Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko pysyä läskinä

Vierailija
05.04.2013 |

Olen ihan huomattavan ylipainoinen(BMI 34)mutta ihan hyväkuntoinen,kävelen usein rappuset ylös,käyn punttiksella muutaman kerran viikossa,teen fyysistä työtä. Vyötärö on n.80cm.Veiarvot,paineet ym. hyvät.Kuitenkin nautin hieman liikaa herkkuja,joista ylipainoa,mutta mitä sitten? Luultavasti olen loppuikäni yksin,ettei tarvtse ketään miestäkään miellyttää.Saanko olla lihavana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat. Minäkin aion olla. Mun BMI on tosin "vain" 27. Mutta ulkoilen reippaasti koirien kanssa 2 tuntia päivässä, kaikki työterveyshuollossa tutkitut veri- ja muut arvot on hyvät, vyötärönympärys ei ylitä riskirajaa. Oon kyllä nykyihmisten esteettiseen makuun läskikasa, mutta terveydelle tästä ei ole juuri haittaa, ja itseäni ei  muiden mielipiteet ulkonäöstäni kiinnosta.

Vierailija
2/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, mutta elämäniloisella ja itsensä kanssa sinut olevalla ihmisellä on kyllä iso vaara tavata joku kiva ihminen, joten voipi olla, että suunnitelmasi elää yksin ei onnistu ollenkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et saisi, mutta eihän ylipainossa muuta vikaa ole kuin terveysriski, jos se ei muuten itseäsi häiritse. Hyvää kevättä!

Vierailija
4/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ihminen saa olla mitää haluaa. Huonoa itsetuntoa ilmentää se, että siitä pitää kysyä muilta että mitä saan olla!

Jos olet tyytyväinen itseesi niin mitäpä välilä muiden mielipiteillä on?

Vierailija
5/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa 22 v. Mies lähti toisen matkaan. Nyt minulla on vuoden ollut vielä parempi.

T. Onnellinen 39 (BMI)

Vierailija
6/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on painoindeksiin nähden pieni vyötärö!

Mun indeksi on 24 ja sama vyötärö, mutta olenkin ns. pömppömaha.

Vierailija
7/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat. Olisi kauheaa, jos kaikki olisivat samanlaisia. Vyötärö 80 cm taitaa olla juuri siinä rajalla. Jos vyötärö on yli 80 cm, sisäelinten ympärillä alkaa olla terveyden kannalta liikaa rasvaa.

Joskus pitää muistuttaa siitä itsestäänselvyydestä, että naisten hoikkuus ihanteena on kauhean nuori. 60 vuotta sitten ja siitä taaksepäin ihannenainen painoi noin 72-75 kg. Nykyisin kaksi kolmasosaa tuosta, vaikka keskipituus on kasvanut roimasti.

Vierailija
8/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla voi olla tuolla painoindeksillä noin pieni vyötärö?

Vierailija
9/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on vaan,mulla läskit keräntyy lähinnä reisiin ja takapuoleen..läskiä on toki myös selässä ja käsivarsissa ja vyötärö oli pienenpi,kun olin hoikempi

Vierailija
10/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 22:52"]

Sulla on painoindeksiin nähden pieni vyötärö!

Mun indeksi on 24 ja sama vyötärö, mutta olenkin ns. pömppömaha.

[/quote]

Mullakin sama vyötärö ja bmi 22-23 :/

Vierailija
11/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vapaasti. En ymmärrä miten kenenkään paino tai mikään muukaan asia kuuluu pätkääkään muille.

Vierailija
12/12 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on kaunis omalla tavallaan, ihan itsesi ja oman hyvinvointisi kannalta sinun kannattaisi tehdä tuolle paino-ongelmalle ja ylipainolle jotain. Veriarvot ja verenpaine voivat olla ihan ok lukemissa vielä nyt, mutta ne ongelmat kehittyvätkin pikkuhiljaa...Riski sairastua diabeetekseen ja muihin ylipainoon liittyviin sairauksiin kasvaa myös pikkuhiljaa, ei kertaheitolla. Eli voit olla nyt vielä "perusterve", mutta mikä on terveytesi tila vuoden, viiden tai kymmenen vuoden päästä? Pidemmän päälle ihmisen keho ei kestä ylipainoa. Älä salli itsellesi tuota vaarallista itsepetosta että kun "arvot nyt ihan ok, ei ylipaino haittaa" kun ylipaino on aina terveysriski, kohonnut diabetesriski ja kyllä sellainen paino kuormittaa ja rasittaa jo niveliäkin. Lääkärit eivät kuitenkaan turhaan suosittele 18,5-25 painoindeksiä.

Tsemppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä