vauva keinuu???
Vauva nyt 7 kk on ruvennut keinumaan vähän silloin tällöin. Keinuu ruokatuolissa, sylissä ja sängyssä. Onko tämä joku hassu juttu vai onko tämä jotain heijausta joka pitäis selvittää. Ei ole mitenkään poissaoleva vaan näyttääsiltä että olis mielenkiintoisaa ja välillä hauskaa. Onko tämä normaalia?
Kommentit (11)
Istuu sylissä ja keinuu sivuttain jokuinen kerta. Ei mitenkään pitkiä aikoja. Ei ole ollut mitään traumaattista. Mahan päällä kun makaa esimerkiksi niin katsoo minua ja keinuu sivuttain jokunen kerta ja nauraa. Ruokatuolissa keinuu kaikkiin suntiin ja nauraa. Useinmiten on iloinen näissä tilanteissa. Pitäiskö olla huolissaan ?
Onko musiikkia taustalla? Meidän vauva tykkäs tuossa iässä heilua tai pomppia musiikin tai jonkun rytmikkään esim taputuksen tahtiin.
Ei musiikkia. Muttaa keinuu kyllä ja pomppii musikkiin.
Vauvat nyt keksii välillä kaikkea. En huolestuisi vielä tuosta, jos ei mitään muita juttuja tule.
Voisko olla että hän yrittää parantaa tasapainoa kun istuminen ilman tukea on tosi jees.??? Ap
Siis vauva on hyvin kehittynyt ja iloinen. Uusi juttu on taputtaa käsiään pöytään tai lattiaan ja tämä hyvin hauskaa kun saa ääntä. Tekee myös näin leluillaan. Tykkää musiikista ja lauletaan paljon. Kaikin puolin kaikki hyvin. Syö hyvin. Nukkuu vaihtelevasti ja mieluiten minun vierellä tissi suussa :). Tämä keinuminen on enemmänkin niikun heilumista ehkä omadta mielestäni. Ei todellakaan ole poissaoleva mitenkään ja tosiaan hymyilee tai ääntelee/juttelee samalla useinmiten. Onko tämä ok? Aloin heti huolestua että jos hän joten tuntee olonsa suojaamattomaksi miten hirvä äiti olen. En kyllä löydä tähän syytä. :(ap
No ei se kyllä itseään keinuta siksi että olisit huono äiti. Oikeasti.
Toivottavasti ei :( yritämme tällä hetkellä saada häntä nukkumaan omassa sängyssä mutta ihan asiallisin keinoin. Eli ei mitään huutamaan jättämistä. Haluan itse uskoa että tämä on jokin hassu tapa mitä hän on keksinyt. Joku päivä hän tekee sitä enemmän jokundn päivä ei melkeen ollenkaan. Rimpuilee myös pukiessa nykyään sylissä paljon. Ap
Onko tämä jotenkin hyvin tavallista tai harvinaista kun kenelläkään ei ole kokemuksia tällaisesta? ap
Onko ollut mitään traumaattisia tapahtumia? Luin, että lapsi voi heijata, jos turvallisuudentunne järkkyy. JOS kyseessä siis on heijaaminen.
Jos lapsi vaan leikkii? Millainen lapsi on tilanteessa?