minua oudosti häiritsee tieto, että murhaaja ilmeisesti vei mukanaan naisilla olleen kameran, joka oli heillä toisen veljeltä lainassa.

Samoin Bodomjärvi, mutta mitä enemmän luen juttuja Nils Gustafssonin kuulusteluista ja sairaalassa loisimisessa (ilmeisesti esittäen muistinmenetystä), sitä enemmän minusta tuntuu että tämän pitäisi olla aika selvä tapaus...

Olen ihan samalla kannalla Bodomin suhteen. Eikös siinä liinassakin se dna jotenkin viitannut tähän Nilsiin.

Vierailija
422/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellaiset joissa lapsi katoaa. Vanhempien epätoivon voi vaan kuvitella kun ei tiedä onko lapsi elossa ja jossain pedofiilin kidutettavana. Odottavat lopun ikänsä että lapsi vielä tulisi kotiin. 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamie Bulgerin tapauksesta yritin laittaa kommenttia mutta ei hyväksytty....

Vierailija
424/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä älytöntä kuin Anneli usuttamassa 10-vuotiasta lastaan katsomaan että ”lähtiks se murhaaja jo”.

Ei Anneli tehnyt mitään tämmöistä. Lehdissä on ollut kauhea määrä vääriä tietoja. Hovioikeuden 2015 tuomiossa näitä kerrotaan.

Vierailija
425/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhtä älytöntä kuin Anneli usuttamassa 10-vuotiasta lastaan katsomaan että ”lähtiks se murhaaja jo”.

Ei Anneli tehnyt mitään tämmöistä. Lehdissä on ollut kauhea määrä vääriä tietoja. Hovioikeuden 2015 tuomiossa näitä kerrotaan.

Tämän olen kuullut ihan itse häke-nauhalta, hän sanoo näin vanhimmalle tyttärelleen kenen kanssa käy siinä välillä muutakin lyhyttä keskustelua eikä suinkaan ohjaa juoksemaan lukkojen taakse / ulos talosta / naapuriin hakemaan apua tms.

Vierailija
426/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kim Wallin tapaus on kyllä yksi hirveimmistä. Ja kun se on niin älytön! Kuulostaa joltain yliyritetyltä nordic noir-sarjan kässäriltä ennemmin kuin siltä, että olisi totta. Kauhea ajatella Kimin kokemusta, on varmasti olettanut olleensa täysin turvassa: hänen sijaintinsa tiedettiin ja haastattelemansa "keksijä" oli tunnettu pikkujulkkis. Varmaan ainoa huoli on ollut, että toimiiko sukellusvene kunnollisesti. Ja sitten tunnelma on muuttunut. Hitaasti vai yllättäen?

Vaikea ymmärtää miten joku voi olla niin sekaisin, että hurahtaa jostakin väkivaltap***sta niin, että päättää tehdä jotain tuollaista. Ja ilmeisesti vieläpä kuvitellut pääsevänsä pälkähästä.

Ilmeisesti tekijä on ihan aito psykopaatti, kuten taitaa olla suurin osa näistä todella raakojen murhien tekijöistä. Semmoiset eivät ole normaaliin ihmiselämään kelvollisia eivätkä he voi edes parantua. He eivät näe toisia ihmisiä ihmisinä, eivätkä ole kykeneväisiä minkäänlaiseen empatiaan. Siten tuota ei tosiaan voikaan normaali ihminen ymmärtää.

Vierailija
427/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No JonBenet Ramsey ja Sylvia Likens ainaki.Ja suomalaisista varmaan Vilja Eerika.

Tota JonBenet Ramseyta on pakko kommentoida sen verran että käsittääkseni Burke (aloitusviestissä mainittu veli) on todettu syyttömäksi.Tietysti voihan olla että vanhemmat on vaan taitavia lavastajia.Yksi merkittävimmistä todisteista Burkea vastaan on videolle kuvattu kuulustelu/haastattelu jossa Burke käyttäytyy epätavallisen iloisesti ja pirteästi ottaen huomioon että pikkusisko on hiljattain menehtynyt hämärissä olosuhteissa.Videolla Burkelta kysytään mm.onko hänellä salaisuuksia johon Burke vastaa myöntävästi.Salaisuuksista tarkemmin kysyttäessä Burke sanoo ettei voi kertoa niistä tarkemmin koska sitten ne eivät olisi enää salaisuuksia.Olen katsonut kyseisen videon ja etukäteen lukemani perusteella luulin että Burke käyttäytyisi siinä jotenkin erityisen häiriintyneesti tai ylipirteästi.Burken käytöstä videolla voisi kuitenkin kuvata enemmänkin hermostuneeksi.Tuli mieleen että ehkä Burke ei ollut vielä täysin sisäistänyt tapahtunutta tai naureskelu ja virnuilu on hänelle tapa lievittää hermostuneisuutta/ahdistusta.Itse olin lapsena käytökseltäni vähän samanlainen esim.vanhempani väänsivät minulle rautalangasta että sukulaiseni menehtyminen on surullinen asia koska luulivat että en ole siitä surullinen kun en itkenyt yhtään hautajaisissa (olin surullinen,ei vaan itkettänyt) ja muistan kerran kun minua puhuteltiin ankarasti alkaneeni nauraa täysiä koska olin niin hermostunut.Tämä nyt on tietysti pelkkää spekulointia.

Vierailija
428/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No JonBenet Ramsey ja Sylvia Likens ainaki.Ja suomalaisista varmaan Vilja Eerika.

Tota JonBenet Ramseyta on pakko kommentoida sen verran että käsittääkseni Burke (aloitusviestissä mainittu veli) on todettu syyttömäksi.Tietysti voihan olla että vanhemmat on vaan taitavia lavastajia.Yksi merkittävimmistä todisteista Burkea vastaan on videolle kuvattu kuulustelu/haastattelu jossa Burke käyttäytyy epätavallisen iloisesti ja pirteästi ottaen huomioon että pikkusisko on hiljattain menehtynyt hämärissä olosuhteissa.Videolla Burkelta kysytään mm.onko hänellä salaisuuksia johon Burke vastaa myöntävästi.Salaisuuksista tarkemmin kysyttäessä Burke sanoo ettei voi kertoa niistä tarkemmin koska sitten ne eivät olisi enää salaisuuksia.Olen katsonut kyseisen videon ja etukäteen lukemani perusteella luulin että Burke käyttäytyisi siinä jotenkin erityisen häiriintyneesti tai ylipirteästi.Burken käytöstä videolla voisi kuitenkin kuvata enemmänkin hermostuneeksi.Tuli mieleen että ehkä Burke ei ollut vielä täysin sisäistänyt tapahtunutta tai naureskelu ja virnuilu on hänelle tapa lievittää hermostuneisuutta/ahdistusta.Itse olin lapsena käytökseltäni vähän samanlainen esim.vanhempani väänsivät minulle rautalangasta että sukulaiseni menehtyminen on surullinen asia koska luulivat että en ole siitä surullinen kun en itkenyt yhtään hautajaisissa (olin surullinen,ei vaan itkettänyt) ja muistan kerran kun minua puhuteltiin ankarasti alkaneeni nauraa täysiä koska olin niin hermostunut.Tämä nyt on tietysti pelkkää spekulointia.

Vilja Eerika oli kauhea murhatapaus, mutta mitään mysteeriä siinä ei taida olla.

Vierailija
429/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten sellaiset tapaukset ahistaa, joissa katoaa/kuolee useampi henkilö kerralla, just kun luulis, että muista olis turvaa retkillä yms: Fort Worth Missing Trio, Deplhi Case, Springfield three, turistitytöt Panaman viidakossa, West Memphis Three...

(Googlella löytyy lisää ketä kiinnostaa.)

Ja ylipäänsä kaikki lapsiin kohdistunut hirvittävä väkivalta ahdistaa. On niin käsittämätöntä, että vaikka esim. Jenkit on tosi iso maa, niin silti ei voi paria minuuttia lapsi olla yksin, kun joku yltiösairas perverssi sen jo nappaa. Monta tässäkin ketjussa mainittua juttua. Siis miten siellä voikin joka hetki joka nimennotkoon riittää näitä mielisairaita?!

PS: Vaikka eivät ole mysteereitä, niin itselleni karmivimmat tapaukset toistaiseksi ovat japanilainen Junko Furuta sekä tšekkiläinen Kurim-case - kehotan kaikkia ihmisiä kiertämään nämä kaukaa kohdalle osuessa.

Vierailija
430/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla jo kun en lukenut kaikkia:

Yhdessä varsin erikoisessa keississä nainen katosi risteilyltä. Mukana oli naisen sisko, äiti ja poika ja kaksi yllätysvierasta. Risteilyn tarjosi pojan ns. sugar daddy, nuori mies jolla oli paljon rahaa kaikille tuntemattomasta syystä. Sugar daddy ei ollut risteilyllä mukana mutta yllätysvieraat olivat muistaakseni tämän sisko ja siskon mies. Kadonneen mukana oleva sisko oli ollut vuorostaan kyseisen sugar daddyn lastenhoitaja.

Kadonneen äiti uskoi tulleensa huumatuksi hytissä ja uskoi että myös uhri huumattiin, jonka jälkeen tämä vetäytyi hyttiinsä ja katosi lopullisesti.

Vielä erikoisemmaksi katoamisen tekee sen jälkeiset tapahtumat: katoamisen jälkeen bussissa kaikki seurueesta olivat hyvällä tuulella uhrin äitiä lukuunottamatta. Uhrin poika oli ollut avoimesti jonkinlaisessa seksuaalisessa kanssakäymisessä tätinsä kanssa. Myöhemmin poika muutti sugar daddyn omistamaan asuntoon tämän siskon kanssa. tms. 

Vierailija
431/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeleinen katoaminen Espanjassa. Kylmäsi äitinä nähdä lomalla niitä ilmoituksia siellä täällä. Konkretisoi uutisen .

Vierailija
432/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kim Wallin tapaus on kyllä yksi hirveimmistä. Ja kun se on niin älytön! Kuulostaa joltain yliyritetyltä nordic noir-sarjan kässäriltä ennemmin kuin siltä, että olisi totta. Kauhea ajatella Kimin kokemusta, on varmasti olettanut olleensa täysin turvassa: hänen sijaintinsa tiedettiin ja haastattelemansa "keksijä" oli tunnettu pikkujulkkis. Varmaan ainoa huoli on ollut, että toimiiko sukellusvene kunnollisesti. Ja sitten tunnelma on muuttunut. Hitaasti vai yllättäen?

Vaikea ymmärtää miten joku voi olla niin sekaisin, että hurahtaa jostakin väkivaltap***sta niin, että päättää tehdä jotain tuollaista. Ja ilmeisesti vieläpä kuvitellut pääsevänsä pälkähästä.

Kauhistuttaa ajatella, miten täysin Kim on ollut Madsenin armoilla. Vaikka hän olisi onnistunut esim. kopauttamaan Madsenilta tajun kankaalle, ei hän olisi osannut ohjata sukellusvenettä pintaan.

Vierailija
433/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1920 -luvulla vauraan perheen kotiin käveli kaunis nainen, nousi portaat ja otti nukkuvan lapsen mukaansa.

Australian rannalta löytyi kuollut mies, joka tunnetaan Talmud Shud -tapauksena.

Pikku Lordiksi (Little Lord Fauntleroy) kutsuttu, kauniisti puettu poika löytyi joesta. Hänen uskottiin olevan tietyn rikkaan pariskunnan lapsi. Näiden poika oli hävinnyt, vanhemmat turvautuivat erinäisiin tekosyihin. Heitä muistuttava pariskunta oltiin nähty kulkevan joen rannalla oudosti käyttäytyen.

Ruotsissa 1900-luvun alkukymmeninä kotonaan tointa hoitanut ilotyttö löytyi vampyyrityyliin tapettuna.

Mitä nämä tapaukset ovat? Ikinä kuullutkaan :O

Eka tapaus mullekin outo, toinen tutumpi:

https://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Vampire

Vierailija
434/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti tekijä on ihan aito psykopaatti, kuten taitaa olla suurin osa näistä todella raakojen murhien tekijöistä. Semmoiset eivät ole normaaliin ihmiselämään kelvollisia eivätkä he voi edes parantua. He eivät näe toisia ihmisiä ihmisinä, eivätkä ole kykeneväisiä minkäänlaiseen empatiaan. Siten tuota ei tosiaan voikaan normaali ihminen ymmärtää.

Niin. Ja sitten nämä tällaiset saavat itseidentifioitua naisten vankiloihin. Missään et ole turvassa miehiltä :/

Vierailija
435/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulvila, vaikka itse en usko että mikään muu oli mitenkään mahdollista kuin liian pitkälle mennyt riita ja Anneli surmaajana.

Samoin ajattelen tästä pikkumissi Ramseysta, ei ole muuta mahdollisuuta kuin vanhempien tekoset, vaikkakin sitten olisi vahingosta tilanne kidnappauksen lavastukseksi edennyt. Kaikkein ratkaisevin todiste minusta oli sulamattomat ananakset vatsassa ja pöydällä näkyi kulho jossa oli vielä maitoa pohjalla (JonBenet söi siten ananasta). Vanhemmat väittivät että tyttö kannettiin nukkuvana vierailulta omaan sänkyynsä ja sieltä hävisi. Ruuminavauksen löydettyä ananakset vatsasta, alkoivat vanhemmat pohtia että ehkä kidnappaaja oli tuttu ja söi JonBenetin kanssa keittiössä ennen kuin vei hänet.

Siis oikeasti…ihan varmaan juu kidnappaaja joka tietää talossa nukkuvat vanhemmat alkaa yöllä valmistaa lapsen kanssa keittiössä syötävää!! Siis tuossa kohtaa poliisin olisi pitänyt jo tehdä pidätys.

Luulen että se oli se poika, jos oli perheensisäinen teko. Vanhemmat tuskin suojelisivat toisiaan eivätkä varsinkaan antaisi poikansa olla syyllisen vanhemman kanssa kahden enää koskaan. Poikakin pelkäisi toista vanhempaansa.

Poika on voinut olla aiemminkin väkivaltainen siskoaan kohtaan ja vanhemmat pelkäsivät että sen takia joutuisivat vastuuseen kun eivät ole suojelleet tytärtään tarpeeksi. Siinä olisi ainakin motiivi miksi järjestää lavastus.

Poika oli liian nuori, vasta 10v tai alle. Ja jos olisi ollutkin veli, ei vanhemmilla olisi ollut syytä lavastukseen vaan olisivat soittaneet apua sisarusten väliseen käsirysyyn/onnettomuuteen ja tienneet ettei niin pientä lasta tuomita mihinkään vaikka tilanne olisi päätynyt niin, että toiselta lähti henki.

Minä luulen, että äidillä napsahti. Oli tosi outo kulissi-tyyppi ylipäätään.

Ei välttämättä ihan noinkaan, sillä:

Grand jurors who reviewed evidence in the death of six-year-old JonBenet Ramsey indicted both of her parents for child abuse resulting in death and being an accessory to a crime, including first-degree murder

https://www.theguardian.com/society/2013/oct/25/jonbenet-ramsey-parents…

Vierailija
436/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonian laivan kapteeni. Jos hän ei ollut ambulanssissa kuvattu mies, miksi kuvattu mies ei koskaan ilmoittautunut? Ja miten selittyy ensimmäiseen kirjanpitoon kirjattu tieto selviytymisestä?

Vierailija
437/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karoliina Kesti.

Mitähän hänelle tapahtui ja miksi päätyi järveen?

V 2011 iso uutisjuttu.

Nela Utkina. Ei jättänyt mitään viestiä ja teki epätoivoisen tekonsa yksin metsässä keskellä päivää.

Mun kodin vieressä tapahtui tämä Karoliinan juttu. Ette voi kuvitella, miten tällainen tapaus, kun se sattuu lähellä ja vaikka ihmistä ei tuntisikaan, jää vaivaamaan. Kun näkee sen oman ympäristön ja tajuaa selvästi, miten älytön juttu se on.

Vierailija
438/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Djaltlovin solan mysteeri myös näyttä vahvasti ratkaistulta. Lumivyöryn seurauksena porukka lähti kiireesti teltasta. Osa kuoli hypotermiaan, joka selittää vähät vaatteet. Kuulema hypotermia aiheuttaa kovan ruumiinlämmönnousun jonka vuoksi ihminen on tuskaisen läkähtynyt ennen kuolemaansa.

Lisäksi kauempaa löytyneet ruumiit olivat todennäköisesti eläinten ruokana, ja siksi niiltä puuttui silmät ja kieli.

Ihan luonnollisen kuuloinen selitys minusta ja vaikuttaisi näin myös olevan.

Niillä neljällä viimeisenä löytyneellä ei juurikaan ollut ulkoisia vammoja kuten viidellä ensimmäisenä löydetyllä vaan näillä neljällä oli vakavia sisäisiä vammoja. Jos he saivat vammat jäätyään lumikinosten alle miten joku lintu olisi voinut vielä näistä kahdelta silmät ja yhdeltä kielen? Miksi ei kaikilta? Miksi ei heiltä jotka olivat pari viikkoa taivas alla ennen kuin pelastuspartiot löysivät.

Tämä, jolta oli silmien lisäksi kadonnut kieli, oli maannut purossa naama alaspäin (siis naama veden alla). Ei tarvi olla kummoinenkaan puro, että siellä riittää vilinää pehmytkudoksen syömiseen. Itse olen nähnyt, kuinka kuolleesta peurasta ihan oikeasti viedään/nokitaan ensin silmät ja sen jälkeen muut pehmeämmät kudokset. Aika yäk.

Dyatlovin solan tapahtumista epäselvää on se, miksi porukka lähti pakoon teltastaan/miksi ei palannut sinne teltalle. Vammat ja niiden syntytavat on selvitetty aika tarkkaan, niissä ei ole mitään eriskummallista.

Vierailija
439/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selventää edes pääkohdat mikä tuo Kurim case on?

Vierailija
440/1089 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurim case meni jotenkin niin että jossain Keski-Euroopassa jonkun kuvallinen itkuhälytin oli ottanut signaalia naapuritalosta ja ruudulle oli ilmestynyt kuva sidotusta pojasta jota syötettiin. Tämä käynnisti etsinnät ja muuan siskoksilta löydettiin piilohuoneesta jomman kumman oma poika tai pojat sidottuna ja kidutettuna. Toinen siskoksista oli adoptoinut aikaisemmin nuoren tytön joka oli väittänyt että pojat kiusaavat häntä. Tyttö oli myös välittänyt kuvitteelliselta terapeutiltaan ohjeita miten poikia tulisi kurittaa ja miten kiusaus lakkaisi. Tähän kuului kidutus, pojat mm. asutettiin koirankoppeihin ja laitettiin syömään omaa lihaansa ja heidän ihoaan poltettiin kuumilla esineillä. Siskokset jäivät kiinni ja tyttö pakeni muistaakseni Ruotsiin, jossa paljastui että hän olikin aikuinen nainen. Hänet myös adoptoitiin jossain vaiheessa toiseen perheeseen nuorena poikana. Nainen liittyi myös johonkin lahkoon mistä en muista enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan