Miksu ihmiset jonottaa aamulla ruokakaupan edessä?
Kommentit (42)
Kauppa on kiinni, eikä ne pääse sisään ennen avaamista
Lehmät tuli lypsettyä normaalia nopeammin.
Maalaiset on kaupassa heti avaamisen jälkeen ja ne, joilla on krapula ja kaljat loppu.
Villi veikkaus: Kauppa on vielä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset on kaupassa heti avaamisen jälkeen ja ne, joilla on krapula ja kaljat loppu.
Ei silloin vielä saa kalijaa ostaa.
Jos kaupassa jaetaan ilmaisia ämpäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa aukeaa seitsemältä, kaljaa saa vasta yhdeksältä, on se niin väärin.
On jostain muusta syystä liikenteessä jo hiukan ennen ruokakaupan aukeamista, ja päättää käydä samalla reissulla siellä ruokakaupassa, ettei tarvitse erikseen lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en voi ymmärtää.
On päättänyt juuri siihen aikaa mennä kauppaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en voi ymmärtää.
Onko annettu mitään selitystä tuolle kaljan aamuyhdeksän rajoitukselle?
Iltayhdeksän vielä jotenkuten ymmärrän sillä että halutaan ihmiset ravintoloihin juomaan eikä haluta että valmiiksi humaltuneilla lähtee kotioloissa aivan lapasesta, mutta aamuyhdeksän? Halutaanko tahallaan rankaista krapulaisia? :D
Eläkeläiset on kaupan/pankin/ennakkoäänestyspaikan tmv. ovenkahvassa aamulla ennen avaamisaikaa varmistaakseen, että ehtii asioida ennen kuin viikatemies korjaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on kaupan/pankin/ennakkoäänestyspaikan tmv. ovenkahvassa aamulla ennen avaamisaikaa varmistaakseen, että ehtii asioida ennen kuin viikatemies korjaa.
Oletpa kohtelias ja huomaavainen.
Ehkä sinun rakas läheisesi viedään seuraaavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en voi ymmärtää.
Iltayhdeksän vielä jotenkuten ymmärrän sillä että halutaan ihmiset ravintoloihin juomaan eikä haluta että valmiiksi humaltuneilla lähtee kotioloissa aivan lapasesta, mutta aamuyhdeksän? Halutaanko tahallaan rankaista krapulaisia? :D
Olisiko toiveena, että juopposuomalaiset (teitä on PALJON), olisivat ilman kaljaa edes hetken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota en voi ymmärtää.
Olisiko toiveena, että juopposuomalaiset (teitä on PALJON), olisivat ilman kaljaa edes hetken?
Perusteletko vielä minkä eron se 2h tekee?
Ja hienoa henkilökohtaisuuksiin menemistä kun argumentit loppuu. :)
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus: Kauppa on vielä kiinni.
"Villi veikkaus"... Voisko tämän sanonnan jo lopettaa?
Kun olin kioskilla töissä jonotti mummot sunnuntai aamuna ovella jo ennen kuin tulin töihin. Kaikki ne asui ihan siinä vieressä ja tiesivät kyllä aukioloajat. Röyhkeimmät koitti sisään samalla oven avauksella kun itse menin tai rynkyttivät ovea jos näkivät että olen sisällä. Joo ei se kiska tai kauppa aukea yhtään sen aikaisemmin vaikka itse menisi miten etuajassa siihen eteen kykkimään.
Mun on oltava työpaikalla 7:30 jonne on kaupalta 15 min. kävely.
Jos haluan maanantaina kahviporukalle kahvileipää ja tuoretta maitoa, niin olen ovella mahdollisimman tarkkaan avaamisaikaa. Joskus olen etuajassa, sori siitä.
Jotkut supertarjoukset 100 ekalle asiakkaalle vielä ymmärrän, mutta tavallisen alepan kahvassa roikkumista en. Jotkut ihmiset (yleensä vanhat) tykkää jonottamisesta. He pitävät myös etuajassa olemista kunnia-asianaan. Heille on jostain syystä tärkeää olla paikalla ensimmäisenä, jossain heti kun paikka aukeaa. Tyypillistä tälle kansanosalle on se, ettei heillä ole oikeasti kiire minnekään. Etuajassa oleminen on vain päähänpinttymä.
Tavalliselle työssäkäyvälle tällä harvoin on merkitystä. Jollain voi tietty olla minuuttiaikataulu esim. klo 7.00 kauppaan ostamaan eväät, klo 7.05 bussiin, jolla ehtii klo 8.00 töihin tjsp. Mutta ei sinne kauppaan silti pääse ennen seiskaa.
Yhden paikan keksin, jossa kannattaa aina olla jonossa valmiiksi ja sinkoilla vauhdilla, kunhan ovet aukeavat. Se on labra. Jos labraan ei saa ajanvarausta, vaan sinne jonotetaan, kannattaa ehdottomasti olla oven kahvassa ennen avaamisaikaa ja singota jonotusnumeroautomaatille ennen mummoja, jos on itse töihin menossa. Tällä taktiikalla saattaa säästää 10-60 minuuttia helposti ja ehtii vielä työpaikalle. Verikoe on nopea, mutta mummojen takana jonottaminen kestää.
No ne tarttee jotain sieltä kaupasta ja ovat tulleet vähän etuajassa.