Mistä "oma elämä"?
Nyt meni hermot tuohon mieheen. Aina odotuttaa, ei suunnittele asioita. Päivittäin odotan jotain miehen lupaamaa asiaa tapahtuvaksi (edes että lähtisimme lenkille tai ruokakauppaan), mutta tässähän tämä elämä kuluu eikä mitään tapahdu.
Saan yksin tehtyä asioita kun mies ei ole kotona. Kun mies on vapaalla, elämä pysähtyy ja odottelen hänen tahtiaan. Ärsyttää ja masentaa.
Miten elän omaa elämää?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 20:22"]
Kuin minun tekstiäni! Lisäksi painaa se, että olen siirtänyt lasten tekemistä, jotta "ehtisin elää" ennen sitä; matkustella, viettää iltoja kaveripariskuntien kesken ym. Mutta emme koskaan pääse mihinkään miehen vitkuttelun takia ("pitää tarkistaa lomat vielä pomolta" ja sitten emme lähdekään) ja kaveritkin ovat kyllästyneet ohareita tekevään mieheen, eli meitä ei kutsuta koskaan mihinkään.
Pian olen 40 enkä ole ehtinyt elää.
[/quote]
Minä olen vähän nuorempi, mutta olen odotellut miehen muuttuvan aktiivisemmaksi ja oma-aloitteisemmaksi ennen kuin voisimme tehdä lapsia.. vaan eip ä taida muuttua.
Mun vkonloppu
la kävi aamulla kaupassa ja valmistin ruoan. mies nukkui 13 asti ja söi, alkoi pelata tietokonepeliä.
su mies nukkui 12 asti, jahkaili uimahalliin lähtöä. Ei päässyt liikkeelle ja syötiin ja mies pelannut sen jälkeen.
Lisäksi painaa se, että olen siirtänyt lasten tekemistä, jotta "ehtisin elää" ennen sitä;
Pian olen 40 enkä ole ehtinyt elää. [/quote]
Ota elämäsi omaan hallintaasi. Olen pahoillani puolestasi mutta kuulostaa siltä, että miehesi ei ole sinuun sitoutunut millään tavalla. Päästä irti.
Jollet tee sitä nyt itse niin hukkaat vain aikaa, sillä ns. miehesi tulee lähtemään välittömästi tavattuaan uuden naisen.
Vastuun ottaminen omasta elämästä tekee joskus kipeää ja joskus se sattuu ihan s... kovaa. Paras neuvoni on: älä enää ajelehdi vaan päätä mitä sinä itse haluat elämältä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 23:19"]
Lisäksi painaa se, että olen siirtänyt lasten tekemistä, jotta "ehtisin elää" ennen sitä;
Pian olen 40 enkä ole ehtinyt elää. [/quote]
Ota elämäsi omaan hallintaasi. Olen pahoillani puolestasi mutta kuulostaa siltä, että miehesi ei ole sinuun sitoutunut millään tavalla. Päästä irti.
Jollet tee sitä nyt itse niin hukkaat vain aikaa, sillä ns. miehesi tulee lähtemään välittömästi tavattuaan uuden naisen.
Vastuun ottaminen omasta elämästä tekee joskus kipeää ja joskus se sattuu ihan s... kovaa. Paras neuvoni on: älä enää ajelehdi vaan päätä mitä sinä itse haluat elämältä.
[/quote]
Kuulostaa niin karulta.. Mutta karua on oma tekstinikin kun myönsin itselleni tämän elämän siirtämisen :(
Se lähes 40-v elämätön.
No mutta... eikö ole lapsettomana ihanaa, kun ei ole pakko lähteä mihinkään? Voi vaan oleskella kotona, nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta? Keskittyä täysin tietokonepeliin tai pitää kaikki mahdollisuudet avoinna..
Kiitoksia käytännön vinkeistä.
Tosiaan pitäisi olla itsellä valmis suunnitelma ja takaraja lähdölle. Usein näin ei ole, koska mies saattaa puhua "mennään viikonloppuna käymään X:ssä" ja sen takia jätän suunnittelematta mitään omaa. Ja jos käynti X:ssä on miehen idea, tietenkin luotan hänen tarkistavan kauanko sinne menee aikaa, missä välissä syödään, tarviiko varata lippuja jne... Mutta mies jättää asian siihen idean tasolle. Välillä olen ottanut ohjat käsiini ja suunnitellut valmiiksi tekemiset, mutta ainainen "veturina" oleminen ja kaiken huolehtiminen on tympeää. Eikä tunnu samalta, kuin jos toinen olisi nähnyt vaivaa yhteisen ajan eteen.
Ehkä pitää tehdä asioita vain yksin, pääsen helpommalla.
Ap
jos parisuhdeongelmia ei ole, niitä keksitään.
Aah, minulla on viikolla oma elämä aina kun ukko on iltavuorossa!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 20:54"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 05:11"]
[/quote]
Hetkinen. Missä välissä kirjoitin tämän? Uskomatonta, että jollain muullakin tämä vastaava tilanne!!! Olisi helppoa ulkoistaa (ainakin henkisesti) mies jos ei olisi pikkulapsia, joita pitää yhdessä hoidella. Tai siis hekin jo oppineet odottelemaan sitä isukkia.... Viikonloput ja muut miehen vapaat pahimpia.
[/quote]
Ai miten lapset odottelee isää?
Onko sinullakin mielipiteetön mies?