Hei mäkään en tajua, mistä kertoo Säännöt rakkaudelle?
Voisko joku kertoa mullekin?
Kommentit (13)
Se kertoo kielletystä rakkaudesta. Kaksi naimisissa olevaa ihmistä rakastaa toisiaan, mutta eivät halua loukata puolisoitaan. He eivät saa koskea toisiinsa eivätkä puhua rakkaudestaan. He rakastavat etäältä ilman suhdetta.
Minä taas en näe, että biisissä lauletaan pettämisesta, vaan siitä että on rakastunut toiseen mutta ei koskaan aio edetä asian kanssa.
"Me emme saa haluta toisiamme niin, että valehdellaan
kotona koskaan rakkaillemme. Tämä on sääntö ensimmäinen.
Emme saa sanoa toisillemme: "Mitäpä jos kaiken riisuisimme?
Avaamme viimeisenkin portin." Tämä on sääntö numero kaks."
Niin minäkin ymmärrän että kyse on kielletystä rakkaudesta, ei välttämättä suhteesta, eikä varsinkaan pettämisestä.
Artistia on turha pyytää selittämään laulujaan, sillä jujuhan on juuri siinä että jokainen kuulija voi kehitellä tarinaan itselleen sopivan merkityksen. Jos artisti kertoo mitä se hänestä tarkoittaa, niin se voi romuttaa laulun jonku kuulijan mielessä, kun se ei vastaakkaan sitä mitä se hänelle tarkoitti.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:27"]
Minä taas en näe, että biisissä lauletaan pettämisesta, vaan siitä että on rakastunut toiseen mutta ei koskaan aio edetä asian kanssa.
"Me emme saa haluta toisiamme niin, että valehdellaan
kotona koskaan rakkaillemme. Tämä on sääntö ensimmäinen.
Emme saa sanoa toisillemme: "Mitäpä jos kaiken riisuisimme?
Avaamme viimeisenkin portin." Tämä on sääntö numero kaks."
Näin minäkin sanat ymmärrän. Kaksi varattua ihmistä rakastuu toisiinsa tietäen, että heidän suhteensa ei ole mahdollinen.
Anna Puu oli radio Aallon vieraana ja kertoi jokaisen biisin tarkoituksesta. Tämän kappaleen tarkoitus on juuri tuo pettäminen. Sanat on tehnyt mies, ei Anna.
mä olen käsittänyt biisin niin että se kertoo pettämisestä/ rinnakkais suhteesta...
Siis kuinka sitä ei voisi tajuta? Niin selvät sanat.
Naisella on suhde toiseen mieheen, ns. "rinnakkaisuhde".
Laulaussa lauletaan siitä, että kuinka pitää sitä rinnakkaissuhdetta yllä jäämättä kiinni.
Kuin monta ketjua aiheesta pitää olla että koko Suomen kansa tajuaa nyt tämän piisin sanat?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:49"]
Kuin monta ketjua aiheesta pitää olla että koko Suomen kansa tajuaa nyt tämän piisin sanat?
[/quote]
se tarvii jokaiselle kertoo erikseen :-)
Ja tämän kappaleen tahdissa yksi tuttava pariskunta tanssi vähänaikaa sitten häätanssinsa.
Hiukan noloa! Siinä vaiheessa ,kun alkaa häätanssin kappaletta valitsemaan kannattais kuunnella niitä sanojakin hiukan!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:19"]
Ja tämän kappaleen tahdissa yksi tuttava pariskunta tanssi vähänaikaa sitten häätanssinsa.
Hiukan noloa! Siinä vaiheessa ,kun alkaa häätanssin kappaletta valitsemaan kannattais kuunnella niitä sanojakin hiukan!
[/quote]
toinen "hieno" häätanssibiisi on Sonata Arctican Tallulah