Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ikuisesta opiskelijasta?

Vierailija
05.04.2013 |

Monta tutkintoa mutta ei työskentele missään? Amk-tutkinto, FM ja lisäksi opistotason ammatti ja muita kursseja ja täydennyskoulutuksia. Ikää 32.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että huva huva. En mitään. Mä mielelläni nykyään ajattelen, no, oikeastaan mahdollisimman vähän. Suosittelen lämmöllä.

Vierailija
2/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkaan menee opiskelut jos ei koskaan mene töihin! 

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 19:36"]

Monta tutkintoa mutta ei työskentele missään? Amk-tutkinto, FM ja lisäksi opistotason ammatti ja muita kursseja ja täydennyskoulutuksia. Ikää 32.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän ap on huolehtinut ihan turhaan, mitä muut minusta ajattelevat ;)

Vierailija
4/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työskentele missään? Onko julkisesti ilmoittanut ettei aio mennä töihin koskaan?

Minäkin olen "ikuinen opiskelija", eli suunnittelen vielä jatko-opinto gradunkin päälle, ja sitä ennen on tullut lojuttua amiksissa, amkeissa ja lukioissa. Ajattelin kuitenkin joskus töitäkin tehdä, mutta ensin opiskella rauhassa :) 

Vierailija
5/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet aloituksellasi jotakin sellaista, että ikäviä pitäisi ajatella, niin vesiperä. Minun mielestäni opiskelu on aina kannattavaa ja hyvä asia.

Tuossa tapauksessa on varmaan kyse siitä, että henkilö ei saa töitä. Niitä nyt vaan on tosi vaikea saada vaikka olisi mitä osaamista, koulutusta ja kokemustakin. Vielä jos viimeinen puuttuu, niin tosi hankala on työllistyä. Totta kai sitä nyt mieluummin opiskelee kuin on työtön!

Itsekin opiskelen koko ajan jotain (töiden ohella), paitsi siksi että olen kiinnostunut kaikesta, myös siksi että joskus saisin parempia töitä.

Vierailija
6/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotias ehtii olla työelämässä vielä 30-35 vuotta, joten ihan fiksua hankkia monipuolinen koulutus. Ei tuon ikäistä voi muutenkaan kutsua vielä ikuiseksi opiskelijaksi. Monethan suorittavat toisen maisteritutkinnon työn ohella ja sitten vielä eläkkeellä lisää.

Vierailija
7/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosta ikuista opiskelijaa ihailisin.

Jos taas olis eka tutkinto roikkumassa, olisin vähän skeptinen että saako sitäkään koskaan tehtyä.

Vierailija
8/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen että milllä se opiskelija elää, jos vain opiskelee mutta ei tee töitä. Korkeakoulujen opintotuki kun on rajallinen.

Vierailija
9/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että onpahan pirun vaikea löytää duunia, oli niitä tutkintoja miten monta hyvänsä. Alan työkokemus ajaa aina papereiden ohi.

Vierailija
10/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:17"]

Ihmettelen että milllä se opiskelija elää, jos vain opiskelee mutta ei tee töitä. Korkeakoulujen opintotuki kun on rajallinen.

[/quote]

Mies töissä.

Vierailija
11/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ikävää elää miehen siivellä? Mihin tarkoitukseen opiskelet jollei tarkoitus ole työllistyä?

Vierailija
12/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ensimmäinen tutkinto roikkunut nyt 15 vuotta. Tuskin saan sitä ikinä tehtyä. Opintoviikkoja oli vanhan järjestelmän mukaan jotain 220, joten opiskellut olen runsaasti. Gradua vaan en ole ikinä ehtinyt tehdä. Töissä olen ollut edelliset 18 vuotta. Jos joku on suorittanut monta tutkintoa eikä ikinä mennyt töihin, pidän sitä vähän epäreiluna - miksen minä ole saanut tehtyä sitä yhtäkään! Ei kai siinä häviäisi kuin puolen vuoden palkkiot, verotuksen jälkeen ehkä 15 tuhatta. Mutta kun en vaan viitsisi. Työn ohessa en pysty sitä pökälettä vääntämään. Yliopistolla olen roikkunut kirjoilla koko tämän ajan, varmaan jatkan eläkeikään asti, kun opiskelurajoite ei onneksi näin vanhaa koske.

Vierailija
13/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkää. Ei kai se ole muilta pois. Kukin taplaa tyylillään. Itse opiskelen taas vaihteeksi muutaman vuoden työnteon jälkeen ja ikääkin on jo 36v. Mukavaahan tää opiskella, kun ei ole pomo huohottamassa perään ja saa vaihteeksi ottaa vähän rennommin mm. pukeutumisessa.

Vierailija
14/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa, että itselläkin tulee olemaan sama kohtalo. Esim. työkkäri on tunkemassa vastavalmistuneita heti uuteen koulutukseen ennen kuin he edes ehtivät kunnolla hakea niitä oman alan töitä. En ole koskaan ymmärtänyt, että jos töiden saanti on työkokemuksen puutteesta kiinni ja koulutus on työllistävältä alalta, niin miten toisen eri alan koulutuksen opiskelu sitä töidensaantia auttaa? Ei se työkokemus siitä mihinkään lisi.

Vierailija
15/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu, mutta tosin olen kerennyt olla myös samaan aikaan työelämässä kymmenisen vuotta, joten en näe itseni kehittämistä mitenkään pahana kun kerran intoa piisaa :)

Vierailija
16/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin paljon kouluja, siksi, kun töitä ei ollut ja sainhan siitä kuulla. Niin vain 47 vuoden iässä vielä sain uuden toistaiseksi voimassa olevan työn uudelta alalta. Sitä ennen jäin vakityöstä työttömäksi 30-vuotiaana, vieläpä äitiysloman aikaan, kun firma kaatui. Siinä välissä tein yhteensä muutaman vuoden ilmaisharjoittelua ja työllistämistöitä. 

Vierailija
17/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:22"]

[/quote]

Mies töissä.

[/quote]

Työkkärin kursseilla saa päivärahaa. 

Vierailija
18/23 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 20:22"]

[/quote]

Mies töissä.

[/quote]

Työkkärin kursseilla saa päivärahaa. 

[/quote]

Jos on opiskelija, ei voi saada rahaa työkkärin kautta.

Vierailija
19/23 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on.

Vierailija
20/23 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että on aika epävarma tyyppi, ei uskalla mennä työelämään, vaan käy koulua, kun se on tuttua, totuttua ja turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi