Oliko sinulle vaikeaa olla selvinpäin raskausaika?
Kyllä taas ottaa perjantai päähän. Vielä 2,5kk laskettuun aikaan, ja jälleen hiljainen viikonloppu edessä. Kaikki tutut ovat menossa viihteelle, ja miehellä iltavuoro, huomenna menee varmaan myös viihteelle.
Mies on vähentänyt paljon alkoholin käyttöään raskausaikana, mutten halua vaatia, että toinen olisi jatkuvasti selvinpäin mun seurana. Pari tuttua pariskuntaa olisi, joiden kanssa viettää aikaa selvinpäin, mutta toiset nyt reissussa ja toiset kipeänä, joten kyläily ei käy.
En olisi uskonut, että on näin vaikeaa olla selvinpäin koko raskausaika! Tippaakaan en ole maistanut enkä ota, mutta kyllä tuntuu ulkopuoliselta, tylsältä ja tyhjältä ne viikonloput, kun mies lähtee ottamaan, enkä voi kuin jäädä yksin kotiin / mennä katselemaan kun muut ottavat ja olla kuskissa.
Ensimmäiset kuukaudet viihtyi hyvin selvinpäin muiden mukana, mutta nyt ei enää jaksa valvoa ja mennä selvinpäin istuskelemaan kapakkaan, tuntuu niin turhalta ja huono olo tulee ihan valvomisesta. Kukaan ei enää ehdottele minnekään menoa viikonloppuisin, kun tietävät, että olen selvinpäin, ja yleensä jo 22 mennessä nukkumassa. Lapsenvahdiksi, kuskiksi kyllä kysellään.
Oliko muilla henkisesti vaikeaa olla selvinpäin, jäittekö "ulos" kaveripiirin menoista ja jutuista raskaana? Kuinka jaksoitte, vai oliko teillä kavereita, joiden kanssa puuhata selvinpäin? Oliko miehenne paljon selvinpäin seurananne?
Meillä mies oli ennen raskauttani usein 1-2 päivää viikonlopusta viihteellä, meillä on sellainen kaveripiiri, jossa ollaan usein viikonloput viihteellä. Nyt vähentänyt juomista niin, että käy joka toinen viikko yhden illan ottamassa, enkä enempää vaatisikaan, olen oikein tyytyväinen tähän tilanteeseen. Tunnen vain itseni näinä viikonloppuina NIIN yksinäiseksi ja turhautuneeksi, haluaisin itsekin jo tuulettumaan :(
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:58"]
Kyllä mä otin raskausaikana arkisauna päivänä pari-kolme kaljaa, Lauantai saunan jälkeen 4-6 kaljaa...
Kerran kuussa otin vähän enemmän mieheni kanssa... n. 10-12 kaljaa. (siis ite, mieheni nyt juo laatikon pari yksinäänkin joka viikonloppu).
Baareissa emme mieheni kanssa käy, kotona juomme.
Viinaa en käytä ikinä ja viiniä harvoin, yleensä kaljaa ja silloin tällöin muutaman lonkeron.
Terve poika syntyi! :)
Olen 23v. ja mieheni 36v. Yrittäjä perhe.
Juomme yleensä viikonloppuisin laatikon, pari olutta... Kun poika on saatu nukkumaan.
Arkisin juomme muutaman silloin tällöin... Viime tiistaina join 9 kaljaa. Ja tänään juon kännit. :)
Ja ollaan ihan normaaleita ihmisiä... :)
[/quote]
Alkoholistejahan te jo olette o.O