Miksi usassa annetaan niin vahvoja mömmöjä hammaslääkärissä?
netti on väärällään videoita potilaista, jotka puhuvat höpöjä hammaslääkärikäynnin jälkeen...
Kommentit (12)
Hyvä että annetaan. Suomi on pullollaan nuorehkoja ihmisiä, joiden hampaat mätänevät suuhun, koska pelkäävät hammaslääkäriä. Puudutuksen sentään nykyään saa helposti, "mömmöjä" ei varmaankaan - ainakaan julkisella. Minun hampaani jäivät 80-luvulla hoitamatta sekä kotona että hammaslääkärissä. Puudutuksia ei annettu, joten yksinkertaisesti jätin menemättä hammaslääkäriin silloin pienenä koululaisena.
Hiukan kyllä huvitti katsoa amerikkalaista videota verenluovutuksesta, kun siihenkin sai puudutusvoidetta :) Sitä en ole kyllä koskaan kaivannut luovuttaessani verta.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:47"]
netti on väärällään videoita potilaista, jotka puhuvat höpöjä hammaslääkärikäynnin jälkeen...
[/quote] Yleensa tuollainen laakitys annetaan kun vedetaan kerralla viisaudenhampaat pois. "AIkuistumisen riitti".
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:52"]
[/quote] No ettei tarvitse tuskissaan karvistella niinkuin Suomessa. Kivunlievitys on keksitty.
[/quote] Parikymppinen mies kuoli hammaslääkärin tuoliin Yhdyvalloissa - Ulkomaan uutiset - Ilta-Sanomat
Suomessa kivunlievitys ei ole kovin arvostettua. Ajatellaan, että pitäisi pärjätä ilman. Kivun kestäminen olisi sankarillisempaa. Ehkä kulttuuri muuttuu tässä asiassa mutta hitaasti.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:52"]
[/quote] No ettei tarvitse tuskissaan karvistella niinkuin Suomessa. Kivunlievitys on keksitty.
[/quote] Parikymppinen mies kuoli hammaslääkärin tuoliin Yhdyvalloissa - Ulkomaan uutiset - Ilta-Sanomat
[/quote] Onko kotimaan uutiset vahissa kun pitaa USAn paikallislehdetkin koluta? Voisihan taallakin uutisoida paloittelusurmat ja lastenmurhat Suomessa.
mutta toisaalta... onko siellä niin kova kilpailu lääkäreiden ja hammaslääkäreiden välillä, että sitten tuollaisella taju kankaalle -palvelullakin kilpaillaan? Toisaalta taas siinä lääkityksessä on taas yksi keino rahastaa asiakkaita.
Minulle kyllä kelpaisi tuollaiset mömmöt..
nytkin on iso pala lohjennut hampaasta, tai no, sama hammas joka on muutenkin työn alla eli tilapäinen paikka lähtenyt, mutta en uskalla mennä hammaslääkäriin koska viimeeksi kun kävin sillä lipesi pora, ja poras mua kielen alle.. Ja pelkäsin hammaslääkäreitä jo ennen sitä!
Ahdistaa jo odotushuoneessa niin että sydän lyö ja oskettaa, muutaman kerran joutunut huitomaan hammaslääkärille että lopettaa kesken kaiken että pääsen laattaamaan...
Jos olen saanut vapaapäivälle hammaslääkärikäynnit olen joskus ottanut kotona rauhoittavia itse ennen kuin lähden....
Niin, ja olisihan se laskunkin maksaminen mukavampaa kunnon ilokaasuissa!
Tottakai napit naamaan ennen toimenpidettä. Ja ilokaasut vielä päälle.
Ovat niin mukavuudenhaluisia että eivät kestä mitään. Keisarileikkauksetkin huomattavasti yleisempiä kuin Suomessa ettei vaan pimppi mene pilalle.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 02:04"]
Ovat niin mukavuudenhaluisia että eivät kestä mitään. Keisarileikkauksetkin huomattavasti yleisempiä kuin Suomessa ettei vaan pimppi mene pilalle.
[/quote]
Ja kuule, mielelläni siitä ilosta vähän vaikka maksaisin. Sekä kivunlievityksestä hammaslääkärissä että keisarileikkauksesta. On se pimppi vaan sen verran tärkeä juttu, että pitää mieluummin ehjän ja kauniin kuin kerrassaan tuhannen p@@@@n päreiksi menneen. Ootko koskaan miettinyt mistä sekin sanonta tulee?