Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia Sertralin masennuslääkkeestä?

Vierailija
05.04.2013 |

olen se joka kyseli toisessa ketjussa että mitä siellä lääkärin vastaanotolla sanotaan. no nyt on käyty ja tämä lääkäri kyseli tosi paljon ja oli kyllä tosi professionaali eli ei tarvinnut jännittää lainkaan :)

päätyi sitten lopulta tuohon Sertralin-lääkkeeseen, onko kenelläkään kokemuksia??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toiminut itselläni. Pakkoajatukset ja ahdistus vaan voimistui sekä itsetuhoisuus lisääntyi. Lisäksi oli häiritsevää lihasten nykimistä. Ja siis söin lääkettä ihan jonkun aikaa eli eivät pelkästään aloitusoireita. Annostus oli 100mg.

Psykiatrin kanssa keskusteltiin oireista ja vaihdettiin Escitalopramiin, joka sitten auttoi hyvin, ainoa haitta tässä lääkkeessä oli omalla kohdallani raju yöhikoilu. Nykyään en enää tuotakaan lääkettä syö kun pahin vaihe on mennyt. Kokeilemalla selviää. :)

Vierailija
22/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii. Annosta nostettaessa hikoiluttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kiittäminen lääkettä vai psykoterapiassa tapahtunutta läpimurtoa (vai molempia) mutta itse en koe sen olleen ainakaan haitaksi. Itselläni jokin sekamuotoinen ahdistusongelma, on dissosisaatiota äärrimmäisten ahdistuskohtausten iskiessä, paniikkikohtauksia ja pakkoajatuksia (ja ajatustason pakkotoimintoja). Koska minulla noita paniikkiongelmia niin aloitus tapahtui 25mg annoksella jota söin useamman viikon ennen kuin yritin nostoa 50mg (joka on minulle suunniteltu annostus). Ensimmäisellä nostoyrityksellä säikähdin kun pakkoajatukset yllättäen tuntuivat lisääntyvän, mutta sitten ymmärsin että olin käytännössä itse manannut niitä ajatuksia tulemaan kun tajuamattani niitä jatkuvasti etsin (sivuoirelistan lukeminen liian tarkasti ei kannata. Kyllähän placebovaikutus toimii myös toisin päin, itselleen saa tiettyyn pisteeseen asti luotua oireita kun niitä liikaa odottaa tulevaksi).

Seuraavalla nostoyrityksellä ei ongelmaa enää ollut, ja tällä hetkellä olo on ihan ok.

Vierailija
24/25 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä ei sit tee mieli enää ilmeisesti?

Se on totta.

Vierailija
25/25 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttanut masennukseen itselläni todella hyvin. Lääkkeellä on myös omalla kohdallani piristävä vaikutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä