Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saatan yöllä vahingossa unissani kopeloida, kun olen tottunut nukkumaan X: kanssa..."

Vierailija
23.03.2019 |

"....Hyvää yötä sinulle, lapseni!"

Tätä oli teininä isän luona vierailu, kun joku joutui isän viereen nukkumaan, kun kaikille ei ollut siellä omaa nukkumapaikkaa. Ei mikään ihme, että eroperheiden lapsilla on monenlaisia mt-ongelmia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut tällaista? Oli tosi epämukavaa käydä näiden saatesanojen jälkeen nukkumaan.

Vierailija
2/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään? Isän käytös tuntui minusta monesti todella epänormaalilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla eroperheen lapsilla ollut tällaisia kokemuksia etävanhemman luona yöpymisestä?

Vierailija
4/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen epäillyt isälläni olleen jokin autismin kirjon häiriö, kun hän saattoi möläytellä usein tällaisia aivan ihmeellisiä juttuja. Sopiiko tällainen puhetapa Aspergerin syndrooman kuvaukseen?

Vierailija
5/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vttua? Jos tuollaiseen isään törmäisin, repisin sen kädet irti, että olisi vaikeampaa kouria.

Vierailija
6/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vttua? Jos tuollaiseen isään törmäisin, repisin sen kädet irti, että olisi vaikeampaa kouria.

En muista heränneeni koskaan kourimiseen. Isäni sen sijaan puhui usein tällaisia todella outoja ja todella epämukavia juttuja ääneen. Epäilen, että häneltä puuttui jokin sosiaalinen suodatin, jolloin kaikki mieleen juolahtanut sanottiin heti ääneen.

Vierailija
7/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään diagnooseja mistään ei ole, koska isä on vältellyt elämänsä ajan lääkäreitä kuin ruttoa. Tällainen puhetapa on kuitenkin mielestäni huomattavasti keskiverrosta poikkeava. Kuulostaako tämä joltakin hermostolliselta häiriöltä?

Vierailija
8/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyllä tavalla olisin toivonut jonkun muunkin toteavan tässä ketjussa etteivät kahelit erovanhemmat ole mitenkään poikkeuksellinen ilmiö. Mutta ehkä tässäkin sitten on aste-eroja eikä tämä ole sitä tyypillistä käytöstä vanhemmalta.

Vierailija
9/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oikeasti kenelläkään muulla ole ollut tällaista vanhempaa?

Vierailija
10/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan vain sen, että itsellenikin vuorovaikutustaitojen opetteleminen on ollut aika haastavaa, kun on kasvanut tällaisen näyttelijän kanssa. Ei ole oikein käsitystä siitä mikä on ihmisten seurassa normaalia ja toivottavaa käytöstä ja mikä ei.

Vierailija
11/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyllä tavalla olisin toivonut jonkun muunkin toteavan tässä ketjussa etteivät kahelit erovanhemmat ole mitenkään poikkeuksellinen ilmiö. Mutta ehkä tässäkin sitten on aste-eroja eikä tämä ole sitä tyypillistä käytöstä vanhemmalta.

Olen pahoillani puolestasi mutta tuo ei todellakaan ole normaalia ero tai missään muissa perheissä. Ei vanhemmat lauo tuollaisia lapsilleen eikä lapsella kuulu olla turvaton olo oman vanhemman vieressä.

Vierailija
12/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan vain sen, että itsellenikin vuorovaikutustaitojen opetteleminen on ollut aika haastavaa, kun on kasvanut tällaisen näyttelijän kanssa. Ei ole oikein käsitystä siitä mikä on ihmisten seurassa normaalia ja toivottavaa käytöstä ja mikä ei.

- möläyttelijän

Vierailija
13/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että sinulla on tässä asia joka pitää päästä ammattilaisen kanssa käsittelemään jos se vaikuttaa aikuisena sosiaaliseen käyttäytymiseen. Eikä mikään ihme jos vaikuttaa kun omaa vanhempaa on pitänyt pelätä ja varoa.

Vierailija
14/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi mutta tuo ei todellakaan ole normaalia ero tai missään muissa perheissä. Ei vanhemmat lauo tuollaisia lapsilleen eikä lapsella kuulu olla turvaton olo oman vanhemman vieressä.

Kiitos sympatiasta. Olin todella ahdistunut teini. Minulla on yhä aika paljon käsiteltäviä asioita vielä aikuisiälläkin lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen.

Vierailija
15/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole todellakaan normaalia puhetta aikuiselta lapselle, ei liity mitenkään siihen onko erottu vai ei, tuollaista ei olisi saanut tietenkään teille sanoa. Isäsi diagnoosista en osaa sanoa muuta kuin että jotain häikkää kyllä on, tuo ei ole ollenkaan sopivaa eikä tavallista käytöstä.

Vierailija
16/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole todellakaan normaalia puhetta aikuiselta lapselle, ei liity mitenkään siihen onko erottu vai ei, tuollaista ei olisi saanut tietenkään teille sanoa. Isäsi diagnoosista en osaa sanoa muuta kuin että jotain häikkää kyllä on, tuo ei ole ollenkaan sopivaa eikä tavallista käytöstä.

Kiitos kommentista. Tällaisia tilanteita että vanhemmat käyttäytyivät hyvin erikoisesti oli paljon lapsuudesta aikuisuuteen asti, joten ne jättivät kyllä jälkensä. Aikuisena olen kokenut helpommaksi etten ole tekemisissä, koska erikoiseen käytökseen on yhä erittäin vaikea suhtautua.

Vierailija
17/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että sinulla on tässä asia joka pitää päästä ammattilaisen kanssa käsittelemään jos se vaikuttaa aikuisena sosiaaliseen käyttäytymiseen. Eikä mikään ihme jos vaikuttaa kun omaa vanhempaa on pitänyt pelätä ja varoa.

Kiitos huolenpidosta. Olen käynyt terapiassa puhumassa asioista, mutta tällaisia erikoisia tilanteita on niin paljon, ettei niitä kaikkia varmasti tule olemaan terapian aikana mahdollista käydä läpi.

Vierailija
18/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta vanhemman Aspergerista? Kuulostaako tämä samanlaiselta käytökseltä?

Vierailija
19/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sympatiasta. Olin todella ahdistunut teini. Minulla on yhä aika paljon käsiteltäviä asioita vielä aikuisiälläkin lapsuuteen ja nuoruuteen liittyen.

Olet siis teini. Käytkö koulua jossain? Minä sain sitä kautta keskusteluapua että ensin menin terkkarille kertomaan ahdotuksesta ja siitä hän ohjasi eteen päin.

Vierailija
20/31 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut siveli hellästi, Pentti Kouri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan