Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten värjäys henna/indigo Sante-kasvivärillä

Vierailija
05.04.2013 |

onko kukaan kokeillut?

Ostin kaksi pakkausta mahonginruskeaa, jauhe pitää sekoittaa kuumaan veteen, mustaan teehen tai punaviiniin riippuen siitä minkälaista sävyä haluaa. En halua punertavaa, joten punaviini ei varmaan siis käy. Miten paljon vaikutusta teellä on, ja onko tahna vaikea saada pysymään päässä? Mitä tekemistä keksitte 2 tunniksi, aurinkoonkaan ei nyt voi mennä tehostamaan värin vaikutusta. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua punertavaa, mutta mahonginruskea nimenomaan on jo sävynä punertava...

Mä oon noita eri Santen värejä käytellyt. Mä olen aina käyttänyt ihan vaan sitä kuumaa vettä nesteenä. Tahnan päässä pysymisestä - riippuu kuinka paksun siitä sekoittaa. Paksumpi pysyy paremmin päässä mutta toisaalta sitä on vaikeampi saada tasaisesti tukkaan ja ihan tyviä myöten. Mä olen tehnyt semmoista paksun jogurtin koostumuksista, ja vaikutusajaksi myssy tai joskus kun ei ollut sellaista, ihan muovipussi päähän valumien estämiseksi. Kun on noin suojattu valumilta voi tehdä mitä vaan mitä muutenkin: roikkua täällä AV:lla, siivota, katsoa telkkaria... 

Vierailija
2/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

henna on aina punaista joten auringossa tukkasi näyttää punertavalta vaikka laitat ruskeaa.

2 tuntia voi vaikka lukea tai istua täällä av-palstalla. tuntikin voi riittää. itse käytän luomuhennaa, sitruunamehua ja hoitoainetta sekoitteena ja käärin mössötetyn tukan kelmuun. tuore henna ei valu vaan imee nesteen kunnon tahnaksi, joskus pihiyksissäni ostin kaupan hennaa joka oli kuivunutta ja hennavesi valui pitkin niskaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on totta mitä yllä sanotaan eli näillä hennapohjaisilla väreillä ei ikinä saa ei-punertava väriä. Nekin, mitkä indigon ja muiden punaista pois taittavien yrttien avulla on alkuun melko neutraaleja ruskeita, muuttuvat punertaviksi muutamassa viikossa, sillä indigo kuluu pois hiuksesta paljon nopeammin kuin henna. 

Mä lopetin luonnonvärjäiilyn (viimeksi Huvila-ekokampaamossa Helsingissä värjäyttelin) juuri siksi kun mulle ei sovi yhtään lämpimät värit, ja aina nuo oli lämpimiä, jos ei heti niin parin viikon päästä. 

Vierailija
4/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon kommenteista! Tiesin, että hieman punaista sävyä kenties tulee joten en halua ainakaan vahventaa sitä punaviinillä. Mutta en tiennyt, että indigo lähtee nopeammin hiuksista ja ruskean hävitessä punaisuus voimistuu... auts. Hyvä kun sanoitte :) Punainen ei vaan sovi minulle, ei todellakaan...

Positiivista oli se, että ilmeisesti touhu ei ole niin sottaista kuin pelkäsin. Kannattaa varmaan lisätä neste osissa eikä koko 300ml kerralla niin voi testata paksuutta hieman. 

Ehkä silti on pakko kokeilla, punaisuuden uhallakin. Mulla on nimittäin 1,5v vanha kestoväri hiusten latvaosassa ja tähän asti olen kärvistellyt värjäämättä koska en vain enää uskaltanut (väri poltti ja kirveli joka kerta). Tukka on aika kamalan näköinen vaikka sävyero ei olekaan kovin suuri. 

Vierailija
5/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säri, sävy on siis Maronenbraun (eli kastanja) mutta punertavanruskeahan sekin on jo valmiiksi. Siis lämmin ruskea, joka olisi ok sellaisenaan.

Vierailija
6/16 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 14:28"]

Säri, sävy on siis Maronenbraun (eli kastanja) mutta punertavanruskeahan sekin on jo valmiiksi. Siis lämmin ruskea, joka olisi ok sellaisenaan.

[/quote]

Piti siis kirjoittaa SORI, elikä tuplaten anteeksi :)

Vierailija
7/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitättekö veden kattilassa vai vedenkeittimessä? Mulla on teräsvedenkeitin, käykö se? Hennaan ei saa olla tekemisissä metallin kanssa

Vierailija
8/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:29"]

Lämmitättekö veden kattilassa vai vedenkeittimessä? Mulla on teräsvedenkeitin, käykö se? Hennaan ei saa olla tekemisissä metallin kanssa

[/quote]

Sen veden voi keittää millä vain kun se kuuma vesi kerran kaadetaan lasi/muovikulhoon jossa se henna on.

Vierailija
9/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhia värejä minusta nuo. Eivät ota yhtään kiinni ainakaan mun lasimaisiin piikkisuoriin hiuksiin, ei vaikka tuntikaupalla pitäisi sitä mönjää päässä. Käytin viimeksi Terran Kastanjanruskeaa (maronenbraun) 3 tunnin vaikutusajalla. Luonnollinen hiustenväri harmahtava tummanvaalea. Juuri ja juuri havaittava aavistuksen tummentava vaikutus oli, mutta tosiaan ei merkittävä, asteen verran ehkä tummensi.

Vierailija
10/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että hennan laadulla on iso merkitys siihen että tarttuuko väri. Siirryin puhtaaseen hennaan pari vuotta sitten ja se on aina tarttunut todella hyvin. Kaupoissa usein myydään myös niin sanottuja hoitavia "henna"värejä joissa lukee paketin kyljessä että minkävärisille hiuksille se on tarkoitettu. Ne eivät värjää usein ollenkaan vaan hoitavat vain.  

Vierailija
11/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin luomuhenna monta kertaa siis kuuma vesi tai kuuma tee lisät siihen henna ei niin nestemäiseksi muuten valuu voit lisätä siihen sitruunamehua jos haluan sitä vaaleaksi tai kamomille kukkia jos löytyy .jos jätän pitkään huonenlämmössä saat vahvan orassin jos olet vaalea jos tummat hiukset saat punaisen sävyn .ja se riippuu millaista sävyä haluat voit käyttää sahramia sen kanssa neilikka.oletko koskaan kokeillut värjätä hiuksia yhdellä munankeltuaisilla ja neskafeella siitä tulee kaunis sävy

Vierailija
12/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näillä kasviväreillä oikeasti merkittävää tummennustehoa saavutettavissa? Mulla on tuhkainen vaaleanruskea luonnonsävy ja kemiallisesti värjätty 4-asteinen tummanruskea. Olisi mukava siirtyä luonnonvärjäykseen alkamalla värjätä vain tyviä ensin luonnonvärillä ja antaa kemiallisesti värjätyn kasvaa ulos. Mutta peittääkö nuo kasvivärit aika suurta luonnonvärisen tyvikasvun ja värjätyn tumman eroa?

Vierailija
13/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten väri muuttuu kyllä .mutta hennan jälkeen ei kannata värjätä hiuksiä kemikaalisilla hiusväreilla koska eivät tarttuu .menee pari kolme kuukautta ennen kun alat kokeilla muuta. Jos sulla tummanruskeat hiukset värjää neskafeella se peittää virheita ja saat kauniin sävyn ja jos haluat vielä vaalampi sitten kokeilet henna ja sitruuna
punaiseksi henna ja sahrami tai neilikka
oranssiksi henna ja teetä .
tosi oranssiksi pitää jättää henna huonenlämmössä tuntia ja hiuksissa vaikkapa yön yli ja tästä puhun luomuhennasta voit lisätä siihen oliiviöljyö se pehmentää

Vierailija
14/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 14:40"]

Ihan turhia värejä minusta nuo. Eivät ota yhtään kiinni ainakaan mun lasimaisiin piikkisuoriin hiuksiin, ei vaikka tuntikaupalla pitäisi sitä mönjää päässä. Käytin viimeksi Terran Kastanjanruskeaa (maronenbraun) 3 tunnin vaikutusajalla. Luonnollinen hiustenväri harmahtava tummanvaalea. Juuri ja juuri havaittava aavistuksen tummentava vaikutus oli, mutta tosiaan ei merkittävä, asteen verran ehkä tummensi.

[/quote]

Minulla taas imahtaa ikuisiksi ajoiksi. Väri kasvaa pois ja todellakin pidän 30 min max. Hiukseni ovat karheat, mutta henna pehmentää niitä aika paljon.

Vierailija
15/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumman haluajille: Khadi-sarjassa on paljon kylmemmän värinen ja voimakkaammin tummentava henna+indigopohjainen väri kuin Santella mikään. Olen käyttänyt Khadin tummanruskeaa ja se oikeasti tummentaa muutaman väriasteen. 

Vierailija
16/16 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaa (punaruskeaa) saatte kun ostatte hennaa ja indigoa erikseen, ihan vaikka esim Ruohojuuresta tai Ekolosta. Nuo valmistökötit on täyttä p:tä. Onpa joku saanut värjättyä henna-indogo mixillä sinimustan harjaksen itselleen.

Hennan ja indigon suhde sitten riippuu siitä minkä väristä kuontaloa tavoittelet. Molemmat mössöt tehdään ensin erikseen erillisissä kulhoissa, ja sitten sekoitetaan yhteen,lätkitään päähän, kelmua, pipo päälle ja lopuksi katsotaan vaikka leffaa :D Mitään hemmetin kahveja, teetä, sitruunaa tms muuta kuraa ei ihan oikeasti tarvita, ihan vedelläkion onnistuu. Kunhan muistaa sen, että henna mixataan lämpimään/kuumaan veteen ja indigo kylmään.