Mitä ruokaa voisi tehdä pakkaseen, ettei rakenne mene huonoksi? Jauhelihalaatikkoa?
Valmis pakasteesta, kestääkö kypsä pottu pakastuksen?
Kommentit (13)
Lähes kaikkea voi pakastaa, älä turhaan murehdi.
Ei perunaruok7a, ei pastaruok7a, ei mitään laatikoita. Joku kastikeruoka menee, kun se lämmitetään hellalla
siis pojalleni olen tekemässä, tarkoituksena että illalla ottaa jääkaappiin sulamaan
Pottu kestää pakastuksen. Teen silakkalaatikkoa kerran vuodessa, pakastan rasioihin. Tiedän, ei ole suosikkiruoka muille kuin minulle.
Juuri siksi teen näin. Muilla pizzaa, saan vetää silakkalaatikkoa ihan rauhassa. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Ei perunaruok7a, ei pastaruok7a, ei mitään laatikoita. Joku kastikeruoka menee, kun se lämmitetään hellalla
Ihan hölynpölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölynpölyä.
Ai sorry, tuo seiska saattaa muuttaa koostumuksen. En ole koskaan kokeillut.
Perunaa ja kaalta ei voi pakastaa. Lasagnea olen pakastanut, vaikka pastan sanotaankin kärsivän pakastuksesta. Pakastan mös makaronilaatikkoa, joka sekin kärsii vähän, se kannattaa lämmittää paistamalla eikä mikrossa.
Kasvissosekeitot, myös tomaattikeitto, kestävät hyvin pakastamista. Samoin kasviksista ja broilerista valmistetut wokkityyppiset ruuat, joita voi sulatuksen jälkeen lämmittää pannulla wokkaamalla.
Käypä katsomassa ison marketin pakastealtailla valmisruoka-osastoa, niin saat kattavan vastauksen.
Bolognese kastike ja lasagne vain paranevat pakastaessa.
Vierailija kirjoitti:
Käypä katsomassa ison marketin pakastealtailla valmisruoka-osastoa, niin saat kattavan vastauksen.
Ja hommaa samalla teollisuuskäytön pakastin, jotta saat riittävän nopeasti ruoat pakastumaan ettei rakenne kärsi. Kotipakastimella ei pääse samaan tulokseen. Peruna esimerkiksi muuttuu rakenteeltaan rakeiseksi. Kaikkia se ei haittaa, mutta ainakin omaan suuhuni se tuntuu hyvin epämiellyttävältä. Makukin on vetinen.
Makaronilaatikko, kaalilaatikko, pitsa, suolainen pannari, lanttu-lihakukko, hernekeitto jne.