Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalleni sisaren äidinmaitoa?

19.05.2006 |

Minulla on 4-kuukautinen vauva, jota nykyisin enää osittaisimetän (noin 40 % äidinmaitoa, 60 % korviketta). Neuvolan mukaan ei ole tarvetta vielä aloittaa kiinteitä; lapsi kasvaa maidolla, joskin vain osittain omalla maidollani. Haluaisin vähintään koko kesän imettää lastani ja koetan pitää yllä/lisätä omaa maidontuotantoani lypsemällä, mutta täysimettäjäksi minusta ei enää liene.

Sisarellani on 1-kuukautinen vauva, ja häneltä tuottuu äidinmaitoa yli oman tarpeen (ainakin tällä hetkellä). Pakkasensa on täynnä. Sisareni ehdotti, että hän voisi lahjoittaa yli jäävän (pakastetun) maidon minun vauvalleni. Kuulostaa hyvältä, mutta onko tästä jotakin haittaa? Sisaren äidinmaito lienee kuitenkin " parempaa" kuin korvike?

Toinen vaihtoehto on, että rupeamme kokeilemaan kiinteitä, jolloin pääsen vähentämään korvikkeen osuutta ja antamaan itsetehtyjä soseita. Olisivat edes hiukan enemmän luomua...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on huippuhienoa, että siskoltasi saisit maitoa! Ota ihmeessä!

Eihän siitä mitään haittaa ole. Sen takiahan monet myyvät sairaaloihinkin, että on muille vauvoille käytettäväksi.

Esikoisen aikana multa tuli kans pakkaset täyteen ja kaverini halusi myös ostaa maitoani omalle pojalleen. Nyt toinen lapseni (8vko poika) juo kuin vasikka enkä ole pystynyt lypsämään yhtään pakkaseen. Ottaisin mieluusti varamaidot pakkaseen jos jollain kaverilla olisi ylituotantoa!

Säästät rahaakin, kun ei tarvitse korvikkeita syöttää ja saahan vauva vastustuskykyä siskosikin maidosta.

Tsemppiä!

Vierailija
2/3 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan ole mitään estettä, jos sisaresi on terve eikä tupakoi. Minun äitini luovutti aikanaan maitoa naapurin pojalle, kun maksoivat paremman hinnan kuin sairaala. Eli siis jos täyttää normaalit ehdot maidonluovuttajaksi muutenkin, niin mikä ettei kannattais ottaa maito vastaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta meni ylimääräiset maidot talvella ystäväperheeseen vastasyntyneelle. Luovutin itse sairalaan ja annoinkin sitten maidot heille.

Kannattaa vaan muistaa olla tarkkana hygienian kanssa, eli nopea jäähdyttäminen ja pakastaminen. Ja aina puhtaat, keitetyt välineet sekä pumppaaminen tosi puhtain käsin, vaikka ei suoraan maitoon kosketuksissa olekaan. Itse olin tosi tosi tarkka tuosta hygieniasta, koska " kotiluovutettua" maitoa ei tarkasteta mitenkään, eli puhtaudesta ei voi olla varma, kuten sairaalaan viedessä, jolloin tutkivat jokaisen erän. Toimin samoin tavoin kuin viedessäni sairaalaan ja tuolloin jokainen erä oli puhdas.

Tosi hyvä juttu, jos tuo luovutus onnistuu.