Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen hoidon vastuu lipsahtanut miehelle

Vierailija
06.04.2013 |

Taidan olla kovasti vastuuta välttelevä äiti. Olin lapsen kanssa kotona lähes 3 vuotta ja nyt kun ole töissä, tuntuu että en uskalla/jaksa ottaa vastuuta lapsen hoidosta??? Eli mies hoitaa nukkumiset ja iltatoimet ym. Hän hoitaa ne mielellään, mutta huomaan itse vältteleväni kaikkea vastuuta. Ja kun käsken/kiellän lasta, odotan miehen tukea ja lopullista komentamista. Kun lapsi on vaikea, odotan mieheltä lopullisen sanan. Hän tekee kaiken mielellään, mutta itseäni yllätti tämä vastuunpakoilu, vaikka olin itse lapsen kanssa sen pitkän ajan kotona. Tuntuu, että olenkin yhtäkkiä itse vastuuton, kuriton lapsi ja mies joutuu tekemään kasvatustyön. Miksi?

Outoa???? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:11"]

Ehkä koet, että on miehen vuoro ottaa enemmän vastuuta lapsen hoidosta omien kotivuosiesi jälkeen. Tunnet siitä vähän huonoa omatuntoa, mutta silti teet niin, koska sille on nyt selvä tarve. Ja koska mies ei valita ja tekee, tilanne pääsee jatkumaan noin. Voit olla myös väsynyt, kun olet palannut töihin ja etsit uutta rytmiä (jos siis töihinpaluustasi on vasta vähän aikaa). 

Ei kai tuossa tilanteessa mitään väärää ole. Toki voit välillä kysyä mieheltäsi, haluaisiko hän, että hoidat iltatoimet lapsen kanssa joku ilta ja päästät joskus miehen vaikka ulos kavereiden kanssa tai leffaan tms. 

[/quote]

Tämä on kyllä hyvä pointti. Kiitos mielipiteestä, näin voipi asia olla.

ap

Vierailija
2/6 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap yleensä sellainen tyyppi, että uppoudut yhteen asiaan kerralla kokonaan? Kotiäitinä lapsi oli se, joka sai sun täyden huomion, nyt työt aloittaneena työt nielaisevat sut kokonaan? Vai onko se vain väliaikaista kun olet vasta (?) palannut täihin, se vaatii sun energiaas niin paljon, ettei sitä enää riitä kotiin. Jos näin, silloinhan tilanne muuttuu itsestään kun aikaa kuluu ja pääset taas kiinni työrutiineihin.

Ei kai tuossa tilanteessa mitään pahaa sinänsä ole. Minusta on hienoa, että mies uskaltaa ottaa vastuuta lapsen hoidosta ja suorittaa niitä arkirutiineja lapsen kanssa. Älä silti itse päästä omaa suhdettasi lapseen väljähtämään, voi muuten käydä niin, että kesälomalla huomaatkin, ettet oikein enää tunne omaa lastasi.

Vierailija
4/6 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

täihin = töihin :)

Vierailija
5/6 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh... Meillä sama. Itse istun sohvalla, mies hoita lapsen ja arkijutut. Jotenkin olen tupannut välttämään kaikke VASTUUTA. Kaikkea kivaa kyllä teen lapsen kanssa ja jatkuvaa hellittelyä ym harrastamme. Tunnen huonoa omaatuntoa.

Vierailija
6/6 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koet, että on miehen vuoro ottaa enemmän vastuuta lapsen hoidosta omien kotivuosiesi jälkeen. Tunnet siitä vähän huonoa omatuntoa, mutta silti teet niin, koska sille on nyt selvä tarve. Ja koska mies ei valita ja tekee, tilanne pääsee jatkumaan noin. Voit olla myös väsynyt, kun olet palannut töihin ja etsit uutta rytmiä (jos siis töihinpaluustasi on vasta vähän aikaa). 

Ei kai tuossa tilanteessa mitään väärää ole. Toki voit välillä kysyä mieheltäsi, haluaisiko hän, että hoidat iltatoimet lapsen kanssa joku ilta ja päästät joskus miehen vaikka ulos kavereiden kanssa tai leffaan tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi