Mistä tietää että mies on kiinnostunut?
Minua on alkanut viime aikoina ärsyttää omassa kaveripiirissä ja yleisemminkin naisten keskuudessa esiintyvä "onko mies minusta kiinnostunut" -arvuuttelu. Tässäpä nyt selvät linjaukset asiaan 15 vuoden deittailun opettamana (olen 35-v nainen ja seurustelen, mutta taustalla pitkä sinkkuaika ja sen aikana aktiivista deittailua):
1) Olet ihastunut mieheen esim. työpaikalla tai harrastuksessa. Käytät hirveät määrät energiaa sen pohtimiseen, onko hänkin sinusta kiinnostunut.
Neuvoni: Tee aloite!! On idioottimaisia tuhlata aikaa jatkuvaan flirttailuun ja arvuutteluun. Miehet tuppaavat yleensä olemaan huonoja havaitsemaan naisen ihastuksen. Toisaalta ihastus voi myös syttyä puhtaasti siitä, että toinen tekee selväksi että on kiinnostunut ja mies ymmärtää katsoa sinua "sillä silmällä".
Olen tuhlannut itse varmaan 1000 tuntia elämästäni sen miettimiseen, onko joku minusta kiinnostunut (tekemättä asian eteen yhtään mitään aktiivista liikettä). Ainut tapa varmistaa asia ja saada homma etenemään on tehdä aloite itse!
Ja jatkona: jos mies kieltäytyy treffikutsusta tms hyvin selvästä aloitteesta, hän EI ole kiinnostunut. Miksi helvetissä joidenkin naisten on niin vaikea tajuta tämä? Kiinnostunut mies kyllä tarttuu syöttiin. Piste.
2) Tapailet miestä. Mies ei pidä aktiivisesti yhteyttä, ei ehdota itse tapaamisia tai peruu niitä useammin kuin kerran (ja tuolloin kerrankin syyn pitää olla todella hyvä). Saattaa olla maailman ihanin ja superkiinnostuneen oloinen silloin, kun tapaatte (useimmiten sinun aloitteestasi), muttei kuitenkaan aktiivisemmin yritä itse järjestää tapaamisia. Joskus mies saattaa viestitellä jne pitää yhteyttä itsekin, muttei aktiivisesti yritä järjestää tapaamisia silloinkaan.
Johtopäätös: Mies EI ole kiinnostunut!! Miksi ihmisten on niin vaikea tajuta tämäkin. Kiinnostunut mies haluaa viettää aikaa kanssasi. Hän on valmis vaikka vaihtamaan työvuoronsa tai perumaan menojaan tms sen vuoksi. Hän pitää yhteyttä aktiivisesti omasta aloitteestaan. Jos miehelle ei ikinä sovi tapaaminen, miestä ei vain kiinnosta tarpeeksi. Jos mies silti viestittelee, hän pitää sinua varalla. Ei siksi, että olisi oikeasti kiinnostunut. Tämä on niin sataan kertaan todettu asia.
Ei mulla muuta.