Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun nivelissä on?

Vierailija
06.04.2013 |

Mulla on kipuja ranteissa, muutamassa sorminivelessä ja toisessa polvessa (voi olla käsien kipuihin täysin liittymätön asia). Kipuja on ollut n. kuukauden, alkoivat sairastettuani poskionteloihin menneen flunssan. Olen ollut verikoikeissa, pieni verenkuva ja tulehdusarvot olivat normaalit, reumakokeen vastausta odottelen. Olen menossa lääkärille, mutta siihen on vielä sen verran aikaa, että tää asia on jo alkanut ahdistaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Oireet voi vielä hävitä, eli flunssan jälkeinen kiputila = jälkitauti kun sulla nuo tulehdusarvot kuitenkin ok. Mutta ikävä kyllä, flunssa voi aiheuttaa myös nivelreumankin aktivoitumisen. Toivottavasti sinun kohdallasi ei. Syötkö nyt tulehduskipulääkkeitä? Ne varmaan auttaisi. Sen vielä kerron, että vaikka reumakokeet näyttäisivät negatiivistä niin siitä huolimatta saattaa olla reuma. Minulla yli 10 vuotta näin, nivelreuma mutta reumatekijät negat. Voimia! tiedän että odottaminen on tuskaista... koita jaksaa!

Vierailija
2/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin tulehduskipulääkkeitä kahden viikon kuurin, mutten uskaltanut vatsavaivojen pelossa jatkaa kauempaa. Mäkin pidän tätä jälkitautina, mutta alkaa huolettaa, kun on kestänyt niin kauan. En voi oikein harrastaa liikuntaa, kun kipuja on sekä käsissä että jalassa, joten nyt on sitten kaikkea muutakin kremppaa...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tismalleen samanlainen tilanne. Tämä on nyt ollut päällä jo pari vuotta. Koska reumatekijät negat, en saa mitään muuta lääkitystä kuin tulehduskipulääkkeitä. Diagnoosin puute ahdistaa enkä enää voi syödä noita lääkkeitä, koska mahakivut ovat niin kovat. :(  Itkettää ja väsyttää eikä lääkäreistä tunnu olevan mitään apua.

Vierailija
4/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:59"]

Mulla tismalleen samanlainen tilanne. Tämä on nyt ollut päällä jo pari vuotta. Koska reumatekijät negat, en saa mitään muuta lääkitystä kuin tulehduskipulääkkeitä. Diagnoosin puute ahdistaa enkä enää voi syödä noita lääkkeitä, koska mahakivut ovat niin kovat. :(  Itkettää ja väsyttää eikä lääkäreistä tunnu olevan mitään apua.

[/quote]

Apua! Etkö oo päässyt erikoislääkärille?

Ap

Vierailija
5/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan käyneet REUMATOLOGIN vastaanotolla, ei minkään tk-lääkärin tms. Satsatkaa nyt sen verran terveyteenne että varaatte vaikka yksityisesti reumatologille ajan. Saatte heti diagnoosi ja se on oikea.

Apteekista saa reseptivapaita vatsansuojalääkkeitä, jos ette pärjää ilman tulehduskipulääkkeitä. Panadol on vatsaystävällisin jos siitä on apua.

ÄLKÄÄ ANTAKO PERIKSI!! Vaikka väsyttää ja itkettää, purkaa hampaat yhteen ja uudelleen lääkärille. Tehoava lääkitys ja diagnoosi on löydyttävä.

Vierailija
6/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.reumanhoito.fi/

http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/

Tässä linkissä tuo nivelreuman pisteytys eli ei katsota pelkkää reumafaktoria:

http://www.helsinginreumakeskus.fi/nivelreuma

Vierailija
7/7 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla oli vähän samanlainen tilanne, tosin kivut yltyivät niin koviksi, että hädin tuskin sain vaatteet puettua ja pystyin kävelemään. Alla oli mullakin sairastettu flunssa. Yleislääkäri passitti reumatologille, joka teetti laajat verikokeet. Reumatekijä mulla on negatiivinen, mutta tumavasta-aineet ihan pielessä. Siksi diagnosoitiin SLE, joka reumasairauksiin kuuluva sidekudosautoimmuunisairaus. Nyt mulla on kortisoni- ja reumalääkitys päällä ja kivut hävisivät alle viikossa. Kannattaa siis tosiaankin tutkia tilanne tarkkaan, vaikka tulisikin vähän kalliiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi